"Who's lost?"

Ik zie het nu pas. Perfect!

Maar die gedroogde modder hoe of waarmee doe je dat?

Weer mooie vorderingen gemaakt Bas 👍

Zou je die kettingen aan de takel nog kunnen vervangen voor iets met een veel fijner formaat?
Deze zijn in schaal wel enorm dik. De zilverkleurige ketting die je gebruikt voor de bediening zou eerder geschikt zijn voor in het takelblok. Zie het voorbeeld.
Verder een pracht dio in wording!Kettingtakel_1.webp

Zo slecht zijn niet hoor, sterk inzoomen is altijd slecht voor je zelfvertrouwen en wat ik belangrijk vind: ze blenden prachtig in hun omgeving. Enige wat je in mjjn ogen zou kunnen verbeteren is ( Op Churchil na, want die komt net over uit de UK) de figuren een beetje zonverbrander maken.

Ernaar kijkend denk ik dat het diorama beter wordt met die boog aan de zijkant in plaats van pontificaal in het midden.

Vastlopen en een oplossing voor de oorzaak. De verhoudingen en inkijk zijn voldoende om hier iets moois van te maken, zoals hierboven opgemerkt.

(De SAS jeep niet vergeten hé).

En het afgezaagde stuk kan hergebruikt worden voor een volgend projekt 😉

Inderdaad een flinke verbetering zo, goede zet van je!

Ook al ben ik liefhebber van grooote diorama's... een inkrimping als deze maakt een verhaal wel sterker 👍

Hoe krijg je dit allemaal zo gevuld dat het intressant is om naar te kijken maar niet te verlinden? Er is heel veel om af te werken, vindt je daar genoeg inspiratie en doorzettingsvermogen voor?

Hoe krijg je dit allemaal zo gevuld dat het intressant is om naar te kijken maar niet te verlinden? Er is heel veel om af te werken, vindt je daar genoeg inspiratie en doorzettingsvermogen voor?

Goede vragen. Heb er al een stuk afgezaagd om het meer behapbaar te maken. Het wordt wel bomvol gezet met allerlei spullen en dingen. Wil nog een marktkraam er tussen zetten. Juist wel verlinden style. Dit hoeft van mij geen realistisch verhaal te worden.

Het is dan ook een heel bouwwerk, ik vindt het al lastig om een laadbak overtuigend te vullen, laat staan dat ik zoiets af zou kunnen maken!

Ha, weer lekker bezig zie ik.

Zo krijg je meer variatie, details op een kleiner geheel. De bouwstijlen en ornamenten die je toepast, zijn al een diorama op zich.

Mooi gedaan!

Een stukje kleiner doet het diorama goed, denk ik. Leuk, Bas.......mooi hoe je deze weer op pakt....en gelijk weer lekker bezig bent met verbouwen.
Heeft iemand z'n handtas of spijkerbroek moeten inleveren voor die kerstkransjes? Leuk gevonden in ieder geval!

Terug
Bovenaan