Jan van Harn
Lid van de TWENOT
- Interesses
- Britse Gemenebest WW2
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- Fordson WOT 6 GS, AEC MkI, Scammell Pioneer Recovery
⏰ Dit model nam deel aan FOC 24: Low Budget, Old School maar kwam daarin niet af.
Beste medebouwers,Voor deze FOC heb ik de redelijk recente White Scout Car Late production van Hobbyboss gekozen (no. 82452 in 1/35). In basis een behoorlijk gedetailleerde kit, waar ik toch een en ander mee wil doen:
Britse uitvoering, d.w.z geen frontroller, andere afscherming van de verlichting + Britse blackout koplamp. Geen bewapening op de rail. Radiateur front aanbrengen.
Correctie van de bevestiging van de wapenrail. Detaillering (kussens, bekabeling). Verder een canvas zeil (half open), gestuurde voorwielen. En wat ik verder tegenkom.
Ik denk te gaan voor een Scout Car van een Support Troop van de 11th Hussars (Armoured Car Regiment).
De Scout troop vervoerde infanteristen in White Scout cars, 5 tot 6 man per voertuig, die all round werden ingezet voor: verkenning te voet, mijnen ruimen, gewonden vervoer. Vooral in Normandië was hun inzet onmisbaar. Hiervoor beschikten ze over o.a. over Bren- en Stenguns en de 2" mortier. In de troop had men de beschikking over een Wireless set no. 18 (draagbaar). Mocht er iemand informatie over deze voertuigen en de bijbehorende uitrusting hebben, dan houd ik me aanbevolen.
Als het project wil vlotten maak ik er misschien een verbindingsvoertuig van met een Wireless set no. 19 of no. 22.
Jan
PS: ik moet nog uitvogelen hoe ik foto's moet plaatsen op het forum. Ik maak gebruik van photos.google.com. Heeft iemand een handreiking/link voor me?
Laatst bewerkt door een moderator: