Vomag met 8.8 cm flak (update 2-6)

Weer een heel stuk verder. Enkel nog de spatborden achter afwerken, de steunen voor en achter plaatsen en nog wat interrieur.

steunen001.jpg

steunen007.jpg

steunen006.jpg

steunen005.jpg

steunen003.jpg

steunen002.jpg

Ongelovelijk wat een werk en toeweiding! Ik heb echt onwijs veel respect voor je! Maareh... als je EM nog wilt halen mag je er wel veel tijd in gaan steken nu. 😉

mzzls

Misschien haal ik euro militaire dit jaar 😉

Alleen nog wat detail werk en hij kan gespoten worden. De vooruit wordt opnieuw gemaakt en naderhand toegevoegd.

RIMG0013-2.jpg

RIMG0011-2.jpg

RIMG0008-2.jpg

Ja ik heb er eindelijk weer zin in om hem af te bouwen. Of tenminste een poging te wagen 😉 Morgen ben ik vrij dus dat wordt weer terreurbouwen 😈 😀

Goed bezig bas!
Je zei donderdag al dat je de Vomag perikelen weer begon te voelen, en gelukkig... een vergelding! 😀
Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat, want dit is echt magnefique!

Mzzls! 😀

@ Boris: goed he 😉

@ Eelke: Ik doe mijn best, maar ik ben er al wel achter dat als je aan een dergelijk scratch project begint je er alleen aan moet werken als je echt zin hebt. Anders wordt het niks...

@ RJ: Bedankt!

Hier alvast wat ideeen. De camouflage komt er ongeveer zo uit te zien, maar dan iets dikker aangezet:

bo7-5.jpg

bron: ml

Met deze kleuren, dus met wat meer oranje in het bruin.

pantherg_rmacdonald5.jpg

bron: ml

is gebaseerd op de volgende foto:

camo.jpg

Heej Bas,

Mooie camo heb je uitgekozen voor de Vomag. Ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien! Vraagje; staat de Vomag zoals hij nu op de foto staat al goed op zijn wielen? Hij lijkt mij erg laag te staan waardoor de voorwielen niet meer zouden kunnen draaien... Ik kan het natuurlijk mis hebben!

Groet,

Erik

@ Erik, Hou het maar op low-rider-style 😉 Ben allang blij dat hij uberhaupt nog op zijn wielen staat... 😉

en er zit verf op 😀 Dit is nu nog panzergrijs welke direct als primer geldt. Het is gespoten met revell zwart plus 77. 77 is een blauwachtige grijstint. Morgen ga ik de camo erop spritzen... 😀

RIMG0012-1.jpg

RIMG0011-3.jpg

RIMG0010-1.jpg

RIMG0009-1.jpg

RIMG0008-4.jpg

krijg je wel extra quantum korting bij de verfboer denk? geweldig ding, ik blijf em volgen!

Timo

een onnodige tussenstap want hier kan je totaal niks op zeggen natuurlijk

Precies, dit is ons blij maken met een dooie mus.

Hmm... ik hou er wel van ook dit soort tussenstappen te zien. Zo zou ik in dit stadium de wielen nog niet gemonteerd en meegespoten hebben, maar apart gehouden. Ik ben nieuwsgierig hoe Bas hier een vervolg aan gaat geven.

Met andere woorden: al denk je er zelf niks aan te hebben, een ander kan er mischien wèl wat van leren.

Groeten,

Kanne

Hey Bas, ik vind de camo mooi gespoten maar nogal aan de lichte kant
Het oranje vind ik ook wat te oranje, een beetje roodbruiner zou beter passen
Kortom een beetje meer contrast mag best IN MIJN OGEN 😉

Cheers
Dom

Dat ik deze na al die jaren nog eens in de verf mag zien 😉 Was al bijna bang dat ie pas in 2020 zijn verfjasje zou krijgen 😉

Complimenten en denk dat ie nog de nodige washsjes zal gaan krijgen om de kleuren te nuanceren Bas kennende.

Veel succes!!

JW

Dom: Heb ik bewust voor gekozen. Na mijn washes en filters wordt alles veel donkerder. En het oranjebruin ga ik nog voorzien van schaduw met olieverf. Dit ga ik ook nog doen met het groen. Dit is voor mij beter te controleren dan met de airbrush en hopelijk mooier.

JW: Dat kun je zeggen 😳 en bedankt 😉

Zeer goed Bas!
Mooie subtiel aangebrachte camo, en de kleuren zijn erg goed gekozen. Dat oranje vind ik juist goed, en zie je naar mijn idee te weinig op modellen.

mzzls

ZEER MOOI Bas! Ik zou 'm niet te sterk verweren, maar mooi subtiel werken. Een gegarandeerde winner in class 14 8)
Jan 🙂

Bedankt heren, geeft de weatheraar weer moet 😉

Ik ga voor een subtiele weathering met veel kleurgebruik. Zo probeer ik de grote vlakken wat de breken. De chipping zal in ieder geval minimaal zijn.

Heeft iemand nog goede tips voor een mooie filter kleur(en)? Pascal??

Groeten,

Bas

Bas,

Om te beginnen kan ik niet anders zeggen dat ik hem er gewoon goed uit vind zien op dit moment!

Ik had wel gehoopt dat je de camo er wat dikker op zou zetten. In je voorbeeld (de Sd.Kfz. 7/2) was de camo al redelijk wolkerig en gaf je aan dat je zelf zoiets wilde toepassen op je Vomag maar dan wat dikker aangezet. Op de foto's lijkt het of het het juist lichter gehouden heb. Door de weathering, hoe subtiel ook zullen de kleuren nog dichter naar elkaar komen waardoor de kleurverschillen misschien wel vaag worden.....

Van de andere kant weet ik ook dat een gefotgrafeerd model er op een beeldscherm heel anders uit kan zien dan wanneer dit zelfde model voor je staat. Daarom, meenemen aanstaande donderdag graag!

Groet,

Erik

Hallo Erik,

Met dikker aangezet bedoel ik bredere banen. Niet voller of donkerder van kleur. Ik weet niet of je de 250/9 van Johan Fohlin kent, maar dat is mijn inspiratiebron voor deze camo. Hij zal inderdaad nog vager en valer van kleur worden. Donderdag neem ik hem zeker mee. tot dan!!

Bas

Hoi Bas, kijk dit is dus een update. 😀
Erg tof & ben onwijs benieuwd naar het eindresultaat.
Waar situeer je dit model? Westfront? Oostfront? Of heb je deze vraag al eens beantwoord ergens in 2005,2006 of 2007? 🙂

Massel,
Marcel.

Hallo Marcel,

Bedankt. Hij is gesitueerd aan het oostfront, hongarije 1944. Daar zijn de laatste vomags aan hun einde gekomen.

Schriftelijke update: De vomag heb ik net gespoten met parket plus van pledge en dit werkt perfect. Je krijgt hiermee een hele strakke gloss laag. Deze is perfect voor het aanbrengen van filters en washes. Ik had wel glansvernis door de basis vermengt, maar nog niet voldoende. Mocht je een basis met enamel hebben dan kan ik dit iedereen aanraden.

Groeten,

Bas

Bas,
zoals ik gewend van je ben prima werk! ben wel benieuwd naar je vervolgstappen. wat betreft de vernis laag... ik heb laatst op een voor de twenot illegaal project het spuitbusje van tamiya gebruikt. opzich een perfecte vernislaag maar een nadeel... alles word er echt veel donkerder door. heb je daar geen last van bij jou laklaag??

Gr Jeroen

Na filters en chipping op het werkgedeelte staat de truck er zo bij ➡️ Ik moet wat kleine chipjes plaatsen, maar het voertuig zelf wordt amper voorzien van chipping. De slijtage die nu aanwezig is tot op het panzergrijs.

RIMG0009-1.jpg

RIMG0021-1.jpg

RIMG0013.jpg

RIMG0011-2.jpg

RIMG0010.jpg

Hé Bas,

Strak werk.

Ik heb een paar vraagje over de 88...

-1: Hoe heb de afscheiding/overgang tussen het gecamoufleerde deel en het Panzergrijze deel gemaakt? Met Blue tack o.i.d?

-2: Op de laatste foto is (naar mijn mening) te zien dat deze overgang niet "scherp" (hard edge) is. Is dit de bedoeling of ga je dit later nog bijwerken?

Verder wil ik alleen maar zeggen: keep up the good job!!

Groeten, Richard.

Terug
Bovenaan