Vomag met 8.8 cm flak (update 2-6)

Tis weer zo ver, genoeg inspiratie om er weer mee verder te gaan.

Hij staat nu op zijn achterwielen. De aandrijving en ophanging vlot al aardig. Het is nu enkel nog de grote onderdelen, detail komt later.

voamagaandrijving001.jpg

voamagaandrijving002.jpg

voamagaandrijving003.jpg

voamagaandrijving004.jpg

Bedankt voor jullie commentaar 🙂

@ Boris: Ik heb van Pedro Andrada veel info gekregen. Zie ml gallery. Hiermee kan ik goed mee uit de voeten en is veel detail aan te brengen.

@ Martin: Ook deze zal ik donderdag meenemen.

Groeten,

Bas

De motorkap zit erop (afneembaar) en alle wielen zitten op hun plaats. Momenteel ben ik met de spatborden bezig. Deze maak ik ook van messingplaat en dit is een hels karwij, hopelijk heb ik deze snel af en kan de afbouwfase beginnen.

groet, B

vomagbonnet001.jpg

vomagbonnet005.jpg

vomagbonnet006.jpg

vomagbonnet002.jpg

vomagbonnet004.jpg

@ Jeroen: nee, die zit eronder 🙂 Het is een afneembare kap, daaronder zit de oorspronkelijke motorkap. Die bestaat uit twee opklapbare delen met een scharnierpunt in het midden.

tot donderdag!

Groeten,

Bas

Hey Jurjen,

De messingplaat knip ik met een gewone schaar. Aan de vrije zijde van de schaar gaat het krullen (rechterzijde). Dus hier is eenvoudig rekening mee te houden.

groeten

Bas,..

Hoed af,...Diepe buiging !!

Hopelijk zien we elkaar zaterdag in Overloon. Ik heb enkele vragen voor je :!:

Veel succes,
Groeten,
Staf

euh..Bas... Schilderen doe je in dit geval beter zelf hoor! Zo'n model zou ik nooit ofte nimmer uit handen geven! 😉 🙂

Heren,

Bedankt voor jullie commentaar, werkt heel motiverend.

Ik kan helaas niet aanwezig zijn in Overloon 😢 Moet werken....

@ Staf: je kan ze ook hier stellen, heeft iedereen wel iets aan, toch?

Groeten,

Bas

Scale model madness in het kwadraat! 😱

Diepe buiging voor je werk, Bas.

Volgens mij moet je deze voorlopig helemaal niet verven. Dit model zou hoge ogen in de Naked Categorie moeten gooien. Dus zou ik zeker tot na 18 november wachten (sorry, beetje sluikreclame op voorhand 8) ).

mzzl
Robert

😳 maar eind september is euro militaire... als het lukt wil ik hem dan al afhebben, liefs met verfjasje (3-tone camo in hongarije). Als je al meer dan een jaar tegen een wit ding aankijkt wil je hem graag schilderen, geloof me...

groeten

Bas Hermsen zei:
😳 maar eind september is euro militaire... als het lukt wil ik hem dan al afhebben, liefs met verfjasje (3-tone camo in hongarije). Als je al meer dan een jaar tegen een wit ding aankijkt wil je hem graag schilderen, geloof me...

groeten

Woaaaa..dan wil je wel erg veel in korte tijd.

Marcel

Bas Hermsen zei:
Waarschijnlijk wel, ik ga me in ieder geval niet haasten 😉

Doe maar rustig aan. Euromilitaire is ook nog in 2008. Heb je dan ook weer een reden om te gaan.
Want als je 'm verkloot door je nu te haasten heb je er voor eeuwig spijt van. Been there, done that.

Marcel

Mooi werk Bas en goed om te zien dat je het beest weer hebt opgepakt. Euromilitair is stok-achter-de-deur-technisch gezien misschien niet zo'n gek idee.
Maar maak wel op tijd de keuze om hem wel of niet af te bouwen voor Euro, zoals Marcel al aangeeft.

Alex

hoi Bas
mooi werk die spatborden. Als je nog ergens wat tijd hebt, mag je er 'n paar maken voor m'n Blitz. 😉 Goed dat je tijd maakt voor de Vomag. 😛

groet Frank

@ Martin: magic sculp.

De achterdeuren, het stuur en een gedeelte van de voorruit zijn gereed.

raam001.jpg

raam003.jpg

raam005.jpg

Het stuur zit er los op, anders is er moeilijk meer bij te komen tijdens het schilderen...

groeten,

Bas 😀

He Bas,
helemaal te gek werk man 😱 Ik ben sinds t begin zwaar onder de indruk...Mij wil dit ook kunnen 😱
Ik verheug me op het detailwerk...schroefjes, moertjes, handvaatjes etcetc. Good luck weer.

groet Frank

Als je het over modelbouwen hebt, dan moet dit het ultieme daarin zijn!

Hoe in vredes naam kun je zo netjes zo'n dashboard inelkaar zetten? Dan moet je toch over engelen geduld beschikken.

Maar zo als een ieder zit ik er vol respect naar te kijken. Dus bij deze mijn pet af en ik zie elke update met plezier tegemoet.

Gr,
Jeroen

De steunen zijn aan de zijkanten van het chassis voor een groot gedeelte klaar. Daarnaast heb ik de basis voor de uitklapbare panelen af. Ik moet ze nog voorzien van een strip aan de bovenzijde en scharnieren. De gaas is van eduard. Eerst had ik een of anders plastic gaas van plus model, maar dit begon te bobbelen. Kon ik ze nog een keertje maken 😉

RIMG0073.jpg

RIMG0074.jpg

RIMG0077.jpg

Hi Bas

Zeer indrukwekkend bouwwerk !
Je hebt een goede keuze gemaakt door de mesh te vervangen door een photo etch item.
Wat ik me afvraag heb je geen schrik dat je plasticard gaat vervormen tijdens het schilderwerk ?
Reden van mijn vraag : heb ooit de schürzten van een Pz IV in plasticard gemaakt en na het schilderen waren ze helemaal krom getrokken ?
Ik gebruikte wel enamel verf , waarschijnlijk dat het daaraan lag... 😈

Nog veel succes , dat komt helemaal goed !

Grtz

Kristof

Bedankt! Je hebt zeker een punt wat betreft het kromtrekken. Ik weet nog niet hoe ik dit voor de deuren en het flakschild ga aanpakken. De rest is wel bestand tegen de "kracht" van de verf. Ook ik gebruik enamel verf....

Anders ga ik eerst een proefopstelling bouwen en deze spuiten, weekje wachten en dan zien we wel of ik beter vallejo kan gebruiken.

Groeten,

Bas

Terug
Bovenaan