Vomag met 8.8 cm flak (update 2-6)

Het stof is er af, en de mesjes zijn weer geslepen. Nu probeer ik hem in een ruk af te bouwen. Vandaag het dashbord afgebouwd en de achterbak voorzien van plaatwerk. Viel me reuze mee om het evergreen in een goede bocht te lijmen. Aan de binnenkant secondelijm en de buitenzijn is afgewerkt met tamiya extra thin cement.

Van de week hoop ik een aantal foto's weer online te krijgen, maar het wordt nog een druk weekje omdat school weer is begonnen!

Groeten,

Bas

vomagplaatwerk004.jpg

vomagplaatwerk011.jpg

vomagplaatwerk010.jpg

vomagplaatwerk005.jpg

Hier en daar moet het nog iets verfijnt worden, maar de grote vlakken zijn allemaal recht en haaks 😀

vomagplaatwerk006.jpg

vomagplaatwerk007.jpg

De meters worden later nog ingebouwd

vomagplaatwerk009.jpg

Prachtig werk, Bas.

Zijn de scharnieren zelfbouw of komen ze uit een setje? Ze zien er in ieder geval goed uit.

succes verder,

Alex

Bedankt heren!

Alex: De scharnieren zijn van aber, makkelijk en beweegbaar. Niet dat dat laatste iets uitmaakt want de deuren zijn toch dicht. De kleine deurtjes blijven wel open.

Richard: Gisteren ben ik in Doesburg geweest, maar ze hadden geen geschikt hout. Dan maar altijd-groen 😉

Boris: 😛

Groeten,

Bas

Het wordt tijd dat je maar eens gaat solliciteren.
Ik heb wel wat voor je gevonden:

http://foro.migproductions.com/viewtopic.php?t=391

Stuur je een kaartje? 😀

Groetjes,
Marcel

De vereisten vallen mee Marcel, de moeilijkste is nog om MIG-engels te leren 😉

Misschien volgende week een mondelinge sollicitatie?

Groeten,
Hugo

Heren,

Bedankt voor de aanmoedigingen, maar van je hobby moet je niet je werk niet maken. Als dat al kan 8) Ik zit nu in mijn afstudeerjaar en de mogelijkheden welke daaruit voortvloeien bieden meer perspectief 😉

Volgend project wordt trouwens de M-56 scorpion. Maar dan geheel scratch 🙂 Ik kijk er nu al naar uit....

Groeten,

Bas

Kan niet anders zeggen dan dat dit indrukwekkend is...
Wat me opvalt is de kwaliteit van, naar ik vermoed, het soldeerwerk bij het metalen frame. Dit is namelijk zo goed als niet te zien. Ik zie hooguit een beetje een verkleuring in het koper, maar geen naad of whatever. Erg indrukwekkend.

Bas, volgens mij word dit een belachelijk groot ding. Als ik kijk naar de 8,8cm die ik heb en dan bedenk dat de Vomag zelf een keer of twee zo lang is...
Zou je een foto kunnen maken met een figuurtje of iets anders er naast, zodat we idee krijgen van hoe groot dit ding nou al is?

En wat betreft het schilderen, ik begrijp je motivatie om het niet te doen, maar ik zou het zonde vinden als je het niet deed. Het is niet dat je schilderwerk te wensen overlaat, dus go for it!

Ronald: Inderdaad, nu begint het meeste detailleer werk, altijd erg leuk om te doen!

Jamie: Het messing frame is gebogen op de juiste maat, dit duurt even, maar verder is het een kwestie van recht doorzagen. Op deze manier heb je ook maar weinig soldeer nodig.

Ik zal vandaag eens een overzichtfoto maken met een figuurtje erbij.

Met het schilderen van vomag wacht ik nog even. Er zijn nog een aantal dingen waar ik eerst mee op andere modellen wil experimenteren. Ik denk dat ik hem over een jaartje in de verf ga zetten 🙄

Groeten,

Bas

Bas, hij wordt echt enorm bruut. Ik vraag me af, hoe check jij of je naadjes wel goed hebt afgewerkt? Ik zie je nergens verf, Mr. Surfacer of iets anders gebruiken.. mijn modellen zitten er altijd helemaal onder.

Niels, Jan en Boris 🙂

Eelke: Kijken of alles naadloos is doe ik aan het einde, waarmee weet ik alleen nog niet.

Gjalt: Zelfs bij een gesticht willen ze me niet hebben 🙂 En het werkt niet op je zenuwen hoor, juist heel ontspannend 😉

Bas

Eelke Warrink zei:
Bas, hij wordt echt enorm bruut. Ik vraag me af, hoe check jij of je naadjes wel goed hebt afgewerkt? Ik zie je nergens verf, Mr. Surfacer of iets anders gebruiken.. mijn modellen zitten er altijd helemaal onder.

En dat vroeg ik me nou ook af.
De naadjes zijn op de foto's nagenoeg niet te zien. Hoe ben je in staat om de delen zo nauwkeurig op elkaar aan te laten sluiten ? 😱

Verder natuurlijk mijn petje af !

Gr,
Marc

Bas,

Je vorderingen zijn echt super. Nu ik zelf zo een beetje aan het oefenen ben met evergreen, kijk ik net een stukje anders naar je project. Los daarvan merk ik hoe belangrijk goed gereedschap is, opgevolgd door een goeie planning...ahum...
Leuk itempje voor op Ebay 😉

groet Frank, die z'n Twenot-flexibele-centimeter kwijt is, waarvan hij vond dat ie erg handig was bij het scratchen 😢

Hoi Bas,

het begint toch nog wat te worden. 😉

Neem je het model mee naar Bunnik. WIP's zijn minstens zo leuk om naar te kijken dan modellen die af zijn.

Groeten Maarten

mwwwahhh Dominique,

Die vomag die Bas aan het bouwen is, die is in ieder geval uniek omdat hij deze zelf van Evergreen en ander spul maakt

Die van Wespe models is voor de massa 🙂

ciao Raymond

Dominique Vanderschaeghe zei:
ja dan sta je daar met je mond vol kunstgebit

Nee hoor,

maar een kwart,... (ikke dan) 😱

Beroerd is het wel, maar van de andere kant,
Bas had hoogstwaarschijnlijk toch de halve kit weggemikt en vervangen door eigen brouwerij...

Hoe staat het eigenlijk met de Vomag ?

Rico

Raymond Repping zei:
mwwwahhh Dominique,

Die vomag die Bas aan het bouwen is, die is in ieder geval uniek omdat hij deze zelf van Evergreen en ander spul maakt

En waarschijnlijk stukken beter en ook nogeens goedkoper en veel meer plezier aan beleefd om te bouwen 😉

Ronald

Only 135 USD...

Only 135 USD wat een grapjassen...we blijven wel Nederlanders he! Gewoon wachten totdat Trumpeter of een andere fabrikant met een kit komt voor een normale prijs.

En dat is toch het belangrijkste.

Enne, je hebt bovenstaande kit nog niet eens voor $135,-. Je moet er zelf nog een 88 bijkopen. Dus er komt nog $40,- bij ofzo.

Maaruh..... Bas, Hoe staat het eigenlijk met je Vomag?
In de ijskast? Of je Evergreen op?

Grtz
Patrick

Hallo,

Ik heb de bovengenoemde kit op de beurs in Dortmund eens bekeken. Het blijft een kit van Wespe en die is welliswaar iets goedkoper dan de gemiddelde resin-kit maar is dan ook erg grof. Ook komt bij deze merken altijd de vraag op of ze wel kloppen. Ik heb helaas niet kunnen zien of de 88 ook in de kit zit, maar de kit was 99euro op Intermodellbau.

Bas: Ik zou gewoon doorbouwen. Zoals jij bouwt zal de kit van Wespe nooit worden!!!

Marcel

Terug
Bovenaan