vervallen BR52

Was er zelf niet zo tevreden over en heb een beetje met de tender gespeeld.
Nu eerst op de rails plaatsen en dan een beetje afval erin gooien.

Graag uw mening en tips.

fa08b05f.jpg

a3326639.jpg

4897143e.jpg

db61babc.jpg

339357d7.jpg

973800c7.jpg

We beginnen eindelijk het einde te naderen.
Ben voorlopig bezig de loco af te werken.
Wil deze in een andere soort roest hebben dan de tender,de tender en loco komen los van elkaar op een lijntje te staan.
nu nog enkele extra details een beetje verder uitwerken,en dan moeten ze op de sporen.
Eenmaal op de sporen is het gemakkelijker het geheel af te werken.

74784349.jpg

d17a9dc6.jpg

b1d63001.jpg

29152d26.jpg

6f64224e.jpg

0a0d81cc.jpg

ee383a54.jpg

De trein is eindelijk op zijn rustplaats toegekomen.
Stipt op tijd,de deadline was morgen.
Het is geworden waar ik vanaf het begin een beetje naar toe wilde werken,al bij al een leuk werkje.
Nu nog in de vitrine plaatsen en hij is verleden tijd geworden.

41338a94.jpg

83f25b32.jpg

9862c6bf.jpg

24828ddc.jpg

14cfc0f1.jpg

0cece4bf.jpg

db226f77.jpg

323eced2.jpg

02435912.jpg

7599dabf.jpg

Marc,

ik heb hem op de achtergrond gevolgd omdat ik er zelf nog een half gebouwd heb liggen.
De laatste serie foto's laten inderdaad een voor mij heel mooi eindresultaat zien, super.
Al enig idee wat je hierna wilt gaan bouwen?

Rico

Hai,bedankt.

Gewoon verder bouwen eraan,het is een leuke kit.

Momenteel ben ik pas begonnen aan een reveel vrachtwagen(bussing 8000) en een kleine snellboot op 1/350.
Ook in de startblokken,de victory van dagostini.
En dan nog een figurine op 1/6,wel voor iemand anders.

Dus nog een druk wintertje voor de boeg,wil alles afhebben tegen februari,uitgenomen die zeilboot natuurlijk.

Hoi Marc,

Zoals eerder werd gezegd, moest ik ook even kijken of ik naar referentiefoto's zat te kijken. 😱

Ik zou met met de beste fantasie van de wereld geen vervallen BR-52 kunnen bouwen...maar goed, daarvoor ben ik dan ook duits voertuigenbouwert, hoewel ik geen totaal verroeste tank zou kunnen of willen produceren. Daarvoor vind ik dit eindplaatje als fantasie-tijdens-het-bouwen veel te monotoon. Tijdens de bouw zoek ik juist detail die ik in een later stadium naar voren kan halen. Het zal de treintik zijn die 't 'm doet. Ik vind het bedoelde effect enorm goed bereikt. Wel denk ik op het dak van de fightinigcompartiment enige penseelstreken te kunnen zien, maar op een close-up zie je hier dingen, waar ik live met gemak overeen had gekeken.

Super eindresultaat en origineel ! Vooral binnen dit fotoalbum; volgens mij waren en nog een paar BR-52-bouwers. Bouwgroep Amsterdam beschikt over een batterij treinen...als er nog meer fanatici verschijnen zonder vertraging, dan kunnen we binnenkort aandringen op een trein-forum op Twenot. 😈

groet Frank

Bedankt Frank! 🙂

Tja elk onderwerp is anders he.
Heb vroeger op school geleerd om dingen uit te werken die soms totaal tegen je eigen smaak of gevoel zijn.
Deze trein kun je inderdaad anders uitwerken,maar wou vooral eens iets totaal anders bereiken dan wat je meestal ziet en met minimale extra's.
En vooral een totale verroeste bak ervan maken,dat was de eerste keer voor mij.

Voor mezelf was het wel een leuk projektje.

O ja, ben je nog van plan de witte rand van de plank een kleur te geven? Ik denk dat een donkere kleur (antraciet, donkerbruin) de loc beter tot zijn recht komt.Wat betreft de monotone kleur van het bruin; ik zou voor het contrast een helderblauwe jerrycan o.i.d. toevoegen. Breekt het geheel een beetje. 😀

Potdikkie Marc, hij is af (kom ik nu pas achter.....) en wat istie MOOOOI 😱 😛 , zeg maar gerust : Rétegaaf :!:

Veel bouwplezier en een vrolijk-verroest groetje 😀
Peter

Kom ook net pas langs om het eindresultaat te bewonderen, echt super gedaan. Enige "zeikpuntje" van mij kant is dat in mijn ogen heel die kolenbak een pulp laag van blaadjes had kunnen liggen en ook voorin in de stoom(?) ketel had ook het een en ander aan vuil kunnen liggen aangezien die open staan (of is dit alleen op de foto's niet zichtbaar?).

Ach zeikpuntjes misschien op een fantastisch uitgewerkt model!

Ik dacht eerst dat de plantjes een beetje te veel in het gelid stonden maar dat komt natuurlijk doordat deze tussen de bielzen in groeien. Voor de rest vind ik ´m echt schitterend!

groet
Oscar

Bedankt mannen,tja die plantjes kunnen maar groeien waar plaats is he ,is een treinweg waar ik dagelijks passeerde,ze groeien op sommige momenten zo. 😀

Er lagen meer blaadjes op het model,maar ze zijn eraf gewaaid bij het foto's nemen ,maar ze komen er terug op 🙂

Deze trein staat in Januari in een bekend nederlans tijdschrift van treinen(modelspoorma....)

Terug
Bovenaan