US 2 1/2 Ton 6x6 Truck - Afgerond 04-06-09

Hoi John,

Tja, ik kijk liever niet te vaak naar dat soort wizards, aan de ene kant heel inspirerend, aan de andere kant heel ontmoedigend.

Ik ga nog iets aan inlijning doen, als het hele figuur gedroogd is om ook wat andere onderdelen wat meer te karakteriseren. Figuren blijft een onderwerp dat veel tijd en vooral lering kost.

Op zich vind ik het werken met acryl niet onaardig. Doordat ik met een hele doorzichtige laag werk kan ik behoorlijk corrigeren en verder werk ik wel eens met wat drybrush technieken en dat is met acryl ook goed te doen.

Vandaag laat ik ze lekker slapen en pas volgende week heb ik weer tijd, dus kan het goed drogen en we gana dan stug door 😉

Gr, Johanna

grappig om te lezen over het gebruik van olieverf, afgelopen week heb ik na lange tijd weer eens olieverf gebruikt om gezichten te schilderen. Al snel bleek dat het zich loonde om hiermee verder te gaan. Na aantal jaren met olie te hebben gewerkt ben ik een kleine 2 jaar terug volledig overgestapt op olieverf en het resultaat is voor mij persoonlijk een 100% verbetering t.o.v. olieverf.

Ik gebruik heel veel laagjes verf, bijna water met een kleurtje, en werkt super de luxe! Het corrigeren gaat inderdaad heel gemakkelijk en goed te doen.

Dat soort wizards is grappig maar ook die vergeet ik ook weer heel erg snel. Het is, zoals alles in onze hobby, een kwestie van doen/proberen/1000x je hoofd stoten en weer lekker verder.

JW

Hoi JW,

Je bedoelt van olieverf naar acrylverf overgestapt? Anders mis ik even wat je bedoeld.
Ik heb olieverf ook wel gebruikt, ook voor grotere figuren en dat werkte wel prettig alleen duurde me dat veel te lang. Tja, dat is mijn karakter 😉

Inderdaad, hele dunne laagjes en rustig aan doen. Ik heb net nog even bekeken en heel veel ga ik niet meer veranderen want zelf vind ik ze helemaal niet verkeerd, de gezichten bedoel ik dan.

Gr, Johanna

Johanna, tuurlijk je hebt helemaal gelijk. Ik ben inderdaad van olie- naar acrylverf overgestapt.

JW

JW,
Kijk, dat dacht ik al. Maar goed, vandaag even niets, lekker laten drogen en morgen kan ik gaan denken aan de afwerking.

Ben benieuwd naar je cursus gezichten, alleen zal het nog wel even duren denk.

Grtz Johanna

Hallo allemaal,

Het is klaar, ik heb het gehad met dit feestje en klaar is klaar ook al kun je er tig dingen aan veranderen, maar eens moet het einde ook het einde zijn.

Zo genoeg gewauwel en tijd voor wat actie plaatjes ook al hier is vooral sprake van een stil leven.

De korte voorgeschiedenis ... Bill en Bob zijn door de Vogezen naar Duitsland aan het rijden en zijn de kolone kwijt en moeten de planning raadplegen voor de juiste route en tijden. Hiervoor zoeken ze een goede plaats om te stoppen voor overleg en voor een huis van de Franse wijnboer Heinrich vinden ze een stopplaats. Ze laten de kans niet lopen twee nieuwe vaatjes rode wijn mee te nemen, zeker als je weet dat de heren grote liefhebbers zijn van een lekker glasje rode wijn.
De boer is verheugd over de aanstaande verkoop en wil goed nadenken over de prijs die hij gaat vragen en dat kost wel wat nadenkwerk wat hij doet in zijn klassieke pose ...
077-Afgerond.jpg

078-Afgerond.jpg

079-Afgerond.jpg

080-Afgerond.jpg

081-Afgerond.jpg

Veel kijkplezier, adviezen voor toekomstige projecten zijn welkom!
Grtz Johanna

1 advies van mijn kant: vooral lekker doorgaan je eigen ding doen!
Ziet er prima uit.

Johanna,

Volgende keer mee naar de bouwavond? Neem ik de tent mee .... volgens mij moeten we het voor elkaar krijgen om sublieme foto's te maken zodat de foto's het model recht doen!

Gr,
Jeroen

He Jeroen,

Lijkt me een goed plan, ik zal een geschikte vervoerdoos zoeken en dan gaan we kijken of we er echt iets moois van kunnen maken. Beelden zijn wel goed, alleen heb ik hier slecht licht en een tent moet er ook maar eens komen 😉

Groet, Johanna

Hey Johanna,

Zeker netjes gedaan en er de tijd voor genomen.
Misschien één tip voor een volgend project; wat meer variatie voor de houten dwarsbalken bij de laadbak.

Ennuh, een Franse wijnboer met de naam Heydrich 😕 Lijkt me wat onlogisch, maar het verhaal achter je vignette is zeker leuk!

Op naar de volgende?

Groeten,

Eelco

Hoi Eelco,

Bedankt voor je advies, kan ik mee verder voor een volgend idee.

De volgende? Eerst wat andere dingen afmaken, heb een M18 en Marder IIIM in laklaag staan en die zal ik eerst afmaken, kan ik ook wat dozen opruimen enzo.

Als je goed had gelezen, de boer heet Heinrich, en wie een beetje thuis is in de geschiedenis van de Elzas weet dat dit gebied meerdere keren onder Duits bewind is geweest en in dit gebied liggen hedentendage plaatsen met een Duitse naam, wonen mensen met Duitse namen en ik daarom vond ik het grappig de boer een Duitse voornaam te geven 😉

Grtz Johanna

Dank Bas,

De volgende staat op de werktafel, de M18, was al geschilderd, beplakt en gesealed en ik ga daar een Verlinden techniek op loslaten, eerst het tijdschriftartikelen lezen en dan kijken of het iets wordt 😉

Grtz Johanna

Leuk gedaan Johanna 😉 😉 en ook goed om te zien dat je nu de "rust" hebt om iets af te maken 😉 Ik weet dat je daar een "probleem" mee hebt en de oorzaak heb je mij ook verteld. Daarom juist een welgemeend compliment. Ook mijn vraag om het mee te nemen bij een volgende bouwavond dan wel in Joure natuurlijk.

JW

Heren bedankt voor de reacties.

@JW: dank, ik ben er zelf ook wel achter dat geduld een veel betere resultaat geeft, maar ja .... 😉 Ik neem de dio mee zoals ik deze ook in Groningen ga meenemen want als ik het 1x kan verhuizen dan kan het ook 2x en ik houd me aanbevolen voor de cursus gezichtjes schilderen met Vallejo, maar dan wel door laten gaan de bouwavond volgende keer 😉

@Steven: verhaaltjes bedenken moet ik vaker en bij modelbouw past het eigenlijk ook, zeker bij een diorama.

Gr Johanna

Terug
Bovenaan