Graag gedaan Bert 😉
De Fuchs wordt inderdaad op een grote berg gegooit maar geloof me, er zit veel verschil in. Hier bij de Landmacht valt mee, hier kennen we maar een paar Fuchsen namelijk de NCB Fuchs, Fuchs Hummel (storingszender, te herkennen aan de 12/13 antennes op de bovenkant), Fuchs Peiler (VHF peiler, te herkennen aan de mast die erop zit), Fuchs les voertuig (staat in Oirschot, heb ik evt. 2 foto's van mocht je daar interesse in hebben). En naar het schijnt hebben of hadden we een troepentransport voertuig Fuchs (Tpz 1) maar die heb ik nooit gezien of foto's van gevonden dus wat daar waar van is?!
Bij de Bundeswehr zijn er nog meer, de Fuchs San (ambulance), Fuchs Pio, Fuchs Hummel, Fuchs VHF peiler, Fuchs UHF peiler, Fuchs Anti tank (Milan), Fuchs Tpz 1, Fuchs RASIT (Aufklärungsradar), Fuchs ABC. Dat waren ze geloof ik 😀
Even over die Eloka versie (dat is dus de Hummel en de VHF peiler), deze hebben echt niks te maken met de NBC Fuchs. De Eloka's behoren tot de EOV. Dit staat voor Elektronische Oorlogs Voering en zitten tegenwoordig gelegerd in t'Harde (Tonetkazerne, hebben ze heel nieuw stuk bij gebouwd waar nu de EOV zit ipv. Garderen). de NBC Fuchsen staan in Wezep (misschien dat er 1 of 2 voertuigen ook wel in Oirschot of Havelte staan voor oefeningen etc, dat weet ik zo niet zeker maar het zou me niet eens verbazen).
Oh nogmaals Bert, ik zal zsm. kijken als ik tijd heb, om die foto's van de bovenzijde, te vinden. Ik heb er namelijk vorig jaar paar gemaakt van de bovenkant maar weet niet meer zo of ik ze bewaard heb (geloof dat er een paar mislukt waren namelijk).
Gr. Robert