Hi Jan-Willem,
Ok merci! Hier wat antwoorden:
Het lijkt mij, kan bedrog zijn, dat bij Woll zijn voet (op de foto gezien rechts) iets van lijm te zien waar ie mee is vastgeplakt aan de stenen. Maar kan bedrog zijn.> Ja klopt, dit moet ik nog wegwerken. Ik moet de laarzen sowieso nog iets corrigeren omdat de verf losgelaten heeft op sommige plekken.
Ik zou nog wat groene aanslag/mos aanbrengen op de muren op sommige plekken. Ja dat is nog niet gedaan. Idem voor het dak. Daar moet ook mos en aanslag op komen. Nog niet gedaan, omdat ik eerst moet kijken hoe dat eruit ziet op een leien dak. Volgens mij hecht mos door het gladde oppervlak van lei niet zo snel aan een dergelijke ondergrond, zal volgens mij vooral aan de randen en naden zijn. Moet ik nog uitzoeken, dak zal iig levendiger worden al zorgt de variatie per lei daar al in vind ik zelf.
Je hebt wat zaken de muur opgehangen, voor de vlag, lamp, etc. en ook daar kan je wat doen met kleine vuil/roest streepjes. Ja lijkt me ook nog wel een mooie toevoeging.
Je huis kan nog veel meer spannend worden door her en der wat kleine nuances aan te brengen en denk ook bij je muur, los van wat mos/groen aanslag.
Waarom Alpine/Man-Jin Kim de broek van Wittmann in jeans kleur heeft gedaan is mij nog steeds een raadsel en had die broek zelf ook in zwart leer of zwart stof gedaan. Dat zal wel een figuren dingetje zijn van die gasten zeg maar. Geen idee eerlijk gezegd. Ik beschouw Alpine als een autoriteit en heb me daarom braaf aan hun afbeelding gehouden. Op andere kits van o.a. Dragon zie je ook een blauwe broek. In diverse boeken kan ik er echter ook niets over vinden. Wellicht dat er incidenteel canvas broeken gedragen werden? Je zou zeggen dat het blauw toch ergens op gebaseerd is.
Als je wat meer naar de figuren kijkt...gedaan met Vallejo?....kan je daar evt. nog wel meer uit hebben gehaald en als ik je een tip mag geven, je zou nog wat meer uit figuren willen halen in de toekomst dan kan ik je deze 2 absoluut aanraden. Figuren grotendeels met Vallejo gedaan vwb kleding, op de broek van Wittmann na dan die met Revell emaille blauw is gedaan. Rest eveneens emaille en olieverf. Gezichten geschilderd grotendeels volgens methode zoals Roger het me ooit heeft uitgelegd. Zal eens een van die boekjes kopen, valt zeker nog wat te leren. Calvin Tan vind ik in ieder geval een mooie stijl hebben.