Laadbak en keuken gepruts......
Hoi Plakkers
😀 de stand van zaken zoals die staat op dit moment :
bedankt voor jullie reacties, ter lering ende vermaak, altijd weer
😉
Had al eerder willen reageren maar txt verdween tijdens een verder onbetekend inlogschaandaal
😎
Goeie Tip Elco ! een stuk pijp op de pomphevel schuiven. Pompt lichter ook meteen.
Panther siet góet aus
😱 Ik wil graag wat goeie foto's maken voor je , dat is-ie zónder meer waard !
Martin had 't overigens óók over één of ander ding......us nadenken effe.......verlengstuk voor een mosterdpomp voor een tank
met 900 liter mosterd...... héérlijke dunkelgelbe Senf......lekker bij Stiehlkroketen......
Bedankt voor je aanvullende details Jan Coen ! al houd ik me niet altijd aan de voorschriften, ik wil wel graag
zoveel mogelijk weten van de toepassing , uitrusting en techniek , en niet te vergeten de "weetjes" en verhalen uit de praktijk.
De keuken staf kreeg bijvoorbeeld zo een geuzennaampje toebedeeld : Küchen Bullen.
Een veldslogan was : "Erst Fressen, dánn die Moral !" (Eerst eten, dán de moraal).
Ik zou graag bijvoorbeeld nog plaatjes en of text over de accessoires en uitrusting van (met name "Tamiya model) veldkeukens
willen zien. Hoe werd het onderhoud gepleegd. Hoe zag de inventaris van zo'n keukenstaf er uit?
Intussen al leuke artikels op het web gelezen en zeer bruikbare plaatjes gevonden. Kennis vergaren blijft leuk !
Misschien wil jij wel de plaatjes die ik heb ? 98 pix (11Mb) ik stuur ze zo op.
Je richtlijnen voor een Große Feldküche waardeer ik zeer, maar deze keer ga ik
me er niet aan houden
🤣 , gezien het improvisorish karakter van de mobiele velkeuken/waterwagen.
Dankje Wim. De praktijk uitproberen begint in m'n kop, maar ik pak er dan ook vaak wat oude figuurtjes
bij om een beter idee te krijgen van de ruimte die de figuranten nodig hebben.
Wellicht vind ik een bestaand figuur dat makkelijk aan te passen is, maar
mocht de conversie teveel werk worden, dan kan ik beter gaan sculpten.
Goeie middag Martin, of is het de preshadow van morgen
🙄
Zo'n dagboekje... ja das leuk
😛 komt vast nix van (veel te veel leuke dingen).
En ik heb nog wat gedaan ook behalve zitten wegdromen met m'n neus op de radiatorkap :
Voor de leut heb ik 't houtdetail op een oud Italeri tafeltje beetje zitten inkrassen. Mag verder verweerd ivm
schade door keukentools. Kleur is nog het bruine humbrol-laagje van 20 jaar geleden
😉
En de rongen voor het regenzeil zijn verlengd :
Waar geen rongen geplaatst worden moeten dus 6 lege exemplaren komen :
De watertank heb ik opnieuw van z'n basisframe moeten voorzien, want dat viel gewoon
🙄
in vier balkjes weer uit elkaar.......geest uit de tank
🙄 ?? Na nieuwe verlijming voor de zekerheid aan de onderkant
de boel iets verstevigd met MagicSculp.
Toen (voor een ruw keuken-werkblad) stuk traanplaat gesneden en aluminium stripjes. Gemeten, gebogen ,gepast en gelijmd.
Eerst langs één kant steuntjes aan de plaat gelijmd. Toen die plaat (incl. 3 steuntjes) tegen de tank gelijmd.
En dan aan de andere kant nog 2 steuntjes tussen plaat en tank gelijmd.
En onder de tank zitten nu vier schattige witte voetjes...
Omdat ze in de 40's geen Nivea hadden om oorlogstuig strak te trekken, kwam het strakke
gave babyhuidje op de zijpanelen me ietwat surrealistish voor als u begrijpt wat ik bedoel..
De blutswand is zo uitgelicht, om goed het effect te tonen... vraag me af hoeveel we terug gaan zien van dit effect.
Het zal moeten bijdragen aan het geheel, anders zal ik dit geschraap en gedremel voortaan achterwege laten, want
het is best inspannend voor de fijne motoriek !
[EDIT 27-08-15 : Inmiddels is ontdekt dat met olieverf de effecten van blutsen ook goed weer te geven zijn, ik denk : Mike Rinaldi "Oil Paint Rendering".]
Nou, dat was 'm weer effe. Andere paneel is inmiddels ook geblutst.
Ga eens zien waar de voorraad gestouwd kan worden en hoe en warúm denn?????
En hoe groot is de Gentle Crew.... man of 6 of 7 denk ik toch wel.
Kok, eten voorbereider, uitdeler, aanvullend assistent.
Buiten de GG : chauffeur, waterpomper...... vul maar in.
Veel plezier met jullie projecten, (ik weet 't ik laat weinig van me horen
😳 )
Vrolijke groet
😀
Peter
PS : mocht iemand van de getoonde foto's een orgineel op 3072x2304 willen, vraag gerust,
maar doe dan wel via PB aub.