Af! T55 met een twist

Dit model is af!
Mooi gebouwd! Wat zijn die witte hekken? Ben benieuwd naar het verfwerk.

groet, Tini

Hoi elco,
Geen haarlak deze keer, heb die chipping fluid eens geprobeerd... ben er nog niet helemaal uit wat me beter ligt... 2e kleurtje zit er inmiddels ook op en heb ik weer die fluid gebruikt, zal de foto’s deze week eens erop zetten
Gr
Raymond

Ben dr ook niet helemaal over uit dat spul en gebruik eigenlijk altijd weer haarlak. Hiervan weet ik precies wat t doet 🙂
Desalniettemin een mooi resultaat voor nu!

... en de roest, je hebt de kleuren mooi weergegeven, hoe/waarmee heb je dit gedaan?

Groeten, Jan

Mooi! breng je voor die 2e laag eerst weer chip fluid aan of is die eerste die onder t groen zit nog werkzaam?

groet, Tini

Jan, geprobeerd die roestkleuren te doen met humbroll washes, olieverf en wat van die MIG en AK rust series... nog niet helemaal tevreden ermee, maar kan ik nog alle kanten mee op

Tini, heb voor die 2e laag weer die chipping fluid gebruikt.. heb het wel een ruime week gelaten na die groene laag.
Gr
Raymond

Jan, geprobeerd die roestkleuren te doen met humbroll washes, olieverf en wat van die MIG en AK rust series... nog niet helemaal tevreden ermee, maar kan ik nog alle kanten mee op

Tini, heb voor die 2e laag weer die chipping fluid gebruikt.. heb het wel een ruime week gelaten na die groene laag.
Gr
Raymond
Ik heb chipping medium van Vallejo geprobeerd, maar dat is net behanglijm (Verdunnen? waarmee?)Ik durf het niet te gebruiken...
welk merk gebruik jij, Raymond?

Hoop werk aan het einde van de rit. Ik weet niet veel van t55 achtigen, en ze interesseren me ook vrijwel niet, maar je zet een strak geheel neer, netjes en vol details. Enig idee welk land het ding rond rijd? Syrië?

Ik moest bij de eerste foto 2 keer kijken om te zien dat de vangrail niet 1:1 is, en dat zie je door de omgeving. Erg mooi gedaan!!

Groeten, Jan

Hoi,
Timo, niet specifiek Syrië.. zou wel kunnen. Die T55’s hebben eigenlijk overal wel rond gereden, Azië, Afrika, midden oosten... Er komen wel figuren met baarden bij trouwens

Jan, dank voor het compliment, had zo’n rail ook nog nooit gemaakt. Ben zelf ook wel happy met het resultaat...

gr
Raymond

Laatst bewerkt:
Wat heb je gebruikt voor dat asphalt Raymond
Iets uit een potje
of zelf een mooie mix gemaakt van iets?

Hoi Arne,
Geen eigen mix, maar gewoon ordinair potje van AK. wat ik wel gedaan heb is tijdens het droogprocess er een warmte bron opgezet, daarmee droogt het op stukken sneller en krijg je "barsten" .. heb ooit met Staf experimenten gedaan voor woestijn ondergrond en kregen daardoor zo'n kralele effect.. en de barsten wilde ik in de asfalt ook krijgen. in midden oosten setting zie je dit vaker terug nl.... die nemen het niet zo nou met de ondergrond waar de asfalt op komt zoals hier.
gr
Raymond

Hallo Raymond,
Mijn complimenten voor jouw prachtige schilderwerk !!
Leuk, dat je zoveel aandacht voor de details hebt, en dat, dit zo goed voor jou werkt in jouw diorama.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat !!
Grtz, Hans

Naast het vat (foto 2) meest logisch
Het is een zwaar ding immers

je hebt de kleuren (achtergrond) treffend gekozen
Ben benieuwd naar het eindresultaat
(Je hebt tot nu to telkens details getoond 😬)

Tegen het dieselvat achter op de dek of op de beugels vast maken? Of helemaal weglaten? Hmmmm keuzes
Wil de scooter semigloss rood maken...
Ik zou um weglaten....los van dat ik het modelletje qua detaillering niet mooi vind, leid het teveel af van je T55 en alle leuke details die je al hebt toegevoegd. Daarnaast lijken beide posities me niet ideaal....net wat Arne zegt; zo'n ding is knap zwaar, maar het kan ook net het draaien van de toren beperken.

het kan ook net het draaien van de toren beperken.
Dat is volgens mij meer iets waar streng georganiseerde legers zich druk over maken, dan legers die geen problemen hebben met „gevonden” scooters 🙂

Arne, staat idd een groene T72 en een centauro achter😄 ben ook benieuwd naar het eind, ben helaas nog het wachten op m’n ETA en live resin spulletjes..

Alex, Jakko : voor beide wat te zeggen, ik heb foto’s gezien waar nog het eea op dat achterdek stond. Maar voor mij is het modelbouw en ben iets minder een boutjes teller nog “militair” super correct😄

maar zie inspiratie bron beneden
F3A82C2E-8992-4678-A290-2EB3F72D740C.jpeg
Gr
Raymond

Er is zelfs een foto van een sherman met de motor tegen de koepel aanstaande, terwijl deze in Normandië aan land komt. Toch zou ik hem weglaten er is al genoeg te zien!

Yo plunderaars!
Heb je in dit model dan ook voor 2 miljoen aan gesmolten roof goud in de benzinetank gestopt Raymond?

Oh wacht even....
Dat moet natuurlijk ook op schaal, dus delen door (35x35x35) = € 46,65
Met een beetje inzet is het best te doen Raymond

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan