Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ok ik snap je. En volgens mij is dat dichter bij de realiteit dan die gechipte wintercamo. Omdat het meestal geen verf betreft zal de witte laagIk wilde een erge vage white wash hebben, eigenlijk omdat ik vaak die vrij "harde" white wash zie op modellen (lees haarlak / chipping fluid oid) ik heb dat zelf ook al vaker gedaan, op een 223 en is ansich wel mooi en leuk om te doen, maar wilde deze keer wat anders. het gaat me deze keer meer om de kleur contrasten en nuances zeg maar.
Ik vind dat subtiele wat je nu hebt persoonlijk interessanter.....omdat er dan veel van de oorspronkelijke camouflage te zien is.hoi peter,
Zeker een mooi plaatje, die van mij is fors minder wit.... hmmm mss toch wat witter maken... denk denk.. naaahhh 😉
gr
Raymond
Dat moet haast wel......maar als het een mal is, dan moet het kruis eigenlijk na de white-wash zijn aangebracht.....(?) Dan heb je immers alleen een simpele kartonnen mal/masker nodig.wat me trouwens opviel, is hoe netjes het kruis is.... hoe zouden ze dat doen, mat een mal en dan het wit erover heen smeren ?
Dit is gewoon alleen het zwart welke opnieuw over de white-wash is aangebracht (vermoedelijk inderdaad met een mal)wat me trouwens opviel, is hoe netjes het kruis is.... hoe zouden ze dat doen, mat een mal en dan het wit erover heen smeren ?
Chipping heaven 😍Dit is gewoon alleen het zwart welke opnieuw over de white-wash is aangebracht (vermoedelijk inderdaad met een mal)
Ik zal het tzt eens bekijken Peter, eerst even totaal plaatje… wat wit erbij kan dan gewoon nog…Een idee om (misschien) te verwerken in de fading whitewash : het dusdanig toepassen dat je de manier van opbrengen kunt terug zien in de wash ?
Als voorbeeld bij wat ik bedoel vwb de manier van opbrengen en dat je de vegen en streken dus terugziet in de versleten en vervaagde whitewash.
Bekijk bijlage 16256
Ik denk gewoon uit de losse hand, eventueel gesteund met een stokje. Vroeger was schilderen van symbolen en letters met een penseel gewoon een vak dat je op (ik vermoed) bijna elke ambachtschool kon leren, en iedereen die daarvoor geleerd had zou er z’n hand niet voor omdraaien om zo’n kruis netjes aan te brengen.wat me trouwens opviel, is hoe netjes het kruis is.... hoe zouden ze dat doen, mat een mal en dan het wit erover heen smeren ?
Volgens mij werd Zimmerit niet op Schürtzen aangebracht. Die platen zijn op zichzelf al een soort Zimmerit, omdat de afstand tot het voertuig zelfvind die gele Panther platen een beetje saai. Kan ik die die voorste voorzien van zimmerit
Dit is een citaat in het boek van originele instructies voor waar en hoe Zimmerit aangebracht dient te worden.Bladzijde 99 van Sturmgeschütze: Entwicklung und Fertigung der sPak zei:a) Den Schutzanstrich erhalten alle geneigten und senkrechten Panzerflächen am Fahrgestell und Aufbau, auch unter den Seitenschürzen.
b) Ohne Schutzanstrich bleiben:
Seitenschürzen [mijn nadruk], Schürzen am Aufbau, am Turm, Turm- bzw. Aufbaudecken und Kdt.-Kuppeln, Wannenboden, waagerechte Kettenabdeckungen, abnehmbare Zubehör- und Aufrüstungsteile, Auspufftöpfe, Lampen- und Tarnscheinwerfer usw. sowie die Pz.Flächen, die durch fest eingebaute oder abnehmbare gehalterte Teile (z. B. Laufwerk, Zubehör) abgedeckt sind.

Daar kunnen we uren over bomen, maar ik geloof dat bij de vraag of er Zimmerit op Schürtzen werd aangebracht men wel kan uitgaan van het citaat dat Jakko postte. Die voorschriften lijken me uitgaan van de praktijk. Het lijkt me praktisch ook zinloos om Zimmerit op Schürtzen aan te brengen. Zimmerit op zo'n plaat is als een wachtpost met daarvoor een wachtpost.wat is waar
Welke hard edge zou ik hiervoor kunnen gebruiken ?Maar nog een idee van de Panther-schürzen op de StuG is, om ze een hard-edge camo te geven, met een winterwash. Wellicht breekt dat het "verfpatroon" een beetje.
en ik ben weer wat wijzer... waarvoor dank 😄Frank laat met de PzKpfw.IV (boven) zien, dat een en ander ook anders kon zijn.
Ik zei niet dat het nooit gebeurde, alleen dat het daar niet zou moeten 🙂Ben het met de heren niet eens, ken meerdere foto’s van vooral IV en Brummbär’s met zimmerit op de skirts.
Er zijn meerdere officiële of fabrieksfoto’s van voertuigen met Zimmerit op platen waar het eigenlijk niet zou moeten. Ik ben geen expert, maar volgens mij werd het over het algemeen genomen vooral aangebracht alleen waar de voorschriften zeiden dat dat moet — ik vermoed voor een deel ook omdat dat spul aanbrengen véél werk was, dus waarom doen als het niet hoeft?kwam deze ook nog tegen:
Bekijk bijlage 16558

Op zich vind ik dat niet erg opvallen als afplak-ongeluk... lijkt meer op dat Fritz niet zeer netjes gewerkt heeft dan dat de Tamiya tape een boosdoener is.baal wel een beetje dat die tamiya tape die onderliggende gele verf heeft meegenomen met de tape eraf halen
Bij zulke ongevallen helpt inderdaad geen enkel mooi verhaal...denk niet dat het aan Fritz ligt, toch echt die tape hoor... de blanke PE kon ik weer zien.
Snap er niets van, nog nooit gehad..
inderdaad, en ook een origineel idee lijkt me... heb het op deze manier gecombineerd nooit eerder gezien.Ja, best coole combi he.
Leeg erop leggen en dan vullen met jerrycans en een trechter? Of met een paar houten balken en touwen het volle vat het voertuig op trekken?ik vindt een 200 liter brandstofvat al wat gortig, die weegt zomaar eens 200 kilo, en dat is nog een hele til.