StuGIII eindelijk af **14-10-2008**

Na 78678254 uur achter mijn computer te hebben doorgebracht voor de nieuwe SMF website, http://www.scalemodelfactory.nl/ , eindelijk weer eens tijd voor echt bouwen. 😀
(SMF site komt ergens volgende week on-line na een laatste check van directeur Robert Crombeecke)

Deze Stug IIIG heb ik dik een jaar geleden gebouwt en het werd tijd om hem eens in de verf te zetten. Kon en passant de geleerde zaken tijdens de SMF workshop eens testen et voila:

StugIII02.jpg

Nu eerst in de vernis en dan kan kan de olieverf e.d. weer uit de kast. 😀

Heb wat details van Modelkasten gebruikt en en wat Aber clamps. Verder heb ik de Schurzen van transparante Evergreen gemaakt die je idd hier niet ziet.
En wie o wie wil die F#cking Modelkasten tracks voor me bouwen?
Wordt helemaal lijp van die dingen...... zucht.
Volgende X weer gewoon Friuls.

Massel,
marcel.

Yo Marcel,

Leuk om de StuG in de verf te zien! Mooi geairbrushd tot nu toe. Samen met de dingen die je op de workshops hebt geleerd zal het wel weer een pareltje worden, net zoals je vorige tanks 8)

Ik ben benieuwd naar de site!

Grtz,

Niels

Thnx mannu.

De 3 kleuren die ik heb gebruik zijn gewoon "the basics" van Tamiya:
Licht grijze primer, daarna XF-60 Darkyellow, daarna geshade met een mix van XF-60 & XF-10 flat brown, daarna weer XF-60 en de highlights "gewoon" Xf-60 met XF-2 flatwhite.

Had verwacht dat de highlights te flats zouden worden maar dat viel dus 100% mee, zeker na de olieverf behandeling straks.

De shading van XF-10 met XF-60 werkte eigenlijk beter dan verwacht. Ik kreeg dus zoals op de foto een mooie rood/paarse (en dus complementaire) shaduw kleur.

K massel,

Marcel.

Hey,

nou snap ik waarom die site zo lang geduurd heeft. Meneer heeft zich stiekum ook gewoon met de core-business bezig gehouden ...... modelbouwen! 8)

Ziet er cool uit, Marcel. Goed opgelet bij de workshops, zeg ik.
Zal hem morgen eens live komen bewonderen. En dan bouwen we die MK tracks ook meteen even tussendoor. Slaan we drie vliegen in één klap.

Wees gegroet,

Robert

Ik heb op de KMK beurs een kleine les in gezichten schilderen gehad van Marcel en direct zijn werk mogen aanschouwen! Super!! Ga hem zeer zeker zien komende Eindhoven

JW

Goed werk Marcel!
Vooral de shurtzen springen er uit! Wel moet ik je zeggen... sorry (je track's zitten verkeerd om) maar af en toe zie je het nog wel eens op foto's) Ik denk dat je de track's misschien ook nog wel iets kunt blenden met de rest. Wat stof washes of pigment misschien. Veder mooie bak hoor!

mzzls

Stoere bak is dit!!

Goed werk, maar met wat kanttekeningen. Chipping vind ik wat zwaar en de rupsen te roestig.
De figuren daarentegen zijn awesome :!:
Hoe doe je zo'n stoppelbaard??

Hoe noemen de echte "Twenotters" dat ook al weer... genieten? 😀 Heel mooi, vooral de figuren imo 8)

Groetjes

Wijnand

He Marcel,

Dat ziet er erg goed uit. De figuren voegen veel toe, en helemaal met de interactie tussen hen. Leuk detail ook, de gewhitewashde Schurzenplaat.

Misschien wel een klein beetje extra verwering aan de binnenkant van het spanwiel?

Groet, MartinD

Bedankt mannu!

Ten minste niet alleen van die jajaja mooi mooi kritieken maar ook kant tekeningen!
Erg fijn.
Ten eerste "schokgolf sinterklaas Boris" : 8) De tracks ja, als er iets a-relax is om te horen dan is het dit. Ik had het dus wel gecheckt van tevoren maar net bij deze uitzondering:

Stug_tracks.jpg

Tja, opzich kan het wel want ik heb meerder Stug's & Panzer III's gezien die ze er zo op hebben liggen. Wel een kl#te karwei om te fixen zeker omdat ze vastgelijmd zitten aan de loopwielen.
Verder zet ik hem nu eerst een weekje aan de kant en dan bekijk ik nogmaals de tracks. Ook wat betreft nog extra (lichte) dusting e.d. Ben een beetje blindgestaard op dun deze en dan is het fijn als men hier er fris naar kan kijken!

Eric: Zekers komt ie op een sokkel. Sterker nog; je beste sokkel; die mahonie rode met zwarte onderkant! Ondergrondje daarop komt later.

Rico, Rinke ,Jacco & Jeroen: Thnx! Maar.... ook ik heb nog erg veel te leren. Heb in ieder geval van dit project weer enorm veel geleerd!

JW & Dirk: Ben benieuwd wat jullie er van vinden "in het echt". Had toch wat moeite met de foto's dit maal. Tot dan in ieder geval.

Roy: Je bedoelt: Mooi werk voor een aap. Thnx nerd.

Patrick: Thnx! Ik moet ff kijken of ik er dinsdag bij ben maar heb er wel zin in.

Eelke & Ron; Kleuren, hoeveelheid chips etc... is inderdaad iets behoorlijk persoonlijks. Deze bak is behoorlijk "rauw" uit de bus gekomen. Mijn volgende projecten worden wat "cleaner" denk ik. Ook de combi met de 5 ventjes maakt er bijna een diorama van. Dit is eigenlijk mijn echt 1ste project waarbij ik zoveel rekening heb moeten houden met de figuren.
De tracks laat ik ff een paar daagjes zo en bekijk ze dan opnieuw. Nu ben ik een beetje blindgestaard op dit ding.

Wijnand: Cool man! Dit is wel een rede waarom ik post en posts bekijk; om te inspireren & ge-inspireerd te worden. Tof dat je dun deze mooi vind.

Martin: Thnx! Hij is eindelijk af dus de duo build kan beginnen! heb er rete veel zin in.
Ik ga zeker wat aan het spanwiel doen; erg goede tip en ik zie het nu ook duidelijk op de pics. .

Massel & tot de 26ste!
Marcel.

Haha... tja sorry Marcel maar 't is nou eenmaal zo. Ik zou het gewoon laten zitten. Zoals je zegt kwam het vaker voor, en ik denk dat je meer schade dan goed creërd. Schokgolf sinterklaas?? 🙂 🙂
(volgens mij heb ook al eens iemand anders hierop gewezen 😳 )

Mzzls 😀

Terug
Bovenaan