stug E in de maak

allo iedereen,

met wat ik nu bezig ben is een humoristisch tafereel waarin de chauffeur van een stug E een onvoorzien manoeuvre maakt die de bemaning in een onstabiele situatie brengt met gevolg.....

voila, ondertussen heeft de stug wel een jasje gekregen.....

sluukes

marc

modelbouwclublier

Hee Marc,

Netjes gedaan!
Alleen zou ik de gestrekte arm van de rechter figuur veranderen.
Als die arm zo gestrekt is zouden er nooit zoveel vouwen in kunnen zitten.
Het is maar een ideetje 😉

Verder egt goed gedaan mooie holster!!

hoi Marc,
mooi sculp-werk ! Het heerscht lately 🙂 Misschien kun je nog iets doen met het haar van die gast die naar voren geleund hangt ?

groet Frank

Möchte jemand ein Rührei??

Ziet er goed uit en heeft een niet al te serieus karakter. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Een fantastisch scenario 😀

Ik vroeg me alleen af: het linker figuur suggereert dat het voertuig een noodstop maakt (gevolg: bord schiet naar voren). Het rechterfiguur zit echter aardig rechtop, en houdt het bord rechtop... waar zat dat bord voor die noodstop? Kan die rechterpersoon niet beter 90 graden rechtsom draaien, zodat zijn bord naar voren wijst (in een reflex omhoog gehouden)?

Eric

Hey Marc,

leuk idee, prima uitvoering. Je gebruikt de veel verguisde (maar niet door mij, hoor) artistieke vrijheid om een verhaal uit te beelden.
Eten in een rijdende tank is misschien niet erg realistisch, maar who cares. Ik vind hem erg goed. Ben erg benieuwd naar de verder afwerking.

En de mannekes vind ik wel prima zo.

Robert

hoi iedereen, en bedankt om te kijken....

Boris: merciekes merciekes, ja al een beetje nagedacht maar zal nog niks zeggen tot het af is hé, moet nog een beetje spanend blijven.....hahahaha

Nick: ik snap wat je bedoeld, maar zo'n parka die je dag in dag uit moet dragen in zo een klein ruimte .....kreukeld wel serieus hoor en niet vergeten dat het om modelbouw gaat, het zal beter overkomen (volgens mij) met wat meer plooien.
en bedankt ervoor.

Frank: merciekes, je bedoeld zeker een paar meches naar vooren laten vallen, mijn figuurtje in een adepte van brigantine.....hahahahah; ik krijg die haar slirten niet in de lucht gehouden.....

Ron: danke
neen ik ben ook helemaal niet serieus, mag wat humor in vind ik....nog even(lang) wachten...

Dirk: vind ik ook
heu merciekes 😳
is gewoon een german grijs tone, waar er wat stof zal komen....

Erik: merciekes
wel neen, ik zie dat als volg, de chauffeur heeft een klein bergafje niet gezien, de tank ga dus vreed naar onder met zijn snoet, het recterfiguur( die eigenlijk in de linkse luik sta) kijk naar links en smijt zijn rechter hand naar vooren om steun te vatten. 'tis nie gemakelijk.... moest ik de twee figuren de zelfde houding geven....zo misschien niet overkomen, ik heb het zo gedaan om een andere compositie te krijgen.

kristof: grose danke
heu.... 😳 ,mercilekes....
ben ermee bezig en het zal niet meer lang duren voor de tank af zal zijn....
hahahahah, ikke. 🙂

Robert: ja, het is precies wat ik probeer, daarmee amuseer ik me het best...
een eitje in een bord ook niet maar ja...zeer tof, komt eraan.....
merciekes

he, dr mist een eind! 😛

mooi ding aan het worden, en ik vindt de stofwashes erg geslaagd, mooi subtiel, maar duidelijk aanwezig (dat klinkt tegenstrijdig?)

nu de mannekes nog!

Timo

Hallo Marc,

Gaaf 😱 ! Treffende titel ook...

Twee vraagjes aangaande de figuren:

- Zijn de armen gemaakt van Magic Sculpt?
- Zo ja, bij een 50-50 mengverhouding, laat je de M.S. dan een tijdje drogen o.i.d? Mijn ervaring met M.S. is namelijk dat ze nogal kleeft (en dit blijft doen...) zodat ik het moeilijk kan boetseren.

groeten, Richard.

Hoi Marc,

Het geheel komt er op deze manier mooi uit te zien.
Het kleurgebruik is inderdaad erg mooi, net als de manier waarop de stug op de sokkel verwerkt is.
Succes met de laatste loodjes

-Richard- ik gebruik een verhouding van ongeveer 60% harder en 40 % resin voor magic sculp. Dan is het wat stugger en gladder om mee te werken. ik breng het aan en wacht dan een kwartiertje voor ik verder ga met de plooien e.d.

groet,
RJ

en dat plooien maken, das nog knap lastig, wat voor tools gebruik je daarvoor? ik heb een armpje gemaakt, en die is best goed gelukt (na 2 pogingen, dat wel, eerst had ie geen elleboog en was m'n draadje rondgebogen, de 2e keer was de onderarm ongeveer de helft te lang, maar, daar leer je van!), waarna ik de plooien heb ingevijld en heb uitgehakt met een mes, maar dat zal de bedoeling niet zijn. 't werdt dan ook niet ECHT glad zoals de rest van het figuur, dat kostte nogal wat schuurwerk.

't gaat dus om het plooien maken. als je trouwens ff zoekt naar de SBS van robert jan, dan kom je al een heel eind verderder, 't maakt een hoop duidelijk!

Timo

Origineel en gaaf

Ik vind zowel de figuren, het idee en de verwering van de StuG erg geslaagd. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

I think they're trying to catch their fried eggs, because the driver made a sudden manouvre.

Bye!

Wijnand

[Edit]

Btw, de compositie en verf + verwering op het model is vet 😳

I'LL be back.....

hoi iedereen;

nadat ik door miserie alle denkbare dieptes heb gekend, ben ik terug boven water wat adem aan het nemen, en zal probeeren de draad van dit topic terug te nemen met eerst een beetje aantwoorden te geven.

-timo, tegenstrijdig niet slecht gezien, ik probeer altijd zuinig te blijven met schakering, de manekes komen zeker....

-Boris, ja een foto is maar een klein update hé, neen?
wel de washes zijn gedeeltelijk met eerst pigmenten gedaan en dan pas met olie.

-Richard, ja maar je zie er maar een deel van hé...
ja met magic sculpt, 50/50, doe er wel met de gelegenheid altijd iets meer verharder bij, en tegenstrijdig van veele ik wacht niet dat het hard word om te beginen, ik gebruik ook weinig water om glad te maken dan blijft de MS mooi ...heu ....hoe moet ik zeggen, hii vergaat dan niet in corelige papje.achteraf neem ik wel een vochtig penseel om de plooien glad te maken.

-Boris, ik gebruik echter geen van de twee...

-Robert, merci,
ja die moeten nog getroken worden
voila ik zou dan 50/60 gebruiken....

-Timo, dat valt nog mee, ik gebruik zo'n rubber penseeltjes van verschillende vormen, je vind ze overal in de gooie hobby winkels.
neen idd is niet de bedoeling, de bedoeling is dan om de plooien in de nog kneedbaare MS te duwen, maar iedereen zijn manier hé om eraan te komen. ik weet dat de "hele gooie" figurinisten gewoon tandenstokers gebruiken om de plooien te maken. je zie wel.

-Jeroen, wel ik vind dat nog een gooie kleur om mee te werken dat saaie grijs...hahahhaaaa, de manekes komen .....

-Vincent, merci, dat zal nog even duren voor hij af is....vrees ik.

-Jan, merci 😉

-Kristof, danke, ik gebruik nogaal graag tamiya en in dit geval is het een mengeling van panzer grijs, medium blue en field blue, ratio 30 30 30.
heu Ransart dan..... 😉

-thanks for the comments, wel the crew try to eat his eggs, this is SF the scenario is only going on my head..... 😉

-Wijnand, voila, you ingels is beter dan die van mij...hahahah
vet ???... alle jong en ik die zo proper mogelijk probeer te werken.....sig sig. 🙂

-Dominique, merci,
wel zoals ik al eerder schreef, panzer grijs, medium blue en field blue in een ratio van 30 30 30 van tamiya.dit voor het spuit werk.

-Jacco, ja...een foto is niet veel meer dan een klein update hé....;neen?.
merci?

nu, het eerste figuur heb ik nog geschilderd toen in bijna aan de bodem van het oceaan lag , dus vol met stres, het pârka valt nog mee maar het aangezicht trekt echt op niks, ik heb eigenlijk geen goesting om ze te herbeginen , wat denken jullie dat ik moet doen.

het spreekt ook van zelfs dat er nog iets tussen zijn hand komt te staan. 😉

voila dat was het, mercilekes en hopelijk tot gauw.

bye

Ziet er erg goed uit Marc!
Van wat ik zo zie is het gezicht best prima, maar een close up of van voren kan ik niet beoordelen. Vrder vind ik dat de StuG erg mooi verweerd is, en dat je de grijze kleur erg mooi hebt aangebracht.

Groetjes

-Boris: geloof dat wel maar het gezicht is echt niet aan te zien, niet dat het slecht geschilderd is maar de kleuren zijn zo vies nochtans heb ik de zelfde kleuren gebruikt dan gewoonlijk.
die close up durf ik niet te posten, denk toch dat ik ze gaan opnieuw schilderen als ik vreed goesting zal hebben.
merci voor het kijken.

sluutjes

-Benjamin: merci, 'kweet het 'k weet het maar...is zo vies ....vreed bedankt.

doeikes

Terug
Bovenaan