Stuart V :: update weathering :: 08-09

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Of in ieder geval de romp dan. Hier is alvast één foto. Meer volgen er vanavond.
stuart1rf6xb.jpg

Groeten, MartinD

He Dominique,

Het is me even niet duidelijk welke stipjes je bedoelt. De primer dekt niet helemaal, misschien dat je daar op doelt? Of bedoel je de 'vlek' aan de achterkant, of de stippen op de fenders?

De kier boven de fenders krijgt geen lasnaad. De fenders werden vastgemaakt dmv een strip met bouten aan de onderkant van de sponson. Nu ik m zie met een laagje verf, is de kier toch iets groter dan ik gehoopt had. De voorplaat krijgt nog wel een lasnaad. Maar daar moet ik eerst een stripje Evergreen voor hebben.

Groeten, MartinD

of met rolletjes Milliput ??

Hé Martin, ik dacht dat die ene opstaande rand, dat daar een lasnaad op zat, ik heb een foto van dit bakkie van op Wings and Wheels waar ik daar een duidelijke lasnaad zie ??

en die stippen zijn inderdaad van de primer, maar als hij niet goed dekt zoals je zegt waarom spuit je hem dan niet nog een tweede laagje in ??

cheers
Dom

nick elias zei:
Waarom maak je je las naden niet met gewoon stretchet sprue 😕: 😕:
Inderdaad, kost niks, en je kunt ze zo dik maken als je wilt 😉
Werkt perfect met MEK, ik heb mijn KV-1 (waar ik nu mee bezig ben) ook zo gedaan. Ik zal binnenkort wel wat foto's posten.
Verder onthou ik me van commentaar, omdat ik ten eerste niet genoeg verstand heb van deze voertuigjes, en ten tweede vind dat je nog niet ver genoeg bent om al een oordeel te geven 8)
Jan 😀

He mannen,

Stom stom stom 😳 ik had helemaal niet aan sprue gedacht. 😕 Maar goed, daar gaan we eens mee bezig vanavond.
De primer dekt niet helemaal, omdat ik bang was dat alle detail 'onzichtbaar' zou worden. Dit is de eerste keer dat ik eht gebruik, en in eerste instantie waren het kleine druppeltjes die op het model kwamen.
In dezelfde ronde heb ik ook de M113A2 gespoten, en die ging wel goed, dus mijn vrees was voor niks 8)

Groet, MartinD

Joow luitjes, kennen jullie deze nog 🙂

Zo, maar die heeft lang stof staan happen 😱 ... in de tussentijd heb ik er een laagje Tamiya verf over gedaan, en daarna was dit het resultaat. :

Niet echt iets om over naar huis te schrijven, dus ik heb hem met ovenreiniger behandeld. Vervolgens met brandspiritus nog wat verder schoongemaakt en daarna een kwestie van nieuwe ronde, nieuwe kansen. Tot nu toe ben ik zover gekomen:

Geen wereldschokkende dingen, en er moet nog veel aan gebeuren. Ik heb Tamiya Olive Drab XF62 erover gespoten, na een primer laag van zwart. Dat was erg, erg donker dus met Vallejo Model Air 043 Olive Drab heb ik een aantal onderdelen en gedeeltes opgelicht. Vernis van Talens erover, en het contrast werd wel heel erg groot. Daarom heb ik me vanmiddag bezig gehouden met drybrushen van de donkere delen: bovenplaat rond koepelring, spatborden, koepelluiken, etc
Voor het drybrushen gebruikte ik Humbrol 155.

Ziet er mooi uit Martin! De decal randen lijken nog wel wat naar voren te komen. Ik heb vanavond de onderkant van mijn Panther G in witte primer van Tamiya gezet en wil eens gaan experimenteren met alleen maar zwarte schaduwlijnen en daarna een lichte basislaag van Dark Yellow.

Ben tussen de bedrijven ook met een Stug.III bezig en heb die dus ook in zwarte basis gespoten en daarna is het bijna eind effect toch te donker en dan ook niet helemaal happy met het resultaat.

Kom je de laatste Twenot meeting nog?

JW

Hoi JW,

Thanks for the comments!
j.w.stokkers zei:
De decal randen lijken nog wel wat naar voren te komen.
Klopt, de AFV Club decals waren nogal oud, dus misschien dat het daar aan ligt. Hoe dan ook, ik doe het niet opnieuw. Dit is ook een testertje voor de M5A1.

Laatste Twenot meeting was wel de planning ja.

Groet, MartinD

He martin,

hij ziet er al mooi uit alleen jammer van de decals 😢
toch zou ik als ik jou was de decals nog eens proberen over te doen,je kunt nog best iets moois van het model maken, dus waarom niet 😀 😉
Veel succes met de verdere bouw

gegroet, simon 😉

Ik zou ook denken de decals te vervangen, zonde van al het werk dat je al in het model gestoken hebt.

Maarten

Hmm, ja ... decals 😕

Misschien ga ik ze dan toch maar vervangen. Eens kijken hoe ik dat er netjes afkrijg, zonder paintjob te verkl*ten. Want opnieuw strippen ga ik niet doen in ieder geval ...
Maarten Weers zei:
Ik zou ook denken de decals te vervangen, zonde van al het werk dat je al in het model gestoken hebt.

@Maarten: jij hebt niet toevallig een setje over voor Elusive?

Groet, MartinD

Hoi Martin,

Alleen de naam ELUSIVE heb ik over. De andere decals wil ik nog even achter de hand houden.

groeten Maarten

Martin Dogger zei:
Misschien ga ik ze dan toch maar vervangen. Eens kijken hoe ik dat er netjes afkrijg, zonder paintjob te verkl*ten.

Martin,

Mooie shading hoor. En over de decals: kan je ze niet dun bestrijken met Tamiya's Ultra Thin lijm, misschien dat dat net genoeg is om ze mooi te doen vloeien....?

Ptr

Hoi Peter,

Ik heb er een laagje Humbrol mat vernis overgezet, met name op de randen. Dat gaat ff goed uitharden, en dan probeer ik met Humbrol 155 wat bij te werken.

Bedankt voor de positieve commentaren op de shading. Hoe staat het eigenlijk met jouw Stuart? Jahaa, die kwam ik tegen toen ik mijn eigen oude post opzocht 😈

Groet, MartinD

Hallo allemaal,

Weathering op de onderromp is nu zo goed als klaar. Bovenromp heeft een aantal glazes gehad van de 'Sand' Tensocrom. Eerste ervaring die ik hiermee heb. Werkt niet onaardig, maar op een enamellaag vormt het druppeltjes. Voor de volgende keer ga ik gewoon een laag Vallejo doen, of er eerst een acrylvernisje tussen zetten.
afvclub_stuartv_8.jpg

afvclub_stuartv_9.jpg

En dit is de foto die ik losjes als inspiratie gebruik:
afvclub_stuartv_inspiratie.jpg

Shoot!!!

Cheers, MartinD

Decals

Hoi

Heb dit lijntje gelezen, wat ik me afvroeg of je nog steeds decals nodig hebt, heb Unit & Formation Signs, Gele Diamonds, WD Nummers & naam Elusive x2 over.
Stuur evt. PB met adresgegevens, dan stop ik ze in een envelop.

Cheers Ronald

@Simon: thanks. Afgelopen donderdag issie gekeurd in Zutphen. Heb er geen afwijkende geluiden over gehoord dus ik zit wel redelijk op de goede weg (denk ik)

@Ronald: ik laat het denk ik zo. Hoe dan ook, bedankt voor het aanbod.

Terug
Bovenaan