Steyr RSO - updateje 3-12

dirk lehaen zei:
Oei, ik zal dan maar eens een dikke klachtenbrief naar Italeri moeten schrijven.
Ik heb de handleiding nu zo'n 10keer bekeken en ze staan er toch echt zo in. Ook op de foto van het afgewerkt model zitten ze zo (grootste vanonder - kleinste vanboven). Ik kan zo direct op Google geen afbeelding vinden. Op de kitreview bij Perth wordt hier toch ook niets over gezegd.
Ik kan het in ieder geval niet veranderen. 😈
Nou ja, pech gehad.

dIRK

Dirk, ik val je graag even bij 😱 😈 ...ik heb er zelf totaal "overheen-gewerkt". 😳 Het viel me wel op dat ik inderdaad moeite had om het geheel passend op z'n plek te krijgen, maar verdomd...Ik fax je mijn handtekening wel door voor de klachtenbrief...

sdanh51wr5.jpg

groet Frank

Toch lijkt me een brief overbodig.... het hoort wel degelijk zo.
Kijk maar op deze foto:
pic66440.jpg

bron:http://www.afvnews.ca
Jan 🙂

Weer een tijdje geleden.
Ondertussen heb ik het onderstel klaar.
Er is een washje overheen maar daar zie je bijna niets meer van omdat ik alles vol pigmenten heb gesmeerd.
De foto's zijn niet je van het maar het is buiten zo'n slecht weer dat ik niet tot bij mijn foto opstelling geraak 😈
Nu aan de bovenkant beginnen.
dirk
steyr43.JPG

steyr44.JPG

steyr45.JPG

steyr46.JPG

Hey Staf,
Bedankt. Ik heb ondertussen nog een beetje pigmenten erop gesmeerd.
Ik breng het geval morgen wel mee.
En neen het raampje is niet naar beneden gedraaid. We zullen het er nog wel over hebben waarom niet.

dirk

Hey Dirk,

ik volg hem nog steeds, op alle fora,

maar toch 2 dingetjes,

het bruine randje onder aan je laadbak, ik weet niet wat het is, maar ik vind het iets minder...

de pennen van je tracks steken ver uit, of worden deze nog ingekort ?

Rico

Erik van Mierlo zei:
Hoi Dirk,

Volgens mijn heb je de bladveren verkeerd om onder de aanhanger gelijmd. Op deze manier hebben ze niet zoveel zin denk ik... 😱

Groet,

Erik

ik denk dat de bladveren wel goed zijn gemonteerd
dit noemen ze trapezium veren en deze worden naar verluid in zwaar terein gebruikt (werk bij scania kom ze nog weleens tegen)'
parabool veren zijn net als een bol gemonteerd maar nooit zoveel veren als bij de trapezium versie
😀

Zo we zijn weer een klein beetje verder.
De laadbak heeft een washje met Vandyck Brown olieverf gehad.
Nu komt de vraag: met welke kleur(en) kan ik het hout het beste chippen. De vloer van de laadbak moet niet zo veel gechipt worden omdat die zo goed als vol komt te staan. Ik denk wel dat ik dit via de spons techniek toch serieus ga chippen omdat ik er anders niet meer bij zal kunnen.
Het gaat mij natuurlijk vooral om de buitenkant.
Alle hulp is welkom.
Dirk
steyr47.JPG

steyr48.JPG

steyr49.JPG

steyr50.JPG

Als ik zelf hout verweer doe ik het meestal met een oude grove kwast, en gebruik dan Tamiya buff. Op deze manier krijg je echt een beetje een geschuurd uiterlijk. Maar gebruik je een ander gereedschap krijg je natuurlijk andere effecten, maar het belangrijkste in je vraag is de kleur... dus bij mij Tamy\iya Buff.

groetjes en succes! Word een mooi bakkie!

Heel netjes Dirk!

De wash is naar mijn mening zeer mooi gelukt. Wat ik vooral ook mooi vind is de lichte glans van de cabine. Ik vind het wel wat hebben.

Wat betreft het chippen van het hout,...ik heb geen idee. Misschien de orginele houtkleur? Maar ik denk dat zoiets best raar oogt houtkleurige chips.

Succes!

Jurjen

Oja, wat ik je ook nog kan zeggen... Houd wel rekeing met verse of oude chipping's. Heb je net een chip gecreëerd in het veld, dan zal hij erg licht zijn, omdat hout van binnen nog ligt is. Hout is van de buitenkant altijd iets donkerder, en verse hout chipping's worden al snel donkerder door indrogen en vuil. Je kunt dus qua kleur wel wel wat variatie aanbrengen. Wel een belangrijke regel om te onthouden. En het geeft een extra mooi aanzicht aan de laadbak.

mzzls

Dirk, ik zou de laadbak iets vuiler maken, en dan de eerste chips in de basiskleur van het voertuig maken. Diepere chips dan inderdaad met buff of wood van vallejo.
just my €0,02 😉
De RSO begint er steeds beter uit te zien in ieder geval!
Jan 🙂

Dirk, de randen van de wielen verweerde heel snel bij een RSO, die zouden glimmende gepolijst zilver mogen zijn.
Ik weet niet of de tracks nog te verwijderen zijn??

Nog eens een beetje verder gedaan en de acherklep beschouw ik nu als klaar.
Ik heb er een paar chipjes opgezet en de harde bruine rand van onder heb ik tereug proberen te brengen met wat Europe Dust en water.
Feel free to comment.
Dirk
VOOR
steyr49.JPG

NA
steyr51.JPG

Hey Dirk,

De "harde" rand, zoals je het zelf noemde, ziet er nu een stuk beter geblend uit. Je zou als je helemaal klaar bent met weatheren, zelfs nog een heel dun laagje droge pigment aan kunnen brengen, al naar gelang van je dio-setting natuurlijk!
De chips vind ik erg goed gedaan tot dusver, probeer niet overboord te gaan....zoals ik met mijn T-34 wél gedaan heb. 😳

Keep us posted, John. 8)

Mooie subtiele chipping Dirk,

En die pigmenten breken de achterkant. Msschien idd een heel klein beetje droge pigment aanbrengen, maar dan ook een heel klein beetje hé 😉

Groeten,
Hugo

Bedankt voor de commentaren mannen.
Ik zal zien wat de pigmenten betreft. Hij komt gewoon op een plankje te staan maar zo ver zijn we nog lang niet.
Wat betreft die reflector. De achterklep was er gewoon los opgezet dus die reflector komt nog achter de uitlaat.
Groeten,

Dirk

Bon, we zijn weer een beetje verder.
De twee zijkanten van de laadbak zijn ook van de nodige chips voorzien.
Linkerkant
steyr52.JPG

Eventjes kijken of ik nog cargo moet bijverzinnen - ja dus
steyr53.JPG

De andere kant
steyr54.JPG

steyr55.JPG

Dit is de opstelling die ik in gedachten heb. Het mannetje is uit ik weet niet welke kit met een Hornet koppeke en geschilderd door Marijn op de KMK demodag (lucky me 😈 ) Op de aanhanger komt nog wat persoonlijk materiaal liggen en een wegenkaart.
Het plankje heb ik eens ooit op een beurs gekocht.
Laat maar horen wat jullie ervan vinden.
Dirk
steyr56.JPG

steyr57.JPG

steyr58.JPG

steyr59.JPG

Uh Dirk ?

Er zit plakband op je deuren... 😉

Je Steyr ziet er chick uit, langzaam maar gestaag wordt hij steeds mooier.
Ondergrondsetting zier er ook goed uit, ben benieuwd wat je ervan gaat maken verder,
succes,

Rico

Dat komt helemaal goed Dirk, mooi basisplaatje ook. Ik zou de aanhanger in een 3 tone camo spuiten en het afdekzeil zou ik vervangen door ééntje in Magic Sculp, ik vrees dat de structuur van wat er nu opligt iets te grof zal overkomen na het drybushen 😢
Of gooi er twee fietsen bovenop om de aandacht te verleggen 😉

De ruiten zijn ook nog maagdelijk schoon, niet in verhouding met de rest.

Klaar tegen Moveleo?? 🤣

Rudi

Bij de volgende foto's de tape eraf en wat Blu Tack aan de binnenkant???

Dirk,

hier ff snel wat je ook nog in de bak leggen kunt

Een krik
tracks
kratje met wijnflessen / bierflessen
Gereedschap kist (Aber heeft er zo een)
olieblikken
MG munitiekisten (Aber heeft daar ook PE voor)

maar ziet erg goed uitzeg, laat je wel weten wanneer ik weer eens afkom dan wil ik deze wel zien.

Ciao Raymond

De zilverpolish op de loopwielen en de tracks klopt ook nog niet helemaal: de guideteeth zijn mooi gepolijst, de tracks zelf en de randen van de loopwielen zitten in de roest, dat komt niet met elkaar overeen ben ik bang..
Of alles roestig van een paar dagen stilstaan, of alle voor de hand liggende vlakken gepolijst..

Verder uiteraard niets dan lof, het is een plaatje aan het worden, een mooi voorbeeld van hoe de juiste AM setjes een oud, middelmatig model kunnen opwaarderen tot iets van een hogere standaard..

Dirk, ik vind dit een zeer mooi, en inspirerende presentatie!
Je hebt een prachtig voertuig gemaakt, met afwisselende stowage (die manden zijn geweldig!) en de weathering is super!

Ik kan overtuigd zeggen dat ik dit 1 van de leukste en interessantste voertuigen/ geweatherd voertuig vind dat ik hier de laatste tijd gezien heb. Je hebt me overtuigd er ook gouw 1 te gaan maken! 😀

groetjes, en bedanktr voor je inbreng!

Dirk,

Heel mooie setting.
Ga nu maar gauw de bak spuiten in 3-tone en dan... Weer posten die hap ! (én meebrengen naar de club natuurlijk !) 🙂

Veel succes met het verder afwerken van dit project,
Groeten,
Staf

Hej Dirk,
Ik hoop dat ge morgen naar de club komt.
Ge weet nu al wat mee te brengen zeker, 😀
Toch nu al enkele zaken om tegen morgen over na te denken.
(huiswerk jongen 😈 )
Dat afdekzeil zou ik vervangen door staalplaat.
Dat is niet eens zo moeilijk te maken.
Vervolgens zou je er -zoals Rudi vermeld heeft- twee fietsen kunnen opleggen.
Dat heeft wél iets en is -bij mijn weten- nog niet eerder vertoond. 8)
(pas op da is nog een pak werk éh met die PE van Aber of Lion Roar)
Dan het figuur;
Ik weet niet wat je van plan bent met de ondergrond?
maar als je het model op een "naakte plank" zou zetten dan hoort het figuur daar niet thuis maar wel in de bak.
De laadruimte een beetje anders indelen en dan moet dat lukken.
(let wél dit is mijn mening éh)
Hierover zullen we morgen wel eens een boompje opzetten...

Greetings,
G

Ja ik zie het al Dirk dit word weer een mooi kunstwerkje .
Ik moet wel zeggen dat ik het een verekte mooi ondergrondje vind 😉
Ik ben wel zeer benieuwd naar het eindresultaat 🙂

gr Eric 😉

Allemaal bedankt voor de lovende woorden 😳

Even een paar antwoorden:

@Dominique: De cabine moet nog verweerd worden. Na een washje zal de deur wel wat donkerder uitvallen.

@Rudi: Magig sculp? zelf maken? je hebt zonet zelf het onderwerp van je volgende demo geraden 😈
Wat bedoel je precies met 3tone? Gele ondergrond met rood en groene strepen of grote groene en rode vlakken?
Geen fietsen. Daar ben ik nog lang niet klaar voor. Een gewone landkaart en wat rantsoenen zullen het waarschijnlijk worden.
Mijn bedoeling was om de voorste ruiten een licht laagje buff te geven. Moet ik dit dan voor de zijruiten ook doen?

@John: Ik dacht dat die grijze deur al als mijn 'handtekening' geldde. Het kleurcontrast in de bak zal van de PAnzer IV kist moeten komen. Daar komen nog grote rode cijfers op.

@Rob: de loopvlakken van de wielen zijn al met een potlood gedaan. Ik zal de rand aan de binnenkant ook nog een zilver lijntje geven.

@Bas: de lichte chips zijn Humbrol 7 light buff en de donkere humbrol 170 Brown bess en dan nog een mengeling van deze twee.
Brown bess kun je zelf maken met 33 + 98

@Gert: jammer genoeg kan ik de eerstekomende weken niet naar de club komen wegens repetities met de band voor ons voorprogramma van The Rhytm Junks.
Dat maken met staalplaat mag je me wel eens tonen.
Die fietsen ga ik zeker niet doen maar ik geloof dat iemand op de club nog zo'n fiets heeft liggen
😈

Nogmaals bedankt voor de reacties en tot de volgende.

Dirk

Dag Dirk,

erg netjes!
De grijze deur zou misschien nog een blauwe filter kunnen gebruiken:
Dat geeft veel meer leven dan het vlakke grijs.
We opletten dat je het vlug van het kruis en achtergrond afhaalt.

Als je nog een echt groot contrast in de bak wilt:
waarom geen zitting van een oude sofa, of grootvadersstoel?
Lekker roze of paars met gele bloemetjes er op.

De aanhangwagen met staalplaten afdekken, zoals de Gert voorstelde:
Kan zeer mooi geven.
Vooral als je blank staal gebruikt, dat begint te roesten.
Of de trekker in drie-toon (grote banden of vlakken, hard-edge) met panzer-grijze afdekplaten. Is maar een ideetje hé...

C ya.

Nog even een updateje. De cabine en de deuren zijn gechipt en de randen van de wielen hebben een metaallaagje gekregen.
Ik ga alleen de ruiten nog doen en wat spul in de cabine leggen. Voor de rest doe ik daar niets meer aan. Nu het aanhangertje nog en de spullen voor in de kofferbak + plus het (huiver) figuurtje.
Dirk
rso100.JPG

rso101.JPG

rso102.JPG

rso103.JPG

rso104.JPG

rso105.JPG

rso106.JPG

Dirkske Dirkske toch,

Ik heb het waarschijnlijk gisteren al gezegd...
GOE BEZIG MAN !

Ben benieuwd naar de stowage...(Ik heb al een preview gehad en ik moet zeggen dat het er héél erg veelbelovend uitziet)

Veel succes, ook met je komende optredens 😉
Groeten,
Staf

Terug
Bovenaan