Steyr RSO - updateje 3-12

We hebben weer een beetje tijd gehad deze week.
Het aanhangertje was aan de beurt.
Eerst een laagje dark yellow, daarna oplichten met buff.
Bruine is Nato brown en groen is u raad het al Nato Green.
Vervolgens met sterk verdunde buff alles een beetje afzwakken.
Nu is het tijd voor de filters, inlijnen en chips.
Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Op zich staat het wel leuk achter de RSO maar ik heb geen flauw idee of het patroon een beetje goed is. Och, who cares 😉
Zoals altijd worden alle commentaren ten zeerste gewaardeerd.
Dirk
steyr60.JPG

steyr61.JPG

steyr62.JPG

steyr63.JPG

steyr64.JPG

Ik volg het topic al een tijdje.Maare wat een prachtig model zeg!Heel gaaf.Eens leuk om te zien een model met een andere kleur deren erin.Je komt het best veel tegen namelijk dat er een deur of iets vervangen is en een andere kleur heeft.Mooi verouderd ook allemaal.Dat aanhangertje,het onderstel daar van,die komt toch van een Tamiya flak af ofzo?

Het schema is simpel gehouden,
en interssant weergegeven.

Dus geen probleem daar Dirk 🙂

Probeer de aanhangwagen anders te weatheren dan de RSO,
behalve de laatste stoflaag.

Dat legt dan nog meer ed nadruk op het feit dat hij er pas nadien bijgekomen is.

C ya.

Dirk, Dirk, maatje, je bent dan ook wel met stappen vooruit gegaan eh. Ik volg deze nu al een geruime tijd, net zoals ik al je andere projecten gevolgd heb, en deze ziet er echt top uit. Doe gewoon verder zoals je bezig was met deze aanhanger en je hebt een topper (in mijn ogen dan) in huis. waar is den tijd waar we ons samen stonden te vergapen aan modellen van een ander? Nu ben ik het alleen nog die staat te gapen naar die van jou.

TOP vent!!!

Ik heb nog eens wat verder gewerkt aan de aanhanger en zo staan de dingen er nu bij. Let op dat alles nog los zit en dus veranderd kan worden.
De voorste ramen moeten nog gedust en verder zal ik hem vrijdag op de club eens laten "keuren" om te zien wat er nog verbeterd moet worden.
De bedoeling is dat het frame van de aanhangwagen al veel actie gezien heeft terwijl de bak achterop nog niet zo oud was.
Over het frame zelf ben ik niet zo tevreden en ik zit te twijfelen of ik het zou herspuiten of niet. Wat vinden jullie?
Dirk
steyr65.JPG

steyr66.JPG

steyr67.JPG

steyr68.JPG

steyr69.JPG

steyr70.JPG

Dirk,

Op basis van foto’s vind ik het altijd moeilijk om over schilderwerk te oordelen. Het is al moeilijk genoeg als je uuuuren zit te staren op je model met een optivisor op je kop en je bij elke(Nu ja, ik overdrijf misschien wel een beetje) chip afvraagt: "Hoe komt deze beschadiging hier? Wie of wat heeft ‘m gemaakt en wanneer is het gebeurd".

Ik vind de chipping op je onderstel eerlijk gezegd een beetje egaal, mathematisch overkomen. Ik zie ongeveer overal dezelfde graad van verwering over het ganse onderstel. Ik zou verwachten dat bepaalde onderdelen van het onderstel méér en andere weer juist minder blootstaan aan beschadiging/ verwering. Dat is misschien het gevoel waar je zelf ook mee zit. Het totale beeld moet kloppen en als er dat niet zo is heb je vaak zelf al het gevoel dat het niet helemaal lekker zit.

Het binnendeksel van het wiel van de aanhanger vind ik juist zéér overtuigend.

Bekijk het enkel als mijn persoonlijke visie we praten er vrijdag wel over door. 😉

Groeten,
Staf

Ik vind de RSO er zeer mmoi uitzien. maar wat betreft de chips op de aanhanger ben ik het met Staf Snyers eens door de verdeling ziet het er wat gemaakt uit maar de chips zelf op zich vind ik zeer mooi gedaan.
groet stijn

Hoi Dirk,

Ik vind het erg mooi werk, vooral de bak met alle spullen erin.
Mag ik vragen hoe je de stencilling op de kist gedaan hebt? Ik bedoel de kist met Reichspost erop. Zijn dat decals?

groet,
Robert Jan

Klaar - fini - done - the end

Ik beschouw dit projectje zo goed als af. Ik moet nog een paar kleine touch ups doen waar de verf eraf is gesprongen maar voor de rest blijft ie zo.
Met dank aan de mensen die in dit topîc gereageerd hebben, de mannen van de KMK voor de vele tips en suggesties en vooral Rudi voor de hulp met de camo en Mario Eens voor de inspiratie.
Zoals altijd worden al uw opmerkingen ten zeerste gewaardeerd.
Dirk
steyr100.JPG

steyr101.JPG

steyr102.JPG

steyr103.JPG

steyr104.JPG

steyr105.JPG

steyr106.JPG

steyr107.JPG

steyr108.JPG

steyr109.JPG

steyr110.JPG

steyr111.JPG

steyr112.JPG

steyr113.JPG

steyr114.JPG

steyr115.JPG

steyr116.JPG

Oohw wat trekt je ondergrond veel aandacht weg van het model!

Nee, grapje Dirk ik ben aan het overdrijven. Het is echt een heel mooi model geworden, het zag er wat mij betreft vanaf het begin al prachtig uit. Ik zou je nog wel willen wijzen op de kleuren van het afstandslicht en het achterlicht op de anhänger: volgens mij moest de 1e rood zijn en de tweede aan de onderkant zilver/reflecterend. Maar ik ben ook geen expert... 😛

Onwijs mooi geworden ➡️ next model!

Grtz,
Peter

Een zeer geslaagd model Dirk! Ik hoop 'm de 14e in het echt te zien! 😉
Jan 😀
ps wat staat er nu op het menu?

Bedankt voor de commentaren. Enkele antwoordjes:
@PE-ter: dat van dat achterlicht zou best wel eens kunnen maar dat neem ik mee naar het volgende project.
@Dominique: ik was van plan om er nog een figuurtje bij te doen maar ik ga daar van af zien. Misschien een volgende keer. Ik kan mijn titel niet meer wijzigen omdat ik een keer als gebruiker gewist ben geweest.
@Alexander en Jan: ik zal het meebrengen naar de demo dag

Op het menu staan een nieuwe Maschinenkrieger (SF) figuurtje en de SdKfz 11/4 waarvan de bouw af is.

Dirk

:O :O :O :O :O :O
Dat is echt geweldig gedaan 😛 Ik heb net m'n eerste model ooit gemaakt en nog niet geverfd. Als ik dit van jouw zie denk ik 'Hoe moet ik dat ooit gaan doen 😛'.

Puik werk!

Terug
Bovenaan