Statische gras applicator

Interesses
Fallschirmjager, Russisch T-34/76 85, SU-85, Pools.
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
  4. 1:72
Nu bezig met
Tamiya T34/76, Zvezda T34/85, Zvezda SU-85, RFM T34/85.
Hallo,

Ik wil eens vragen wat jullie voor gras applicator gebruiken. Zit er veel verschil tussen bijv. de Noch en de varianten op de Chinese sites? Het is niet meer dan een verbouwde vliegenmepper maar toch🙂

mvg

Marc

Ben maar een simpele modelbouwer dus zelfbouw van zo'n ding is niet aan mij besteed. Inmiddels eentje op Ali Express besteld en gisteren al geleverd. Dus dacht ik lekker aan de slag te gaan. Dus niet. Werkt gewoonweg niet dus in de verticale onderdelenbak gedeponeerd, de restafval container dus. Vanmiddag eentje van Noch besteld, de Grassmaster 3.0 Wellicht later hierover mijn bevindingen als ik zin heb.

Ik gebruik gewoon strooibusjes waar kruiden in gezeten hebben. Werkt voor mij prima.
Bij intreresse: ik heb geregeld lege omdat ik veel kook en heel weinig zout en heel veel kruiden en specerijen gebruik.
17722148180083732396632432682568.webp

Gewoon een shampoofles, vullen, nie te vol, en dan goed schudden, werkt ook prima statisch. Vanzelf even een geperforeerde dop fabriceren en niet elke schampoo fles is geschikt..

Ik gebruik(te) daarvoor altijd gewoon een grof theezeefje. Statisch gras erin en zachtjes schudden ermee, en eventueel met je vinger door het gras wrijven om het beter door het zeefje te krijgen.

Ik werkte zelf met zeefjes en kruidenpotjes maar mijn vrouw heeft, voor drie tientjes of zo, eentje uit China laten komen. Doet het pima zo lang die het doet, niet erg degelijke constructie.
Wel veel beter resultaat dan met de zeefjes en potjes!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan