Update van de YPR geplaatst, nu de update van de sherman. Inmiddels heeft de sherman een mooi verflaagje. op de foto's komt deze niet helemaal tot zijn recht. maar dat licht aan mijn fotografische kwaliteiten.
Na een grondlaag en pre-shading is er tamiya olive drab overheen gegaan. deze is vervolgens een aantal keren lichter gemaakt met tamiya dark yellow. en over het resultaat ben ik eigenlijk best tevreden.
op de foto's is wel goed te zien dat de delen van de dozer een donkere kleur hebben dan de rest van de tank. de gedachte hierachter is dat de sherman al een redelijk tijdje heeft rondgereden voordat er een dozer is opgezet. en op deze manier krijg je ook een beetje leuke speling in de kleuren(vind ik
😛 )
het dozerblad. deze is alleen nog in de basiskleur gespoten en krijgt nog een iets lichtere kleur eroverheen.
Het rubberen gedeelte van de wielen zijn geverfd met een mix van Tamiya zwart en duits grijs. De laag is niet helemaal dekkend en met wat heen en weer gerol over de snijmat ziet het er redelijk realistisch uit. op de foto's is dit niet echt goed te zien. wat wel te zien is is dat ik de wielen wel even schoon had mogen maken voordat ik de foto's nam
😕
Op de sprockets heb ik de slijtageplekken nagebootst met grafietpotlood. Dit geeft niet het "zilver" effect, maar een mooi donkerglimmend effect. Op de Idlerwheels heb ik de loopvlakken en randjes ook bewerkt met grafietpotlood. Dit is de eerste keer dat ik grafietpotlood gebruik en dat is echt mooi spul.
1 van de .30 machinegeweren. deze heb ik eerst zwart geschilderd waarna er een drybrush(lees: een poging tot) van vallejo oily steel overheen is gegaan. en als laatste iets bewerkt met het grafietpotlood. de blauwe waas die over het wapen zit, zit er in het echt niet op.
Het gereedschap. Dit heb ik op dezelfde manier geprobeerd te schilderen als de schep in de Ariëtte van Bas. Die van mij vind ik vanmindere kwaliteit maar ben er zelf redelijk tevreden mee. Riempjes moeten nog gedaan worden.
een gedeelte van de rupsbanden. deze wilde ik een roestig uiterlijk geven op de plekken waar dan kan. de slijtageplekken zijn wederom bewerkt met grafietpotlood. Misschien is dit iets overdone. de rest van tank zal hier denk ik wel op aangepast moeten worden.
Tot zover weer even een update. Op en aanmerkingen zijn van harte welkom. Naast het e.e.a aan verf wat er in dit model is verwerkt heeft het ook nog een partij zweet gekost. Ik kan jullie aanraden dat als je de spuitcabine op zolder hebt staan om tijdens warme dagen niet te gaan spuiten
😉
groeten,
Richard