Sdkfz 251/9 "wiking" diorama klaar! 22/8

Re: Sdkfz 251/9 "wiking" kanonenwagen 13/8

De kanonenwagen is nu zo goed als klaar en de figuren heb ik op zijn plaats gezet.Nu kan ik beginnen aan het afwerken van het diorama.Deze wordt zo als bij mij meestal niet al te groot zo'n 20 bij 18 cm
Hier een paar foto's
DSC01099.jpg

DSC01105.jpg

DSC01101.jpg

DSC01110.jpg

Het huisje,de put en het gereedschap heb ik van plasic gemaakt .Nu kan ik beginnen met de weg te boetseren.
Groeten/Roger

Re: Sdkfz 251/9 "wiking" kanonenwagen 16/8

Dit gaat een toppertje worden Roger!
Het loopwerk ben ik ook erg van onder de indruk. Heb je de donkere randen opgebouwd uit meerdere washes (raw umber/ vd bruin?) Dat lichtere stofrandje eromheen doet het erg goed evenals de helmen.

Groetjes

Wederom een super dio in wording, ik blijf 'm volgen 😉
Jan 🙂

Boris: bedankt voor je reactie.Ik heb de wielen eerst met het olieverfmixje behandeld .Na dat deze droog was heb ik nog een beetje verdunde pigment aangebracht en wat spatters.
Jan: Long time no Hear 😀 Hoop binnekort weer wat werk van je te zien!
John: Het voertuig komt ietswat verzonken in het diorama te staan dus daar zie direkt niets meer van 😉

Groet/Roger

Weer een mooie combinatie van de zeer mooie figuren en een zeer interessant geweatherd voertuig.

Ik kan niet wachten tot de volgende update

Martin

Wederom bedankt voor jullie reacties!
Lars,alles wat je ziet heb ik van plastic gemaakt dus ook de put.Trouwens nog even terugkomend op je vraag van de haarlak methode,Je hebt vast nog wel een oud geschildert tankje staan,deze moet je een paar keer spuiten met haarlak van je vriendin of moeder dan een laagje witte acrylverf er overheen spuiten,tamiya of vallejo en dan kun je met warm water het gewenste wit er weer met een kwastje afwrijven.Dat is alles 😀
Succes!

Groeten,

Roger

Ik heb mijn diorama nu zo goed als klaar. Hierbij enkele foto's van het eind resultaat.Het is altijd leuk als je weer eens een diootje klaar hebt alleen het nadeel is dat ik nu weer iets nieuws moet gaan verzinnen om te bouwen.Maar weer eens in de boeken duiken dan!

Groeten/Roger

Ps.reacties zijn welkom 😉
DSC01138.jpg

DSC01159.jpg

DSC01161.jpg

DSC01163.jpg

DSC01129.jpg

En nog 1 met mist effect van een sigaret.
DSC01149.jpg

Beste Roger,

Je ziet wel eens diorama,s dat je denkt, mooi voertuig maar figuren slecht geschilderd of een ondergrond wat niet mooi is enz, maar dit is echt af zeg. alles is gewoon echt mooi gedaan figuren, voertuig en ondergrond inclusief huisje en put. Helemaal top en ik zou zeggen kom eens een workshop geven tijdens onze bouwgroepavond in Utrecht 🙂 🙂

Super mooi gedaan en hopen dat je snel weer een idee hebt gevonden. 😉

Grt John.

hoi roger,

een zeer goed en mooi uitgevoerde dio. alles is af. het plaatje past, zeker in het aangegeven tijd raam.

petje af. een genot om naar te kijken.

mvg steven

Roger, geweldig. Het lijkt een kwestie van belichting, maar ik weet van je Wiking-Opel nog dat het verftechniek is. Klasse.

Maar ik heb dan toch wel iets toe te voegen (ik kom hier tenslotte alleen om mensen de grond in te boren 🙄 ), persoonlijk vind ik de zwarte sokkel ff teveel. Is natuurlijk om de aandacht op het lichtere dio te vestigen, maar die is al zo donker dat ik zelf gekozen zou hebben voor een mooie houtsoort, antiek tintje, notenhout, gebeitst, of donkerrood/bruin.... zoiets.

Maar goed, nevermind that. Bedankt voor het delen en op naar de volgende.

Mzzl
Ptr

Letterlijk een topper! De hele sfeer vind ik heel erg indrukwekkend. Super. 😱

Zou je een klein stukje van de sluier op kunnen lichten hoe je erin slaagt het voertuig ook echt in de modder te plaatsen?

groet
Oscar

Kom je terug van vakantie en klaar is ie 😱

Dat is weer een mooi schilderijtje Roger!
Bedankt voor deze nuttige topic en hoe uiteindelijk alles samen komt tot een fantastisch geheel.

Prachtig dio Roger :!: , hele mooie setting met de figuren en het voertuig. De whitewash is erg overtuigend verweerd...
Misschien nog een foto van de rechterachterzijde van het voertuig met de waterput ??

Grtz
Eric

Tja wat moet ik zeggen; één van de beste werkjes op de forum denk ik.
Ook het grondwerk is erg goed gedaan en het is echt één totaal zonder storende elementen.
Superb!

Groetjes

Hulde Roger.

Wil het dio wel in het "echie" zien.
De kleurverschillen op de Sdkf zien er echt goed uit.
Het dio ziet er mooi vol uit elke plek benut, altijd leuk om lang naar te kijken.

Als je er een zwart-wit foto zou van maken zie je niet eens verschil met de realiteit denk ik.

P.S De grassprieten heb je toch niet uit jouw hond getrokken toch?

Groet Marc

Soms denk ik wel eens moet ik elke keer wel foto's op het forum plaatsen,maar nu ik al deze reacties zie denk ik dat ik hier toch maar mee door ga 😉 Hartelijk dank voor al jullie reacties.

Eric: Ik zal hem wel een keer meenemen!
Kanne: De puntjes op de A zijn ze inderdaad vergeten.Dat krijg je als je zo'n plaatje in Engeland besteld 😉
Peter: Ik heb inderdaad bewust voor een zwarte sokkel gekozen omdat dat het rustig en strak is en het is natuurlijk een kwestie van smaak!
Eric V: Ik zal binnekort nog een foto van de andere kant maken!Ik heb hier wel nog een foto van het diorama zonder voertuig:
DSC01128.jpg

Oscar: de modder heb ik van een soort allesvuller gemaakt ,in enkele kleuren donkerbruin gespoten,wat grassprietjes er op en als laatste een beetje vernis
Maarten: Die met 50 punten was ik helaas niet 😢 maar ik blijf oefenen 😀
Marc:Ik ga in ieder geval naar KMK maar je weet nu ook waar Moergestel ligt en hoe mijn kofie smaakt 😀

Groeten,

Roger

Nogmaals bedankt voor jullie reacties ,Ik doet mij echt goed om te horen dat jullie het mooi vinden!

Dirk-Jan,

Ik heb echt nog geen idee wat ik nu zal gaan bouwen maar als er iemand een goed diorama idee heeft hoor ik dat graag 😉 (wel Duits)Ik ben weer de boeken in gedoken om die ene mooie inspiratie foto te vinden,maar dat is vaak lang zoeken.

Groeten/Roger

Roger dit is echt iets voor jou, althans vind ik.
Kan je heel wat kanten mee op.

http://de.wikipedia.org/wiki/Br%C3%BCcke_von_Remagen

Heb ik een mooie referentie voor mijn brug

Hier een dio wat klaar is maar jij kan dat beter Roger:

http://www.bobletterman.com/wordpress/?cat=128

Hi Roger,

Missie geslaagd, geweldig en atmosferisch dit diorama! Ik heb een heel klein dingetje gezien dat nog voor verbetering vatbaar is: als ik me niet vergis is op de ax die op het rechter spatbord ligt nog de gietnaad te zien op de kop.

Grtn,

Vincent

Terug
Bovenaan