Sdkfz 251/9 "wiking" diorama klaar! 22/8

Re: Sdkfz 251/9 AA11 kanonenwagen 16-06

Elco/guy bedankt voor jullie reacties!

Rene: goed om te horen dat je tevreden met de tips!zodra dit diorama klaar is zul je mij ook meer op de figurenrubriek zien want ik heb net een buste aangeschaft.Maar zoals het er nu naar uit ziet duurt het nog wel een paar maanden voordat ik hiermee klaar ben 😀

groeten,

Roger

dat juich ik wel toe.

zal vast een mooie buste zijn.
Maar vind vooral je interactie tussen je figuren in het oog springen.

ik wuif je nog een fijne avond toe.
mocht je nog een palmpje nodig hebben...

Hoi Rene,

Zit nu lekker buiten met mijn laptopje aan een glaasje wit(ben niet zo'n bier drinker 😉 )
Hierbij nog een foto van de chaufeur.Ik heb hier niet al te veel energie gestoken omdat je hem toch bijna niet ziet.Het is een alpine figuurtje dat buiten een ander hoofdje out of the box is!
Prosit 😉

Roger
DSC00981.jpg

DSC00985.jpg

Eichenlieber! ( mooimanmooiman)

Palmpje was cryptisch, had nog een worteltje, jah jah? 🙂

kopje is ook mooi gedaan, wat jonger persoon?

R.

Ja Ja ..Eichenlieber 😉
Hier dan nog een fotootje van de schutter(dragon).De linker hand is nog ongeschildert omdat ik daar nog een duimpje op moet sculpten als hij eenmaal op zijn plaats zit.Het is de bedoeling dat er nu nog 1 figuurtje bij komt ,een Hongaar die de wiking crew probeert te helpen met welke weg ze het beste kunnen begaan.
O ja ik bedoelde eigenlijk kleine worteltjes Rene,die jij gebruikt zijn te groot voor 1/35 toch bedankt 😉
DSC00976.jpg

groeten,

Roger

Man, man, man, hou op daarmee! 😀

Perfecte camo, het ziet er eenvoudig uit, tot dat je het zelf probeert. Het werkt allemaal heel inspirerend wat je laat zien, maar ik heb helaas geen tijd om zelf te bouwen. Blijven posten in ieder geval.

Prachtige camo, mooi mat ook.

Geen olieverf bij deze uniformen, of toch wel? Welke volgorde van kleuren gebruik je hier, eerst bruin, dan grijs, dan oranje? Een paar tussenstap-foto's zou geweldig zijn 😉

Eric

Guy,Bas

Bedankt voor jullie reacties ,ik denk dat het belangrijkste bij dit soort camo's is om van donker naar licht te werken.

Eric

Je moet even op pagina 7 kijken daar heb ik al een sbs van de camo gemaakt!(gemaakt met humbrol enamel)

Groeten,

roger

shame on me...zie nu je sbs over de oak pas.

Da's volgens mij een mooi boekje dat je ter referentie gebruikt.
Mooi ook wat je zegt over de basiskleur van de broek/jasjes, dat deze later defenitief wordt zodat de eilanden er niet zo op lijken te liggen.

denk je weleens aan een filter?
Zou weleens een 'blurred' van jouw hand willen zien.'
En ja, natuurlijk de Erwt ook.

Rene

Re: Sdkfz 251/9 AA11 kanonenwagen 14-07-2010

Naar aanleiding van wat foto's van Hongaarse huizen die ik ontvangen heb van een collegabouwer uit Hongarije heb ik een klein hoekhuisje gemaakt van plasticcard.Hier een paar fotootjes
DSC01017.jpg

DSC01018.jpg

Groeten/Roger

Mooi eindresultaat hoor, met dat dakje ben je vast wel even zoet geweest 😱

Ben met een ardennen huisje bezig en zat net te brainstormen over de dakgoot en regenpijp, zelf dacht ik t van lood folie te maken. Waar heb je deze van gemaakt?

JW;Mischien nog 1 burger,heb deze klaar staan om te schilderen maar wacht hiermee tot de totale setting klaar is omdat ik er nog niet helemaal van overtuigt ben of het een echte toevoeging is !
Elco:Ik heb hem ook van leadfoil gemaakt 😀 Dak koste me een dag plakken,leuk werkje om buiten onder een afdakje in de schaduw te doen 😉
DSC00998.jpg

Re: Sdkfz 251/9 AA11 kanonenwagen 14-07

Hoi Bruce/Johannes

Het is een engelse Cocker Spaniel.Overal waar ik ben is hij ook Ik neem hem ook elke dag mee naar mijn werk.

Rene,

Bedankt voor je reactie 😉

Martin 😀

Groeten/Roger

de hond is niet goed op schaal en de verwering mag ook wel iets meer 🙂
geintje 😉
leuke hond zo'n eentje heeft mijn oma ook gehad.

ff back to topic,
je huisje en figuren zien er erg mooi uit.
ben volgens mij niet de eerste die het zegt 😉

Beste Roger,

Wat een mooie manier van figuur schilderen zeg....wat ik zelf niet zo goed onder de knie krijg is , dat mijn figuren nooit zo mat worden. Ik probeer het met olieverf maar ga het nu ook eens proberen met humbrol. Zou je mij willen vertellen welke verf je gebruikt hebt voor het eerst figuur op pagina 4, het figuur van evolution ( met de winterjas ) ? Ook het bont ziet er gaaf uit zeg..

Ik blijf het volgen en hoop er het een en ander van te leren, zolang jij van die duidelijke uitleggen blijft geven natuurlijk 🙂

Alvast bedankt voor je reactie,
MVG john

Bedankt voor jullie reacties !

Ik heb inmiddels het huis iets meer contrast gegeven en de houtdelen wat meer verweerd om het geheel wat 'levendiger' te maken.Ik heb de binnenkant van de 251 inmiddels gespoten zodra deze droog is kan ik hem gaan weatheren.
John: dit figuur heb ik gegrond met humbrol en daarna geschildert met olieverf.Als de verf droog is spuit ik het gehele figuur altijd met matte acryl vernis(vallejo)

Groeten/Roger

Hoi Roger ,

bedankt voor je reactie, maar mag ik jou vragen welke kleurnummers heb je gebruikt om het field grey te maken ?

ALvast bedankt.

grt John

Hoi John,

Als ik het als grondlaag gebruik (voor de olieverf)is het humbrol 31 recht uit het potje.Als je alleen met humbrol feldgrau wil schilderen zou ik als basis er een beetje zwart bij doen,schaduw met wat meer zwart en highlights met 31 en een beetje grasgroen 80 en als laatste met een beetje wit erbij.

Ik hoop dat een beetje duidelijk is!

Groet/Roger

roger hurkmans zei:
JW;Mischien nog 1 burger,heb deze klaar staan om te schilderen maar wacht hiermee tot de totale setting klaar is omdat ik er nog niet helemaal van overtuigt ben of het een echte toevoeging is !
Elco:Ik heb hem ook van leadfoil gemaakt 😀 Dak koste me een dag plakken,leuk werkje om buiten onder een afdakje in de schaduw te doen 😉
DSC00998.jpg

Roger het is maar dat ik het huisje op jou tafel zie anders had ik er bijgezet dat je het huisje ergens uit een catalogus had getrokken maar bewijs staat bij jou op tafel dat het niet zo is.

Echt goed, maar dat had ik al eens geschreven he.

greetz Marc

Hierbij weer eens een update van mijn 'kanonenwagen'
Ik heb hem inmiddels in een 3 kleuren schema gespoten,ik heb de kleuren zo licht mogelijk gehouden om het geheel wat rustiger te laten overkomen en omdat er nog een 4e kleur bij moest komen nl de withe wash.De withwash heb ik met de haarlakmethode gedaan.Na dat deze droog was(en nog een laag vernis erop) heb ik het geheel behandeld met een wash van de 3 donkerste primaire kleuren nl Indigo/crimson en van dijckbruin.Ik heb ook voor het eerst de washes van AK interactive geprobeerd dit is een alternatief voor pigmenten maar iets beter te controleren.
Nu kan ik verder gaan met het schilderen van diverse details.
DSC01075.jpg

DSC01079.jpg

DSC01081.jpg

DSC01041.jpg

DSC01043.jpg

Groeten/Roger

Re: Sdkfz 251/9 AA11 kanonenwagen 13/8

Mooi kar Roger!!! En super mooi gedaan de verwering! Mooi dat je de cijfers ook hebt meegenomen in de verwering. Heb je de washes als mix gedaan over diverse washes gebruikt met je kleuren? Wil na mijn vakantie ook eens gaan stoeien met die AK washes want de DVD die ik heb geeft leuke resultaten en pigmenten zijn niet helemaal mijn ding.

Gaat toch Wiking worden?? Je titel geeft nog steeds AA11 aan!!

Gr. JW

Re: Sdkfz 251/9 "wiking" kanonenwagen 13/8

Gewoon mooi, kundig, klasse en genieten. Genot voor het oog.
Eigenlijk geen modelbouw meer, maar kunst met een erg grote "K".

Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten,

Eelco

Bedankt voor jullie reacties 😉

Jan Willem: wat betreft de washes heb ik eerst met de olieverfmix alles uitgelijnd en de vlakke delen stukje voor stukje behandeld.Over het wit ben ik niet overal gegaan omdat het dan snel te donker wordt ,wel met name naast het wit omdat ik dat duidelijk zag bij de foto's van de 251 die je mij gemailt had.De AK washes heb ik plaatselijk gebruikt zoals de spatters en het vuil aan de onderzijde van het voertuig.

Groet/Roger

Mooi werk Roger!
Ga je met (subtiel) roest nog e.e.a. doen? Ik denk dat je hiermee nog iets meer variatie mee kan maken. Figuur past er goed bij, helemaal dezelfde stijl en afwerking.

Mzzls!

Lars:bedankt voor je reactie 😉
Boris: Ik heb na de foto's nog wat meer nuances aan gebracht waaronder een klein beetje roest en heb de lichtval ook een handje geholpen door wat hele dunne lijntjes geelachtige verf aan te brengen (humbrol 103 en beetje rose)op de hoeken en nagels hierdoor komt het geheel nog wat meer tot leven!

Groeten/Roger

hoi Roger!
die haarlak methode wat je had gebruikt bij de witewash hoe werk dat precies?
Ik had Luc Klinkers daar laats ook al iets over horen zeggen maar heb geen idee hoe t in zn werk gaat 😕
groetjes lars

lars wiltenburg zei:
die haarlak methode wat je had gebruikt bij de witewash hoe werk dat precies?
Ik had Luc Klinkers daar laats ook al iets over horen zeggen maar heb geen idee hoe t in zn werk gaat 😕
Zoeken, Lars.

-> Forumoverzicht, zoekveld, term intypen (zonder taalfouten, je kan 't) en Enter drukken.

ptr

Terug
Bovenaan