Hallo allemaal het is alweer een tijd gweleden dat ik me op dit forum heb aangemeld. Nadat ik een tijd terug mijn eerste topic gepost had dacht ik van : daar krijg ik wel wat reacties op, maar helaas was dat niet volgens de gang van zaken geplaatst en werd de topic op slot gemept.
Daarna had ik het er een hele poos behoorlijk moeilijk mee om nog op 't forum te komen daar ik van alles probeerde maar ik mezelf maar niet kon inloggen. Maar zoals te zien (en ik hoop dat 't dit keer wel blijft bestaan en niet op slot word gegooit 😉 ) ben ik er weer en val ik maar meteen met de deur in huis met een aparte topic van een SdKfz251/7 D pioneerswagen met zimmerit. Het voertuig is afkomstig van Dragon en de zimmerit (een gloedje nieuwe produktie) van Atak.
Ik denk dat de foto's wel voor zich zullen spreken he dus vooruit met de geit, daar komen ze,
Allereerst de doos en een blik op de inhoud:
De opbouw van het voertuig:
De zimmerit komt er bij kijken en wordt aangebracht:
De leggers en een eerste laag zwart en wat dark yellow op de plaats waar strax de leggers worden bevestigt:
Het model is klaar en krijgt zijn basis kleur dark yellow opgespoten.
Echter kom ik nu bij toch wel een leuk punt uit namelijk hoe ga ik verder
met airbrushen, geef ik 'm een three tone scheme (in brede verticale strepen) laat ik 'm dark yellow of spuit een witte laag over 't gele kleurtje, wat zouden jullie doen?
Kijk in 't echt hebben de duitsers wel degelijk een halftrack (251) met zimmerit gehad echter dit was een ambulance versie. Maar ja ik wijk wel eens meer af van de werkelijkheid want zoals je reeds hebt gezien is dit een pioneerswagen.
Maar toch ik twijfel dus nog over de kleur.
Verder met de foto's want we zijn er nog niet he, daar gaan we weer.
Het model in zijn gele jasje , leuk detail is dat 't klepje (op die onduidelijke foto) zonder lijm bevestigt is. Het zit er goed en stevig in zodat je 't niet meteen kan verliezen.
Nou gasten dat was 't dan wel.
Leuke starter he en toch een beetje uniek zo'n halftrack met zimmerit.
Mannen ik ben benieuwd naar jullie commentaar hierop, vragen ook welkom.
Groet
Eric
Daarna had ik het er een hele poos behoorlijk moeilijk mee om nog op 't forum te komen daar ik van alles probeerde maar ik mezelf maar niet kon inloggen. Maar zoals te zien (en ik hoop dat 't dit keer wel blijft bestaan en niet op slot word gegooit 😉 ) ben ik er weer en val ik maar meteen met de deur in huis met een aparte topic van een SdKfz251/7 D pioneerswagen met zimmerit. Het voertuig is afkomstig van Dragon en de zimmerit (een gloedje nieuwe produktie) van Atak.
Ik denk dat de foto's wel voor zich zullen spreken he dus vooruit met de geit, daar komen ze,
Allereerst de doos en een blik op de inhoud:
De opbouw van het voertuig:
De zimmerit komt er bij kijken en wordt aangebracht:
De leggers en een eerste laag zwart en wat dark yellow op de plaats waar strax de leggers worden bevestigt:
Het model is klaar en krijgt zijn basis kleur dark yellow opgespoten.
Echter kom ik nu bij toch wel een leuk punt uit namelijk hoe ga ik verder
met airbrushen, geef ik 'm een three tone scheme (in brede verticale strepen) laat ik 'm dark yellow of spuit een witte laag over 't gele kleurtje, wat zouden jullie doen?
Kijk in 't echt hebben de duitsers wel degelijk een halftrack (251) met zimmerit gehad echter dit was een ambulance versie. Maar ja ik wijk wel eens meer af van de werkelijkheid want zoals je reeds hebt gezien is dit een pioneerswagen.
Maar toch ik twijfel dus nog over de kleur.
Verder met de foto's want we zijn er nog niet he, daar gaan we weer.
Het model in zijn gele jasje , leuk detail is dat 't klepje (op die onduidelijke foto) zonder lijm bevestigt is. Het zit er goed en stevig in zodat je 't niet meteen kan verliezen.
Nou gasten dat was 't dan wel.
Leuke starter he en toch een beetje uniek zo'n halftrack met zimmerit.
Mannen ik ben benieuwd naar jullie commentaar hierop, vragen ook welkom.
Groet
Eric