Af! Sd.Kfz. 234/3 'The winner takes it all'

Dit model is af!
Je hebt helemaal gelijk met die titel Alex! Het is zo cliché als Jochen Peiper die voor de 100.000 ste keer staat te wijzen hoe ze ook al weer La Gleize uit moeten komen.
Maar ja, wat dan?
Raiders of the lost Sonderkraftfahrzeugzweihunderdvierunddreißigstrichdrei klinkt wel catchy maar is toch net te lang voor op 'n bordje (wordt Roger z'n vriendinnetje bij name-it vast niet blij van)
Ik ga er eens over denken Alex!
Iets in de lost and found trend maakt het wel orgineler Ruud.
Heb bijna drie jaar over een titel van een projest in wording lopen worstelen.
Kwam er niet uit. Titel moet in mijn optiek alleszeggend zijn. Bij voorkeur kort en catchy.
Liep te worstelen met fuel, Benzin, horse, horsepower, pferdekräfte etc. Zelfs gezocht in muziek en film titels dan wel quotes.
En opeens, door gewoon uit of the box te denken popte het op....

Wat het geworden is merk je vanzelf wel een keer als het project voorbij komt.

Voor nu, think out of the box.

Greetz
A

PS, je mag gerust AXEL zeggen ipv Alex 😉

Sorry Axel, zal 't goed doen in 't vervolg!
Vandaag het begin van het einde ingeluid.
Begonnen met de grond onder 't dio. Was als eerder aan het kliederen geweest om het voertuig in de drek weg te laten zakken maar dat bleek geen succes. Wilde 'm in de nog natte ondergrond drukken maar dan graag zonder dat alle wielen onder diezelfde drek zaten. En dan graag schoon er weer uit. Stukje huishoudfolie erover, 234 erop en dan wachten maar. Pest was alleen dat de folie dan als deksel op de pot werkt en het spul dus niet hard wil worden dan (muurvuller van de action).
gaperd die ik ben, ik sta vijf dagen in de week te gipsen, heb gips in alle kleuren en uithardtijden die ik me maar kan wensen...
Dus maar zakje vijf minuten gips mee naar huis en hetzelfde recept als poging 1. Dat ging 'n stuk beter! In 'n paar minuten was 't klaar en kon ik de rest opvullen met muurvuller, steentjes erin.
Zo, ga m'n tandenborstel inpakken voor SMC ist zondag wel hard als ik thuiskom.
Oh ja, neem de Stuart toch maar mee!
20251017_184344.webp20251017_184400.webp20251017_184457.webp20251017_184447.webpIMG-20251017-WA0021.webp20251017_195748.webp20251017_195808.webp

gaperd die ik ben, ik sta vijf dagen in de week te gipsen,
Ik ga deze onthouden, het deel waar het voertuig in zit, heeft geen structuur nodig en pasvorm is ok.

Ik geniet overigens mee van wat je hier laat zien. Mooi werk op basis van deze inmiddels "spartaanse" kit.

Groeten, Jan

Dat vind ik zelf ook altijd de leukste Jan, als je met iets simpels als 'n stukje plastic folie precies dat krijgt wat je voor ogen hebt! Dat zijn de beste uitvondsten!
Jammer dat je er morgen niet bij bent, beterschap met je enkel!

Het SMC feest weer achter de rug, de portemonnee leeg dus hoef ik me daar ook niet meer druk over te maken. En weer gewoon aan 't werk. Vanavond meteen toen ik thuis kwam het dio'tje van de zolder geplukt en in de schuur de boel maar eens van een laagje zwarte primer voorzien. Daarna wat aan ' n Stug zitten fröbelen en ondertussen was de verf wel hard.
Had trouwens ook wat zitten denken hoe het verhaal wat sterker te krijgen, en daar heb ik denk ik wel 'n goed ideetje voor gekregen. Maar dat zien jullie nog!

20251021_214049.webp20251021_214100.webp20251021_214123.webp

Behalve dat ie mij weer mooi bezig wist te houden mezelf ook goed vermaakt hoor. Nadat de winnaarsroes van SMC weer wat was weggebt maar weer eens verder met deze. Dio is wel af, nog één toevoeging maken en dan is het watertijd.
Mochten jullie nu nog iets zien wat ik gemist heb roep dan, alst water erop zit kan er nog weinig. Dus van alle mogelijke hoeken foto's gemaakt met en zonder voertuig.

20251030_203145.webp20251030_203337.webp20251030_203511.webp20251030_203527.webp20251030_203527.webp20251030_203555.webp20251030_204002.webp20251030_204018.webp20251030_204049.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi werk Ruud 👍🏻
Enige puntje wat ik zie is het sleepoog aan de kabel op de grond. Die zou door het gewicht op de grond zakken, het lijkt me niet dat de staalkabel zo star is dat hij blijft zweven.

Ziet er allemaal prima uit Ruud!
Zoals eerder gezegd vraag ik mij alleen af of een stukje water echt een toevoeging is!
Je kan dat deel ook meer een modderig stuk van maken waar de wielen in vast zitten!
Maar jou kennende blijf je bij je originele plan!😊

Staat er mooi bij Ruud! Een beetje te mooi, zou ik bijna willen zeggen. 'k Weet niet of dat het aan de foto's ligt maar voor een voertuig wat over een natte (wel of geen water...😉), danookwel modderige weg heeft gereden en nu shocking klem gereden in de blubber, zie' k weinig drek zeg maar. Maar ook hier; 't Is waar je persoonlijk de voorkeur aan geeft. Camo vin' k wel heel tof op deze trouwens!

Grtz

Jij bent al een heel stuk verder dan ik met mijn 234/2, Ruud !
Het ziet er geweldig uit zo, met dat sublieme ondergrondje.

Ik zie nog twee puntjes :
Het bruin van de binnenzijde van de opbergplaatsen in de wielkasten lijkt op de foto hetzelfde als het camo-bruin. Wellicht past menie-bruin of dunkelgelb beter ? (binnenkant wielkasten is immers ook dunkelgelb)
Verder is bij sommige foto's de schilfering van de decals goed zichtbaar. Gezien dat er ook regen is gevallen in jouw diorama, zou een laagje glanslak, gevolgd door matlak, dit probleem moeten oplossen.

Mooi geworden Ruud 👍, maar ik sluit me ook aan met wat Erik zegt over het schone van de pantserwagen...

Laatst bewerkt:
Ik neem al jullie op- en aanmerkingen in beraad mannen. Of het water wel of geen toevoeging wordt kom ik maar op één manier achter Roger. De modder moet er zeker nog meer op, maar dat doe ik als voertuig en dio één zijn, dan zit het meteen op zn plek. De binnenkant van de opbergruimtes heb ik 'n stukje terug al uitgelegd Hans. Decals komen ook aan de buurt! Sleepoog lijkt me ook wel te kunnen Maarten, maar doe 'm gewoon als op de foto, ist altijd goed.

Sjonge, ik vond 'm zonder water al mooi, bid met je mee voor een topresultaat. Zelf knutselend en kijkend naar wat je hier uitdeelt. NIET NORMAAL 😉 Ook geweldig hoe je 'm opgesteld hebt en die figuren OEF 😉 ik druk op 'plaats reactie' maar ga onder het genot van een bakje koffie nog ff terugscollen en verderkijken, PRACHTIG !!!

Goedemorgen!
Zo te zien zat er veel ruimte onder het voertuig waar veel in is gelopen vannacht.
Of er zit ergens een goeie kier of gat waar het door weg is gelopen. Maar niks gelekt aan de buitenzijde, dus da's goed nieuws. Dat laat me met twee keuzes, zo laten of nog een laag erin. Heb voor de laatste gekozen. Wat dan wel zal gebeuren is dat er straks een kleurverschil tussen laag 1 en laag 2 zal ontstaan. Ik kan veel meten en doseren, maar een drupje gaat wat lastig. We gaan 't zien alst uitgehard is!

20251101_095442.webp20251101_100820.webp

Ik vind hem met de lagere waterstand mooier maar dat maakt de planten dan weer minder overtuigend. Iets meer water dus maar niet tot niveau van de eerste foto zou mijn keuze zijn.

Het is echter niet mijn keuze. 😉

Nou ist wel mooi geweest! Eraf met de zooi en zien wat t geworden is!

20251101_201837.webp20251101_201533.webp
Da valt niet tegen. Wel wat onder de tape gelekt, maar dat kon ik met 'n scalpel meteen wegsteken. Dus het zwart weer netjes maken en het opstaande randje wegsnijden/frezen. Maar eerst mag het uitharden. De fase nu is heul taai.
Wel wat kleur verschil tussen de lagen maar dat heet sediment hè?😁

Die sloot bodem zal best geschrokken zijn toe die 8-wielen op visite kwam, daarmee is de helderheid ook direct verklaard. Ze staat overtuigend vast gereden , heel mooi gedaan 👍

Tja als er een Sherman dozer voorbij kwam die er langs wilde zal dat vast niet heel subtiel gegaan zijn!😁

Laatst bewerkt door een moderator:
Absoluut een next levell resultaat, geweldig gedaan. Die champagne zal terecht smaken 😉 Enjoy!!!

Mooi! Op moment dat het voertuig in het water kwam was het een letterlijk turbulent waterballet waarbij klei van de bodem en zijkant zich met water mengde tot een troebele pap. Klei bezinkt tergend langzaam en wordt van bovenaf langzaam wat helderder en van onder steeds donkerder. Je ziet daarbij een hele duidelijke overgang. Die lijn (die je hier ook ziet) daalt steeds verder totdat het merendeel op de bodem ligt (kan meer dan een uur duren). Daarna zal heel geleidelijk ook de rest naar beneden zakken waarna het water helder wordt. Onbedoeld dus een hele mooie weergave van dit proces.

Het water voegt echt wat toe, mooi Ruud! Misschien de zijkant van het resin straks heel fijn schuren en een laag blanke lak erover om de boel nog bij elkaar brengen? Als je dat wil natuurlijk en anders lekker laten 😉

Dat moest ik idd nog doen Elco. En wat golfjes in het water maken het ook wel af.
Moest ook nog wat aan het verhaal doen, nu waren het ook maar 3 soldaten die wat wezenloos stonden te staren. Had het er met Roger over op weg naar SMC. wat zouden ze aan het doen kunnen zijn? Wat doen ze met hun 'buit'? Simpel. Ze doen een andere favoriete bezigheid naast niks doen (ja, dat doen ze in ieder leger heel graag). Ze spelen er een potje kaart om! En wie wint mag wat uitzoeken. En zo te zien heeft de knielende man de beste kaarten. Al 'n helm vol en hij wint weer.
Dus dan is de titel ook gevonden. De vijand verslagen en nu z'n maten. Wat Axel al aangaf kort en het is nog 'n bekende ook:
'The Winner Takes It All' :
20251103_182414.webp20251103_182356.webp20251103_182335.webp20251103_182323.webp20251103_182308.webp20251103_182251.webp20251103_182227.webp20251103_182121.webp

Terug
Bovenaan