Johannes Haspels
Lid van de TWENOT
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- Halbketten
Beste allen,
Afgelopen weken heb ik genoten van de Sd.Kfz. 232-8rad van Tamiya, #35036.
Een ‘gouwe ouwe’, met een moulding uit mijn geboortejaar 1976.
Ik verzamelde ongeveer 50 originele foto’s via Google/afbeeldingen en social media. Op basis van 11 van deze foto’s heb ik mijn 232 voorzien van allerlei details. Hier en daar heb ik zelf enkele details toegevoegd. Ik probeer het fotograferen beter onder de knie te krijgen, komen de foto’s uit verschillende sessies. De lichtste zijn bewerkt door Erich Reist, waarvoor dank !
Ik heb gebruikt :
* Eduard PE-set (35328)
* Tamiya jerrycans (35186 & 35315)
* Tamiya DKW NZ-350 (89548)
* Revell mg34's (03052)
* polystyreen (0,5mm & 0,75mm)
* ’loodfolie’ / mayo-tube
* messingdraad (0,5mm)
* messingbuis
* koperdraad (0,2mm & 0,5mm)
* gaasverband
rechtklikken op foto en openen-in-ander-scherm = grotere foto
oudere foto : verbinding tussen antenne en voertuig
De fender-ruimte rechtvoor heb ik gescratcht, gevuld met camo-net en gasmasker
oudere foto : figuur is een combinatie van onderdelen van Dragon's #6574 German Warriors met 'n hoofdje van Hornet.
Ik ben zeker nog niet klaar, met de nodige te bewerken details over het hele voertuig verdeeld.
Verder ben ik nog helemaal niet uit over de setting, en daarmee ook niet over welke kleuren ik wil/moet gebruiken. Ik neig enigszins naar ‘vroeg’, met getoond figuur. Alternatief is een licht-okergele met groene strepen van de LW ? ... Keuzes ... keuzes ...
Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom ! 😀
Hartelijke groeten uit Amsterdam
Johannes
Afgelopen weken heb ik genoten van de Sd.Kfz. 232-8rad van Tamiya, #35036.
Een ‘gouwe ouwe’, met een moulding uit mijn geboortejaar 1976.
Ik verzamelde ongeveer 50 originele foto’s via Google/afbeeldingen en social media. Op basis van 11 van deze foto’s heb ik mijn 232 voorzien van allerlei details. Hier en daar heb ik zelf enkele details toegevoegd. Ik probeer het fotograferen beter onder de knie te krijgen, komen de foto’s uit verschillende sessies. De lichtste zijn bewerkt door Erich Reist, waarvoor dank !
Ik heb gebruikt :
* Eduard PE-set (35328)
* Tamiya jerrycans (35186 & 35315)
* Tamiya DKW NZ-350 (89548)
* Revell mg34's (03052)
* polystyreen (0,5mm & 0,75mm)
* ’loodfolie’ / mayo-tube
* messingdraad (0,5mm)
* messingbuis
* koperdraad (0,2mm & 0,5mm)
* gaasverband
rechtklikken op foto en openen-in-ander-scherm = grotere foto
oudere foto : verbinding tussen antenne en voertuig
De fender-ruimte rechtvoor heb ik gescratcht, gevuld met camo-net en gasmasker
oudere foto : figuur is een combinatie van onderdelen van Dragon's #6574 German Warriors met 'n hoofdje van Hornet.
Ik ben zeker nog niet klaar, met de nodige te bewerken details over het hele voertuig verdeeld.
Verder ben ik nog helemaal niet uit over de setting, en daarmee ook niet over welke kleuren ik wil/moet gebruiken. Ik neig enigszins naar ‘vroeg’, met getoond figuur. Alternatief is een licht-okergele met groene strepen van de LW ? ... Keuzes ... keuzes ...
Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom ! 😀
Hartelijke groeten uit Amsterdam
Johannes