Schwere Last ( 22 Aug)

Als je deze boom ziet:

boom.jpg

Dan lijkt het net alsof je een draaiing in de stam ziet.

Foto van mijn bloemen lukt niet, oude modelspoorbaan die niet meer leeft... 😢
Toevoeging: het was strooisel van woodland scenics, fijne strooisel in diverse kleuren (geel, wit, rood ..)

hier een foto waar de stam "nog" duidelijker opstaat:
(beetje jammer dat ik extra foto moet plaatsen om het tegendeel te bewijzen)

Als we kritiek gaan geven op iets wat LIJKT of wat iemand denkt, is zeker goed.
Maar doorgaan om gelijk te krijgen dan ben ik er klaar mee en stop deze draad.
Dan hou ik alles voor mij zelf en de bouwgroepen Ede en Zutphen.
En mag in Overloon volgend jaar iedereen gaan spuien.

Het is goed om kritiek te geven maar iets gaan verzinnen om maar iets te schrijven dan houd het natuurlijk op.
Of ben ik de enige die er zo over denkt.

(zie foto) de wortels liggen nog bloot omdat deze nog niet vast zijn gezet en AFGEWERKT.

loldk.jpg

Mooi boompje Marc 😉 ik moet die van mij nog afwerken( die je voor voor mij hebt gesoldeerd) ik heb zo nogmaals een goede referentie hoe jij het gedaan hebt!

Groeten/Roger

Ps,gewoon bijven posten aub 😉

Hoi Niels.

Cool de je reageert, rede van het niet meer plaatsen van foto,s van de bouw is bekent denk ik. (6 reacties terug)

Het schiet zeker op, ben er nog wekelijks hard aan het werken en ben nu bezig met de voertuigen die alle voorzien worden met PE.
Was even zoeken maar ik heb de setjes gevonden.
Voor de K5 ben ik een loop aan het draaien op de draaibank, ow sorry schietbuis heet dat.

Ik heb voor mijzelf besloten om pas foto,s te plaatsen als het klaar is volgend jaar een keer.
En voor degene die het geheel in het echt wilt zien knalt bij Arnhem maar de grens over en mag komen kijken.
Dus Niels deuren staan open

Ik hoop in Mei 2011 het geheel klaar te hebben voor het jubileum.

Over een 2 tal maanden gaat het geheel naar een bouwavond in Zutphen en Ede.

Marc

Marc Aelmans zei:
... rede van het niet meer plaatsen van foto,s van de bouw ...

Da's erg jammer,

je onthoud zo veel bewonderaars, waaronder mijzelve, de vooruitgang van je werk.
Los daarvan zijn er een hoop mensen die gewoon graag een SBS zien (waaronder ikke) , net als bij Kanne, en net als bij Peter van Dijk,...

Neemt niet weg dat ook ik je keuze heb te respecteren maar het net als vele anderen wel erg jammer vind.
Het was een leuke en leerzame les die je ons liet lezen,

succes met de verdere bouw,

Rico

Da's erg jammer,

je onthoud zo veel bewonderaars, waaronder mijzelve, de vooruitgang van je werk.
Los daarvan zijn er een hoop mensen die gewoon graag een SBS zien (waaronder ikke) , net als bij Kanne, en net als bij Peter van Dijk,...

Neemt niet weg dat ook ik je keuze heb te respecteren maar het net als vele anderen wel erg jammer vind.
Het was een leuke en leerzame les die je ons liet lezen,

succes met de verdere bouw,

Idem hier, erg jammer, maar ik respecteer je keuze.

Sorry, ik begrijp de keuze voor geen meter...

Vooropgesteld dat hier een knap staaltje bouwen van een groot dio wordt neergezet, neemt niet weg dat als iemand iets zegt dat de bouwer niet aanstaat, dit niet zo is. Marc, lees eens goed wat er gezegd werd, het ging niet over de wortels, het ging over de boomSTAM en ja, daar is een draaiing in te zien. Iets wat je grappig genoeg nog beter laat zien door de grotere foto te plaatsen die het tegendeel moest bewijzen.

loldk.jpg

Ik stoor me er niet aan, maar het neemt niet weg dat Johannes gewoon gelijk had. Maar goed, als men dan vindt dat er een dergelijk onrecht is aangedaan dat er niet meer gepost moet worden, doei, de mazzel en veel plezier met het verder bouwen.
En zelfs al had de kritiekgever volkomen ongelijk, wat maakt dat nou weer uit? Het is slechts één persoon in een thread vol met positieve reacties en daar laat je alles van afhangen? Ik wist niet dat divagedrag ook al het coole ding om te doen was in de modelbouwwereld...

Maar nogmaals, lees even wat er gezegd is, het draait allemaal om een misverstand. Boomstam en wortels zijn twee verschillende dingen...

Veel bomen hebben een gedraaide stam, dit komt ondermeer doordat deze zich een weg zoeken naar het licht tussen andere kruinen of doordat de groei van de kruin (zware zijtakken) de stam begint te torsen...

In mijn gemeente vind je een prachtige beukendreef met méérdere gedraaide stammen, met 'kurkentrekkers' die vele meters hoog gaan.

Even googelen leverde vele foto's op, maar ik ben zo vrij geweest slechts deze te selecteren :

106476_6a08925a.jpg

Als je dit doet op een diorama word je waarschijnlijk gek verklaard, en toch is het een realiteit 😈

big-basin-gedraaide-boom.jpg

No offense.

Guy,

Als dat tegen mij gericht was, none taken what so ever. 🙂

Zoals ik al in mijn post zei, ik heb geen last van een "gedraaide boom", alleen degene die er over begon werd weggezet als een zeikerd die maar wat zat te zwetsen, terwijl hij gewoon een punt had. Of er wel of geen wokkelbomen bestaan (duidelijk wel dus 😉 ) is een hele andere discussie. Ik vond de reactie op Johannes z'n post erg kinderachtig en daar ging mijn post over, niet over het al dan niet correct zijn van wat er getoond werd. Iemand had hier op het forum ooit als onderschrift "stel geen vragen als je bang bent voor het antwoord" en dat leek me op de reactie wel van toepassing. Laat geen werk zien als je er niet tegenkunt als niet iedereen om je heen komt staan roepen hoe goed je bent.

Jamie Hector Cruz zei:
Guy,

Als dat tegen mij gericht was, none taken what so ever. 🙂

Zoals ik al in mijn post zei, ik heb geen last van een "gedraaide boom", alleen degene die er over begon werd weggezet als een zeikerd die maar wat zat te zwetsen, terwijl hij gewoon een punt had. Of er wel of geen wokkelbomen bestaan (duidelijk wel dus 😉 ) is een hele andere discussie. Ik vond de reactie op Johannes z'n post erg kinderachtig en daar ging mijn post over, niet over het al dan niet correct zijn van wat er getoond werd. Iemand had hier op het forum ooit als onderschrift "stel geen vragen als je bang bent voor het antwoord" en dat leek me op de reactie wel van toepassing. Laat geen werk zien als je er niet tegenkunt als niet iedereen om je heen komt staan roepen hoe goed je bent.

Jamie, dit was absoluut tegen niemand gericht hoor, ik wilde slechts uiteenzetten dat het fenomeen wel degelijk bestaat (en dat het eigenlijk toch iets wonderlijks is). Btw. ik vind "wokkelbomen" zeer goed gevonden !

Verder vind ik het slechts spijtig dat het topic geen echt vervolg kent.

He Marc ik ben zeker benieuwd als hij klaar is.
Het zal zeker een mooi staaltje modelbouwkunst zijn.

Jammer dat je zo ver weg woont.
Maar ik zie de foto wel komen.

Jongens hou het gezellig.
Het is niet voor niets dat er niks meer word gepost.

Niels

@Jamie Hector Cruz,
Sorry, ik begrijp de keuze voor geen meter...

Beter is het om de hele topic te lezen.

"stel geen vragen als je bang bent voor het antwoord" en dat leek me op de reactie wel van toepassing. Laat geen werk zien als je er niet tegenkunt als niet iedereen om je heen komt staan roepen hoe goed je bent.

mooie kreet, zoals eerder vermeld: Lees de hele Topic. (Dan heb je daar ook antwoord op).
Als ik zo naar jouw statistieken kijk ben jij er idd erg goed in om te antwoorden en reacties geven.
Ik wist niet dat divagedrag ook al het coole ding om te doen was in de modelbouwwereld...

Werkelijk hoe verzin je het.
het draait allemaal om een misverstand

Begint er idd op te lijken.

Nog even en ik maak een Poll over het welles nietes verhaal.
erg kinderachtig en daar ging mijn post over

Dan kan je samen met mij voor een spiegel gaan staan, en daar bedoel ik mee dat deze topic nu idd kinderachtig wordt en is.

Wil je alsnog reageren dan doe je dat maar Real - Life op de eerstvolgende meeting dat praat wat makkelijker dan het laatste woord te hebben op deze draad.

Marc

Marc, bedankt dat je met je post volkomen mijn gelijk bewijst. En ja hoor, dat wil ik je ook best in real life zeggen. Ik doe op m'n werk al niet anders.

PS Ik had de hele draad al gelezen, maar bedankt voor de tip.

Hmm...daar er geen updates meer in dit topic zullen volgen en de daaropvolgende discussie zoals wordt aangegeven life uitgesproken/gevochten kan worden gaat dit draadje nu op slot.

Mocht Marc ondanks het bovenstaande toch weer updates willen plaatsen dan zal dit draadje op zijn verzoek weer worden geopend.

Richard

Terug
Bovenaan