Scammell Pioneer R-100

Ik vind het prachtig om dit te volgen. Ben wel bang dat je er straks maar een deel van terugziet met de grote wielen en de bak erboven.

Maar nogmaals: heel fraai werk! Ik geniet ervan.

Ik vind het prachtig om dit te volgen. Ben wel bang dat je er straks maar een deel van terugziet met de grote wielen en de bak erboven.

Maar nogmaals: heel fraai werk! Ik geniet ervan.

Deze gaat op een spiegel! Maar ik zit nog na te denken over een abstract kubistisch ondergrondje waarop de Scammell in maximale zwenkstand staat en daar spiegeltjes in te maken.

Ruwbouw van de carrosserie. Ik heb het meegegoten zeil aan de achterzijde verwijderd, zo goed als kon. Dat ga ik nog strak maken en detailleren.

Het is een complex deel van de bouw. Het onderste deel van de bak bestaat uit allemaal losse delen. Advies is om deze in zijn geheel te verlijmen, zodat je nog kan schuiven. Passing is perfect, mits je heel netjes werkt.

20260424_204037.webp

20260424_204058.webp

20260424_204020.webp

20260424_203945.webp

20260424_204003.webp

20260424_204014.webp

Hallo,
Zelf heb ik de IBG Scammell Pioneer, en ben ik begonnen met de bouw.
In vergelijk met het Thunder model, is de IBG op sommige punten versimpelt.
Nog los van de extra's welke Bas toevoegt, is niet alles weergegeven, maar -zoals Jan al aangaf- zie je dat niet, nadat de laadbak geplaatst is.
Daar staat tegenover, dat IBG meer etsdelen heeft, en meer decal-mogelijkheden.
Ik blijf het werk van Bas met bewondering volgen.

Spuit je binnenzijde van de kabine? Al dat dunne PE maakt met de penseel er niet makkelijker op.
Maar bij spuiten moet je het dashboad nog afplakken. Ik ben benieuwd in je aanpak.

Groeten Maarten

…die met veel interesse dit draadje volgt.

Dag Maarten,

Ik schilder een dun primerlaagje in een willekeurige kleur groen (humbrol of revell). En spuit dan de finale kleur met vallejo of AK acryl. Dashboard zit nog los dus die gaat er nadien pas in.

Gr Bas

Terug
Bovenaan