Rob: Steyr 1500A Update 26-08

Ik wil ook wel een poging wagen met deze FOC. Heb gekozen voor een Steyr 1500 kommandeurwagen. Het is de bedoeling deze een behoorlijk afgesleten whitewash te geven m.b.v. de hairspray techniek. Heb nog niet eerder een whitewash gedaan op een model, dus ik ben benieuwd...

De Steyr ga ik redelijk volplempen met allerlei dingen als kisten, etenswaar etc, etc. Ik heb al wat goodies aangeschaft met wat leuke figuren die ik hoop te gaan gebruiken.

Grtz,

Rob.

Re: Rob: Steyr 1500A

Dat was ook mijn gedachte Elco, effe wat anders!

Heb inmiddels een klein beginnetje gemaakt. Het chassis is bijna klaar. Omdat ik de wielen gedraaid wil hebben, zal ik de assen aan moeten passen. Hier heb ik ze er al afgesneden. Met een nieuw asje en Magic sculpt zal ik dit fixen.

Voordat het interieur aan de beurt is zal ik eerst het dashboard gaan plaatsen. Bij de PE set van Voyager zit een mooie sheet voor de metertjes.
Zit me wel even te bedenken hoe ik dit straks ga schilderen. Misschien het achterste gedeelte met de sheet achteraf plaatsen.

Binnenkort weer verder!

Grtz,

Rob.

Rob Westerman zei:
Zit me wel even te bedenken hoe ik dit straks ga schilderen. Misschien het achterste gedeelte met de sheet achteraf plaatsen.

Ik heb alleen al bewondering voor het feit dat mensen aan zoiets durven te beginnen, hoe krijg je het gemaakt, passend en mooi...?
Hier zou ik dus helemaal niets van terecht brengen, dit is voor mij een paar stappen te ver...

Ik wil dus graag blijven volgen wat het bij jou gaat worden,

Rico

Ha Rico,

het valt best mee hoor. Het aantal modellen wat ik met PE heb gebouwd is op een hand te tellen. Het is een kwestie van gewoon proberen denk ik. De PE setjes zijn meestal voor een bepaalde kit ontworpen en passen eigenlijk zonder veel problemen en aanpassingen. Soms moet je wat wegvijlen/ snijden en dan even testfitten. Voor het buigen gebruik ik gewoon een pincet met platte kop, ook voor hetgeen je hierboven ziet.

Ik zou zeggen, als je het wilt proberen, koop een niet al te groot PE setje voor een model wat je wilt bouwen en gewoon doen 😉

Grtz,

Rob.

Hey Rob,

ik heb me al menigmaal zitten ergeren achter een PE-setje, en dan begon ik met de simpele dingen, voor mij net teveel priegelwerk...

Normaal zie ik overal de uitdaging van in, maar dit wil mij na een aantal keer nog steeds niet lukken.
Heb hier diverse dozen staan met een setje erin of erbij die voorlopig blijven staan, alleen al door de PE...
Ik vind het dus des te bewonderingswaardiger dat sommigen zoiets voor elkaar krijgen zonder al te dure extra tools...

Ik moet me er duidelijk toch eens in gaan verdiepen,

Groeten,

Rico

Hoi Rob,

Gave bak. Mooi dat je de voorwielen een stukje draait. Dat geeft een veel minder statisch aanblik. Mocht je de wielen nog willen vervangen dan kan ik je de wielen voor de Steyr van Def Model aanraden. Deze zijn heel mooi gegoten en hebben een heel subtiel ingedeukt loopvlak.

Ik ben benieuwd naar je vorderingen!

Groet,

Erik

Heerlijk al dat PE, daar gaat mijn modelbouw hart harder van kloppen...Vooral veel foto's blijven posten!

gr Bas

@ Erik: ik heb de wielen van Def Model gezien. Vond ze er inderdaad mooi uitzien, maar ik moest ergens op besparen 🙂

@ Bas: komt goed 😉

Een korte update:

Hier en daar wat details aangebracht zoals bij de deuren van de Steyr.
Eerst moet er een en ander weggesneden worden.

Ik heb het pe hier aangebracht met wat mat vernis van Vallejo. Als het eenmaal vast zit heb ik er weer een dun laagje over heengebracht.

Ook verder gegaan met het chassis. Omdat ik de wielen gedraaid wil hebben heb ik eerst de assen doorgesneden, en daarna een asje van wat draad gemaakt ter versteviging.

Vervolgens met wat Magic Sculp een soort van hoesje gemaakt.

Even testfitten of de wielen netjes staan.

En even kijken of het onder de spatborden past 🙂

Binnenkort verder met het interieur. Daarna kan de Steyr verder in elkaar!

Grtz,

Rob.

Ha die Rob,

Ziet er goed uit tot zover 🙂 ! Die wielen zijn een leuk detail, mooi opgelost ook.

Heb verder niet veel te zeggen, leun lekker achterover en ga zien hoe dit zich verder ontwikkelt...

groeten, Richard.

Heb wat tijd gevonden om de Steyr af te bouwen. Het gaat allemaal zonder veel problemen in elkaar, deze Tamiya kit.

De voorruit is nog niet gemonteerd i.v.m. het airbrush werk later. PE is van Voyager. De houweel is niet inbegrepen in de Tamiya doos en komt uit de scrapbox.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het doek van het opgevouwen dak zo laat. Op foto's van het voertuig is te zien dat het wel strak zit, maar over de rand onder valt. Nu is daar een kiertje te zien...

Zoals ik al eerder zei, heb zijn de voorwielen gedraaid, en heb ik de assen aangepast. De stuurinrichting moest daarom ook aangepakt worden. Niets meer van te zien straks, maar toch.

Een voorproefje van hoe ik het straks misschien gaat worden. Uiteindelijk wil ik een klein vignetje maken. De bestuurder moet nog enigszins aangepast worden, zodat de armen en handen netjes op het sturen vallen. Het is een figuurtje van Mantis, rest is van Alpine en The Bodi.

Ziet er goed uit Rob.
Ik zou de huif gewoon met Magic Sculp iets bewerken zodat de kier verdwijnt en hij iets meer hangt.
Dit geeft (denk ik) een meer realistische uitstraling omdat het nu een soort "blok" is.
Succes en ik ben benieuwd hoe je het gat aanpakken!

Groetjes

Vrolijke boel daar in die Steyr! 🙄
Het gezicht van de voorste figuur is wat vreemd. Veel verrekijkers ook.
Verder mooi werk!

Dank Boris, ga ermee aan de slag!

@ Ron: haha, het is niet echt moeders mooiste nee dat voorste figuur 🙂
Het is een beetje z'n slechte kant, want in real life valt het mee. Misschien vervang ik het hoofdje wel.
Je hebt gelijk wat betreft de verrekijkers, valt me nu pas op. Heb een figuurtje al aangepast.

Grtz,

Rob.

Nu ja... het waren niet allemaal van die mooie, statige propaganda-Germanen. D'r zaten ook genoeg misbaksels tussen.
Op zich ook wel prettig om niet naar de zoveelste variant van het Hornet-lebensborn-programma te hoeven kijken.
Met een likje verf zal 't er toch al gauw beter uit zien, schat ik zo.

@ Roger en Ron: dank voor jullie reactie!

Ik ben eerst verder gegaan met de figuren. De bestuurder er goed passend in krijgen was wel een uitdaging...
Het figuurtje komt uit de set van de schimmwagen crew van Mantis. Ik heb eerst de benen van de romp gezaagd, omdat het torso iets gedraaid moest worden.
Zo kwamen de armen beter uit op het stuur van de Steyr. Om de handen er mooi op te laten liggen heb ik de onderkant van de armen grotendeels weggeslepen met een Dremel. Daarna met Magic Sculpt het onderste gedeelte van de armen gemaakt. Had wel al eerder met Magic Sculpt gewerkt maar nog niet eerder bij een figuur toegepast. Ik heb als tool alleen een tandenstoker gebruikt en met een nat penseel kan je het heel mooi glad strijken.

Ik ben ook klaar met de andere figuren en kan aan het schilderwerk beginnen!

Hoi Rob,

Je hebt goed werk verricht met de bestuurder; deze sluit nu inderdaad mooi en natuurlijk aan.
Verder een mooie compilatie van voertuig en extra's !

Groet
Der J.

Dank voor jullie reacties heren!

Een korte update:

Ben eerst verder gegaan met de figuren, waarvan er inmiddels een aantal bijna af zijn.

Basis is met Vallejo geschilderd en het gezichtje met olieverf.
Er komt nog wat mer verwering / stof op als het figuurtje op de vignette geplaatst is.
IMG_5782_zpshweevi7g.jpg

IMG_5783_zpswe2ickoa.jpg

Bij dit figuurtje moeten de muts en handschoenen nog wat highlights krijgen.
IMG_5786_zpsvzuf3jaw.jpg

IMG_5785_zps038ztvff.jpg

Ben nog niet zo heel erg thuis in het figuren schilderen en alle Duitse camo's dus commentaar is welkom!

De Steyr gaat binnenkort in de primer en de basis voor het vignette is ook klaar om geschilderd te worden. Met een beetje geluk komt ie wel op tijd af!

Grtz,

Rob.

Nou Rob, voor iemand die geen verstand heeft van Duitse camo-uniformen vind ik
ze er goed uitzien
super_zps0681fd38.gif

Kleuren goed gekozen en goed geplaatst zeg ik, ook voor wat betreft de koppies.

vooral zo weiter machen 😀

Thanks Peter!

De Steyr staat inmiddels in een donkergeel jasje met wat vage camo eroverheen.
De volgende stap is dus de whitewash. Deze wil ik met de hairspray techniek gaan doen.

Alleerst heb ik dekkende laag hairspray met behulp van de airbrush aangebracht.

Toen Tamiya XF2 flat white gemengd met een heel klein beetje XF55 deck tan om het witte enigszins te breken.
In het boek TankArt van Michael Rinaldi staat vermeld dat je dit mengsel kan verdunnen met water, om zo het chippen makkelijker te maken. Met de Tamiya verdunner zou het te sterk hechten.
En vanaf hier gaat het niet helemaal goed... 😕
Het mengsel wat nu ontstaan lijkt heel fijn te klonteren en laat de airbrush compleet verstoppen.

Iemand een oplossing hiervoor? Ik heb wellicht te veel water toegevoegd, ongeveer in de verhouding Tamiya mengsel: water = 60:40
Of kan je de Tamiya verf ook onverdund gebruiken?

Laatste vraag: hoe lang blijft die hairspray eigenlijk actief, want het ziet er naar uit dat ik de komende dagen geen tijd heb om ermee verder te gaan... 🙄

Groet,

Rob.

Hallo Rob,
hairspray heb ik geen ervaring mee, wellicht kan zoeken op het forum info geven !?

Tamiya verf :
- ik heb nog nooit meegemaakt dat en mengsel van 2 Tamiya kleuren fijn klontert, wellicht is een van beide onvoldoende geroerd voor het mengen ?!? Weggooien en opnieuw proberen denk ik dan 😕
- Tamiya verdun ik altijd, verhouding is op gevoel; heb wel last gehad van drogen op weg naar het model met een poreuze verflaag tot gevolg. Ik maak nu al enige tijd mijn eigen verdunner met retarder (droog vertrager) er in en sinds die tijd geen last meer van dit fenomeen.
- Tamiya kan je verdunnen met water (zie andere postings), ruitensproeier vloeistof en alcohol bij mijn weten.

Succes !

ik moet eerlijk zeggen dat ik Tamiya ook ooit x met water heb proberen te verdunnen en was RUK!
Dus verstopte nozzle en 1 dikke puinhoop.

Ik gebruik al aantal jaartjes de verdunner van Gunze http://www.modellbau-koenig.de/Farben/Gunze_Sangyo/T-104_Mr_Color_Thinner_400_400_ml_i473_38829_0.htm om Tamiya verdunnen en werkt super.

Ik heb in alle eerlijkheid al die probeerseltjes van verdunning nooit echt begrepen. Lees wel iets over kostenbesparing etc. naja we geven een godsvermogen uit aan modelbouwdoosjes en dan besparen we op een goede verdunning of ander goed materiaal. Ruitenvloeistof is mooi produkt maar dan om je ruiten mee schoon te maken van je auto.

Gewoon goed materiaal kopen is mijn advies en dus een goede verdunning, de juiste, voor je verf. Goed dun verdunnen i.v.m. de korrelvorming en klein beetje clear van Tamiya. Maar dan ook echt een beetje.

Gr.JW

Dank voor jullie snelle reacties!

Voor het verdunnen van de Tamiya verf gebruik ik altijd de thinner van Tamiya. Werkt perfect en daar heb ik dan ook nooit problemen mee! Ik werk zelf vrijwel altijd met sterk verdunde verf.

Maar het ging er mij om, dat bij het toepassen van de hairspraytechniek, zoals ik gelezen heb in het TankArt boek, de Tamiya verf verdund wordt met wat water. Op deze wijze zou je makkelijker kunnen chippen. Anders zou de verf toch te sterk hechten waardoor het lastig is de verf weer los te krijgen met water.

Groet,

Rob.

Ik zou zo wie zo voor white wash een een verf gebruiken zoals Vallejo of een AK.Tamiya is qua structuur een veel stevigere verfsoort en denk persoonlijk ook dat je hierdoor minder tijd hebt om het te verwerken. Misschien was het nog beter geweest om vooraf een proefstukje te doen. Maar als ik je tekst zo wat lees denk ik toch dat het het 'm in het gebruik van water zit of misschien heb je je airbrush vooraf niet helemaal schoongemaakt en is het water gaan reageren met de tamiya verdunner. Maar mijn advies zou zijn om een meer op water gebasseerde acryl verf te gebruiken voor je white wash.

Gr.JW

Ik heb mijn pz IV ook met Tamiya verf en water gedaan en inderdaad mn nozzle verstopte en werd klonterig.
Het verf vloog er wel af.
De volgende lagen ga ik met Vallejo doen, kijken wat dat doet.

Dank voor jullie input heren!

Ik ben inmiddels een eind gevorderd met de Steyr. Dit is het resultaat tot nu toe. Hier en daar nog wat kleine zaken toevoegen zoals de ruitenwissers en het dashboard moet nog aangepakt worden. Ook de zijramen moeten nog geplaatst worden.
Wat verdere modder / stof en verwering zal er nog opkomen als de Steyr op een vignetje komt te staan.
IMG_6635_zpskbca6p4p.jpg

Voor de basislagen heb ik Tamiya verf gebruikt. Eerst primer met matt zwart. Daarna een aantal dunne lagen dark yellow met buff (50:50) aangebracht. Ik wilde onder de whitewash een vage roodbruine en groene camo laten zien. Hiervoor heb ik redbrown en deep green gebruikt, beide met een gelijk deel buff. Daarna zeer verdund aangebracht. Uiteindelijk zie je het patroon onder de whitewash niet als zodanig terug, maar ik vond het wel een leuke variatie geven.

IMG_6088_zpsk60cjs0k.jpg

Vervolgens de whitewash. Hiervoor heb ik de hairspray methode toegepast. Zoals eerder gezegd had ik wat problemen de Tamiya verf te verdunnen met water. Uiteindelijk heb ik toch Tamiya verf hiervoor gebruikt, een klein beetje verdund met de Tamiya thinner. Wel met het risico dat de verf te sterk hecht en het "chippen" een onmogelijke opgave wordt omdat je de verf er simpelweg niet meer afkrijgt met water en penseel. Daarom heb ik de Steyr deel voor deel behandeld. Eerst op de basis twee dunne lagen hairspray aangebracht met de airbrush. Vervolgens dus per gedeelte / paneel, Tamiya matt wit met een druppeltje buff aangebracht met de airbrush. Deze laag een beetje at random aangebracht, hier en daar wat dikker ergens anders weer wat dunner / meer doorschijnend. En daarna direct aan de slag met een vochtig penseel, tandenstoker of welke tool je maar wilt gebruiken om de white wash te verwijderen.
Het is belangrijk om direct hiermee te beginnen, hoe langer de Tamiya verf erop zit hoe moeilijker deze te verwijderen is. Een en ander zal denk ik ook te maken hebben met de dikte van de laag hairspray en de dikte van de laag wit. En wellicht ook of de basislaag matt is of glossy. Mijn basislaag was matt en wellicht dat de white wash eenvoudiger te verwijderen was met een glans basislaag...

Resultaat direct na verwijderen:
IMG_6454_zpspxvohfw3.jpg

Vervolgens heb ik geprobeerd wat meer variatie in de afgesleten white wash te brengen met behulp van olieverf (titanium wit), Humbrol enamel (matt wit) en Vallejo acrylverf (offwhite). Ook na bijvoorbeeld het aanbrengen van de filters, pinwashes en spatters met olieverf wash (raw umber) heb ik dat hier en daar nog gedaan om wat op te lichten.

IMG_6496_zpsg2rdnupi.jpg

IMG_6501_zpskjp7n8dn.jpg

In principe had ik een ander resultaat van de white wash voor ogen; nog meer afgesleten en wat minder abrupte overgangen, maar ik ben er redelijk tevreden over...
Ook vraag ik me af of de slijtage hier en daar logisch is opgebouwd...Best lastig zo'n white wash 😉

Krasjes / chippen met Vallejo verf heb ik in beperkte mate aangebracht om het geheel er niet al te verweerd uit te laten zien.

IMG_6483_zps6nz1awlw.jpg

De stoelen en de kap van de Steyr zijn met Vallejo geschilderd. Het groente en fruit (setje van Black Dog) zijn ook met Vallejo geschilderd. Het figuurtje is van Mantis en is enigszins aangepast om in de Steyr te laten passen. Het gezichtje is met olieverf gedaan.

IMG_6642_zpstfncqrwv.jpg

IMG_6646_zpsygso4zhm.jpg

Nu nog een figuurtje afschilderen en het vignetje verder afmaken! 🙂

Groet ,

Rob.

Re: Rob: Steyr 1500A Update 04-06

Ziet er mooi uit. Ik vraag me alleen af of ze in die tijd verse groente hadden aan einde winter...? Misschien boerenkool van maken 🤣

Oscar

agrarisch verantwoorde reactie...

Zeer geslaagde whitewash Rob !

Over de groenten dacht ik net als als Oscar, al weet ik van appels en aardappels wel dat die vrij lang bewaard kunnen worden.
Voor wat betreft de Kool en de Winterpeen heb ik efkes wat gegoegeld.

Sommige witte kool-soorten kunnen inderdaad lang bewaard worden, dit vond ik er over :
"Sluitkolen kunnen in het algemeen een paar weken goed blijven, wanneer ze koel en donker bewaard worden.
Witte kool is de best bewaarbare kool. Als het goede ras gebruikt wordt en er op het juiste moment geoogst wordt,
en op de juiste plaats bewaard wordt, kunnen witte kolen tot zelfs 4 maanden bewaard worden (na oogst eind november).
Bewaar ze op een koele, donker en vorstvrije plaats."

Winterpeen : "Winterpeen kunnen we in een koele schuur vorstvrij bewaren, het liefst in kistjes met zand.
Maak ze niet schoon, laat er wat aarde aan zitten tot we ze gaan gebruiken."
"De winterwortel is een bekende wintergroente,eenvoudig te verbouwen en goedkoop.
Winterwortelen zijn goed bestand tegen vrieskou en kunnen erg lang bewaard worden."

Ik denk dat : als je de Kolen en de Winterpenen iets zou verweren het geloofwaardiger zal overkomen.
De Kolen misschien wat vergeling en wat vlekjes meegeven.
De Penen minder fel kleuren (oranje/bruin) en wat aarde toevoegen.

Gut...ik krijg bijna trek na zo'n antwoord 😉
Mazzels 😀

Re: agrarisch verantwoorde reactie...

peter van dijk zei:
Ik denk dat : als je de Kolen en de Winterpenen iets zou verweren het geloofwaardiger zal overkomen.
De Kolen misschien wat vergeling en wat vlekjes meegeven.
De Penen minder fel kleuren (oranje/bruin) en wat aarde toevoegen.

Of de wintercamo dikker aanzetten.. 😈

Mooi schiderwerk in ieder geval!

Dank voor jullie reacties allemaal!

Had er ook bij stil gestaan dat het groente en fruit er wat vers uit ziet 🙂 . Maar vond het eigenlijk ook wel een mooi kleurrijk contrast geven met de whitewash...Heb de kleur van de groene kool geprobeerd aan te passen, maar dat bleek geen succes dus heb het weer groen gemaakt 🙂 . De penen heb ik voorzien van een laagje zand, zoals werd gesuggereerd, Zie de eindfoto's.

Werk momenteel aan het ondergrondje, binnenkort meer updates hiervan. Dit onderwerp kan wat mij betreft verplaatst worden naar Voertuigen en dio's!

Rob.

Zeer geslaagd Rob
bravo_zps71206f4b.gif

De winterpenen zien er veel beter uit zo, en de kolen zijn eigenlijk prima zo.

Ondergrondje kan altijd nog, of eventueel gebruik je 'm in een diorama...

groet 😀
Peter

Eindelijk heb ik het ondergrondje voor de Steyr weten af te maken!

Basis van het ondergrondje is muurvuller, wat daarna op kleur is gebracht met Vallejo zwarte / aardetinten en ik heb ook AK interactive mud effects erop aangebracht. Voor de natte effecten op de modder heb ik Still Water van Vallejo gebruikt. Vegetatie is gemaakt van fijngemalen bladeren uit de tuin 🙂
De bomen zijn gemaakt van Asparagus. Met dank aan Ditmar Tabben en Elco Elings voor info over het maken van boompjes! 🙂
Over een titel moet ik nog even nadenken... 🙄

Groet,

Rob.

IMG_7385_zpsfubmseve.jpg

IMG_7386_zpsdndnkhf1.jpg

IMG_7390_zpsgpte0fry.jpg

IMG_7368_zpsubmjrhsj.jpg

IMG_7362_zpspp9eza9z.jpg

IMG_7345_zps0yk5wj3f.jpg

IMG_7357_zpstg2uqf0b.jpg

Schitterend !
bravo_zps71206f4b.gif

"Erst fressen, denn die Moral !"

groet 😉
Peter

Groot compliment en vooral dat je er geen "haast-werk" van hebt gemaakt. Kunst om op klein oppervlak iets moois neer te zetten en daarin ben je bijna geslaagd. Er mist naar mijn smaak iets terwijl je dat wel hebt gebruikt en wel die kist met apppels voor de Steyr. Die kist met appels, zonde van het verlies van deze appels/kostbaar fruit zo aan het koude front 😉 ,heeft alles inzich om je setting 100% te maken maar ligt verkeerd. Nu heb heb je een blikvanger soldaten, die nu niets wezenlijks toevoegen. Lege kratjes bij het achterwiel voegen nu ook weinig toe zolang je er niets spannends van maakt. Dus ook daar appels in of desnoods wat ander groenvoer/fruit!

De "blikvanger appels op de grond" trekken mij als kijker juist enorm. Waarom ligt dat krat daar en wat is er gaande geweest maar je doet er eigenlijk niks mee nu. Er is geen enkele interactie met deze appels vanuit de Steyr?? Van deze 2 "blikvangers" moet je één van gaan maken. De staande soldaat zo neerzetten dat ie zijn ogen meer gericht heeft op een krat wat bij het voorwiel ligt. Zo hebben alle 3 soldaten hun blik min of meer op de gevallen kist met appels.

Als je alle appels/kisten op 1 kant zet dan geeft mij dat al een prima inkijk in een verhaal. De Steyr opweg naar hongeringe mannen ergens aan het front, slipper de slip met de Styer door de vieze/natte modder. Oeps te hoog neergezet en beng de appels met krat en al op de grond. Dan daar omheen je titel gaan bepalen. Inderdaad zou "Nachschub Verspätet" een prima titel kunnen zijn.Desnoods die andere kratten ook iets meer spreiding geven vooraan en wat appels/fruit/groente toevoegen. Dan heb je een prima/pakkend verhaal neergezet en kan ik als kijker direct zien wat je mij/ons wil laten zien. Stukje humor is helemaal super!!!

Zoals je het nu aan mij kijker laat zien is het, behalve dat het prima is afgewerkt, niet echt spannend en zou ik na 5 tellen reeds verder lopen naar een andere setting.

Gr.JW

Dank voor jullie reacties!

En JW, jij bedankt voor je uitgebreide en eerlijke commentaar! Toen ik met het ondergrondje begon wilde ik eigenlijk een eenvoudige setting maken voor de Steyr. De groenten en fruit in de Steyr vond ik een mooi contrast en wilde daar wel iets mee doen maar wat? 🙄

Vind het wel een mooie suggestie die je doet van het verloren / gevallen fruit van de Steyr. Ik zal even kijken of ik meer een connectie tussen de figuren en hetgeen wat op de grond ligt kan maken. Misschien iidd het staande figuur een klein beetje draaien. Waarschijnlijk zal ik ook dan wat meer kratjes en appels her en der gaan plaatsen. Gelukkig heb ik nog een flinke voorraad van de appeltjes (gemaakt van Magic Sculpt) 🙂
Ook nog even kijken of ik de lege munitiekisten op de voorgrond zal vervangen.

Nogmaals dank en wordt vervolgd!

Rob.

Hoi Rob,

Je hebt er een mooi sfeervol plaatje van gemaakt.Kleurstelling is ook ook fraai alleen blijft de vraag,waar komen toch al die appels vandaan 🙄 in ieder geval wel DE oplossing om de lege plekken op te vullen! 😉
Waar heb je de profielomlijsting gekocht? Ben nl op zoek naar soortgelijk profiel.

Groet,

Roger

Hoi Rob,

waar zag ik jouw creatie nu voorbij komen op Facebook?
1 of ander blad, of verffabrikant had m gedeeld op z'n pagina... ben t ff kwijt..?

Hi Rob,

Mooi gedaan, je hebt een eigen stijl van figuren schilderen, lijkt wel een aquarel schilderij, fraai.

Mvg

Vincent

Terug
Bovenaan