[Richard C.] M31: "Brothers in Arms"

Richard Cramer

Lid van de TWENOT
Hallo allen,

Ik ga er voor: M31 op basis van de oude Tamiya Grant (kit #35041) die een M3 Grant uit een greppel sleept: "Brothers in Arms"...

De te gebruiken kits:

granth.jpg

Tamiya #35041 M3 Grant

grant01.jpg

Academy #130212 M3 Grant

m3113.jpg

Legend #1135 M31 conversie

grant05.jpg

Legend #1129 Early suspension

Verder komen er WE 210-tracks onder de Academy Grant:
we210.png

De ARV krijgt een Ultracast commandant en scrapbox-chauffeur die ik nog bij elkaar moet puzzelen:
commanderm31.jpg

De Grant in de greppel krijgt ook twee Ultracast bemanningsleden:
sitting1i.jpg

sitting2s.jpg

Decals tenslotte zijn van Echelon:
decalsi.jpg

De M31 zal eerst worden gebouwd. Heb ik nog tijd over, dan wil ik het dio-idee daadwerkelijk gaan uitvoeren en de Academy Grant ook bouwen. Setting is de Pacific. Historisch zal het niet helemaal correct zijn. De Australiërs hebben de Grant en de ARV in 1942 in New Guinea gebruikt, maar na uren van zoeken op het w.w.w. kom ik er niet achter welke eenheid dit nu is geweest 😕 ... Volgens "Wikiweetikveel" waren de meeste Australische eenheden die de Grant gebruikten onderdeel van de 1st Armoured Division en zouden die nooit actie in de Pacific hebben gezien 😕: . Veel foto's bewijzen het tegendeel, maar helaas nooit met de volledige info (tijd, plaats en eenheid).

Maar goed, het idee is er, we zullen zien hoe ver we komen. Heb ook nog een Panther en een Famo liggen...

groeten, Richard.

Hey Richard,

ken ik die combinatie niet ergens van...... 🤣

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Gr. Frank 😉

leuk project Richard,

Misschien kan je toch beter opzoek gaan naar een LEE van tamiya of academy en er een Noord Afrika setting van maken.
Dit lijkt mij aannemelijker dan de Pacific.

Verder erg cool idee

@ Frank: yep, ik heb ARV's gestemd met dit voertuig in mijn achterhoofd 🙂 . Hoop dat ik ergens de bevestiging vind die ik zoek wat betreft de historische correktheid, maar ik heb er een hard hoofd in.

@ Martin: dat zou de makkelijkste oplossing zijn (zie ook mijn oproepje bij "Vraag en aanbod"). Maar opnieuw een dik uur achter de PC vanavond leert me dat er M3 Grant werden gebruikt door verschillende Australische regimenten in 1942 en zelfs begin 1943. ARV's hadden ze ook. Nu nog plaats en datum zodat ik me verder kan verdiepen in details zoals voertuig registratie, camo-patroon, etc.

Keep you posted!

groeten, Richard.

Richard,

je zou kunnen kijken op Anzac Steel, die heeft goede info over Australische voertuigen uit WO2.
Toch is de optie van Martin V. ook het overwegen waard. Maakt het veel, en veel makkelijker 😉

Groet, MartinD

Ha die Wim,

Jij schrijft:
Veel Britse Grants hebben daar gevochten

klopt, maar dat is het probleem ook niet heklemaal. Ik kan met zekerheid zeggen dat er Grants in de Pacific hebben gevochten. Zeker met de Britten, waarschijnlijk ook met de Anzacs. Maar het is ook de combinatie met de M31. Ik heb in al die uren onderzoek alleen maar Amerikaanse voertuigen gezien. De Aussies hadden wel ARV's op basis van de Grant, maar die zagen er toch wat anders uit:

grantarv.jpg

Natuurlijk weet ik ook wel dat ik een zekere artistieke vrijheid heb, maar ik wil toch wel iets maken dat ook daadwerkelijk voorgekomen kán zijn.

groeten, Richard.

Hoi Richard 🙂

Gaaf idee met beide voertuigen !
maar ik wil toch wel iets maken dat ook daadwerkelijk voorgekomen kán zijn.
Uit voorgaande reacties opgemaakt is mijn idee : DOEN !

Wat je ook beslist, veel bouwplezier !

Dit kán een vrolijke groet zijn 😀
Peter

"Brothers in Arms" gaat 'm waarschijnlijk niet worden...

Hallo allen,

Tenzij de deadline nog wat verder naar voren wordt verschoven zie ik het niet gebeuren dat ik mijn FOC-project op tijd af krijg. De weinige uurtjes die ik momenteel voor het modelbouwen heb steek ik voornamelijk in het afronden van "Ursula".

groeten, Richard.

He kom op je kan gemakkelijk meerdere projectjes gelijk doen... 🙄 🙄
En de vakantie tijd komt er ook weer aan.
En zoveel valt er ook niet meer te doen aan Ursala... 🙂

Ha die Herman,

Klopt, ik doe altijd meerdere projectjes tegelijk, maar momenteel steek ik veel van de beschikbare tijd in Ursula. Niet de tank zelf, maar het diorama en de figuren.

Het is ook niet gezegd dat het niet gaat lukken, wel moet dan de deadline wat naar voren (wat overigens voor veel meer deelnmers geld denk ik 🙄 😉 ).

groeten, Richard.

Terug
Bovenaan