Na het lezen van een verslag over het bouwen van militaire modellen, kreeg ik de drang om het ook eens te proberen.
Omdat ik wel eens een paar Formule 1 modellen in elkaar geknutseld had, leek het me een leuke uitdaging.
Omdat ik nog geen ervaring heb, ben ik het model "out of the box" aan het bouwen.
even een kort overzichtje van de stappen die ik al gehad heb ;
tot zover allemaal niet zo moeilijk en de Revell laat zich makkelijk bouwen.
De track heb ik helemaal los van de wielen in elkaar gelijmd, dit om ze makkelijker te kunnen spuiten.
Daarna maar eens een poging gedaan om een cammo op het model te spuiten
Niet helemaal tevreden, maar goed genoeg voor de eerste keer...
Meteen maar eens geprobeerd om het aandrijfwiel te weatheren.
Tracks in mat bruin gespoten
Losse tracks
en de boel weer in elkaar om te zien hoe het effect is..
ik zou de mudguards er eens aflaten, maar ik heb me bedacht.
Het geheel staat nu te drogen in afwachten van de verdere weathering.. omdat ik nog wil gaan washen moet de verf eerst goed droog zijn, anders veeg je hem er zo weer af met een beetje airbrushcleaner...
Omdat ik wel eens een paar Formule 1 modellen in elkaar geknutseld had, leek het me een leuke uitdaging.
Omdat ik nog geen ervaring heb, ben ik het model "out of the box" aan het bouwen.
even een kort overzichtje van de stappen die ik al gehad heb ;
tot zover allemaal niet zo moeilijk en de Revell laat zich makkelijk bouwen.
De track heb ik helemaal los van de wielen in elkaar gelijmd, dit om ze makkelijker te kunnen spuiten.
Daarna maar eens een poging gedaan om een cammo op het model te spuiten
Niet helemaal tevreden, maar goed genoeg voor de eerste keer...
Meteen maar eens geprobeerd om het aandrijfwiel te weatheren.
Tracks in mat bruin gespoten
Losse tracks
en de boel weer in elkaar om te zien hoe het effect is..
ik zou de mudguards er eens aflaten, maar ik heb me bedacht.
Het geheel staat nu te drogen in afwachten van de verdere weathering.. omdat ik nog wil gaan washen moet de verf eerst goed droog zijn, anders veeg je hem er zo weer af met een beetje airbrushcleaner...