RailAway nog steeds on hold

Re: RailAway-update: KettKrad Driver 01-02-16

Pjotr,

Fijn dat je dit weer oppakt. Top van je.
Maar nu wil ik niet weer zeuren, maar ik zie weer alleen maar kruisjes ipv plaatjes.

Groetjes

Bedankt Herold 😀 ik snap niet waarom jij ze niet ziet ? heb hetzelfde gedaan als bij Defending Hill 192.

Bedankt Johanna 😀 nu de rest nog 🤣

Ik zal eens een vraag stellen aan ImageShack.
Wanneer ik foto's wil plaatsen kan ik kiezen uit wel 6 links 🤐

de link die ik gebruik is een https link die ik hier in mijn bericht tussen
zet.

Goed om te horen Herold 😀 (maar heb niets veranderd aan het bericht...)
Dat open ruggetje is één of andere split in het rugpand. Ziet er wat vreemd uit zo inderdaad 😕

Herold Derksen zei:
peter van dijk zei:
Dat open ruggetje is één of andere split in het rugpand. Ziet er wat vreemd uit zo inderdaad 😕
Ach, stokbroodje erbij en lekker dippen 🤣
ik doe met je mee... MAHLZEIT 😛

Gaaf Peter...ik heb weer effe het hele topic door zitten spitten en ook die harley weer effe bewonderd. Geweldig werk. Nu die kettenkraftfahrer begint al prachtige vormen aan te nemen. Kom binnenkort wel weer effe aanwapperen na t werk. Bouwerige groetjes.

Ha Martin, bedankt 😀

tot gauw dan, maarreh...ook leuk je hier ter forum weer eens tegen te komen 😀

diorammelend groetje 😉

RailAway-update: van alles 16-02-16

Hoi Pipeloi
hallo4_zpsekkv9jel.gif
weer beetje verder gegaan met dit verhaal...

(je kunt zo te zien klikken op de foto's, maar ik heb de originele grootte
hier gebruikt dus bespaar u de moeite 😉)

Grondplaat
Een nette grondplaat (omlijsting) maken vind ik niet het meest plezante aan diobouw,
maar vooruit, kan maar beter gedaan zijn. Staat toch wel tof en het pakt makkelijker op.
Moet de kieren op de hoeken wat bijwerken... de latjes kantelden tijdens de montage en waren ietsje krom...
De beplating van het grondwerk is Forex (gecoat etalagekarton) en is met hete lijm vastgeplakt.
Daarna is het grondwerk met stukjes piepschuim en tissue en wcpapier aangesloten op de omlijstende Forex plaat.
Daar heb ik een papje voor gebruikt zoals verderop beschreven.
Tissue eerst voor makkelijk bedekken en wc-papier voor textuur en fijn-afwerking.

Terrein : bergpad
Het hoogteverschil in het bergpaadje is opgevuld, en los gesteente is gemaakt (nog van toen het pad uitgehakt werd).
Ook is het plots versmalde pad nu gerechtvaardigd met een gedeeltelijke afbrokkeling.
Dit is nog maar de basis. Fijn gesteente en begroeing volgt later.
Zo was het begin...

en zo is 't nu...

In bovenstaand tafereel ligt een handvol losse steenbrokken die apart gemaakt zijn.. met :
-brokjes piepschuim
-papje : tegelijm (poeder) + water + flinke kneep witte houtlijm = dun papje.
-wc papiervel : laagjes van elkaar af.... scheuren in reepjes.

Brokje piepschuim (op een prikker) insmeren met papje.
Reepje papier erop en met insmeerkwastje het papier tegen de vorm duwen, ook kleine toefjes pap toevoegen.
Rustig an beetje tamponeren en het reepje om het piepschuim werken.
Niet meer tamponeren dan nodig is om ontstane vouwtjes en plooitjes te laten verdwijnen.
Door het tamponeren valt het papier snel uit elkaar en wordt papier maché.
Hoe meer laagjes papier er op hoe zachter de vorm van de brok wordt.
Eventueel na droging het prikgat dichten.

Wagon-oprijplank
Eerst zou er een oprijplank komen van berken stammetjes, maar besloot vanwege niet beschikken over mooie stammetjes in 1:35
een laad-en los plank te plakken van latjes. Zo'n ding zou toch maar zo aanwezig kunnen zijn in zo'n wagon ?

Latjes op maat afgestoken en met fijne vijl en schuurpapier bewerkt tot er wat leven in de planken kwam.

Dit is het idee, de lange dwarsbalk zorgt dat de rijplaat aan de wagon blijft hangen.
Moet misschien aan beide kopse kanten nog wat balkjes spijkeren ? pennen in het gesteente ? 😕:
Ook mag de rijplaat wat doorbuigen, en misschien nog extra dwars (diagonale?) versteviging aanbrengen.
Zowizo worden er nog koppen van slotbouten aangebracht.
Mag graag uw mening hierover lezen !

Kettenkraftrad 2
De chauffeur bijna voltooid, nu wat tijd gestopt in enkele details van zijn voertuig.
Heb daarbij walk-arounds geraadpleegd... 😱 moeiniedoen als je lichtelijk in de stemming bent om
scratchgewijs een paar details te willen uitlichten....
Heb het wel gedaan, maar laat me niet verleiden om te diep te gaan en te verzuipen in detail...
Maar sommige details WIL ik gewoon maken vanwege de uitdaging, en ook omdat ze terplekke opvallen.

Aldus...

De verstevigingsstangetjes voor het gaas zaten er al.... plan was om gaas weg te laten.
Vond toch niet ok, dus dan gaas alsnog aangebracht. Was uitdaging want gaas hoort eigenlijk aan de binnenkant
van de motorklep te zitten met die stangetjes daar weer áchter...en de motorklep zit reeds stevig verlijmd.

De (niet standaard aanwezige) achterlichten die op Kettkrad 1 al eenvoudig waren weergegeven,
wilde ik op dit exemplaar wat meer precies namaken.
Van afval PE, aluminium buis en een staafje rood-clear-sprue is het volgende gemaakt (hier de ongecorrigeerde uitvoering)

Na controle heb ik de lampen en de Hecklampe Schützblech korter gemaakt... let dan toch op verdulle...

De Schalterhebel Begleitung op het model zou wel te pimpen zijn en was al een heel eind...toen het brak..but afkoors... 😈
Nieuwe gemaakt van stukje L-profiel. De H-vormige uitsparing is gemaakt met fijne boortjes en smalle strookjes schuurpapier.
Versnellingspook is stukje gerekte sprue met gesmolten uiteinde.
Ook de achteruit-blokkering op de Schalterhebel Begleitung zit er op. Het voertuig staat nu in de 1e versnelling, hoge gearing dus officëël in stand 4.

Overzicht Kettenkraft-detail en Chauffeur

Dekzeil is van gewoon papier. Is alvast zo klaargelegd tijdens wachten op het inladen.
De nodige (en onnodige?) riempjes en bindtouw en eventuele uitrusting komt nog...

De handschoen is gedaan met MacicSculp. Het figuur is met deze hand nu nog makkelijk aan het stuur te hangen en er weer af.
Met het aanvullen van de rechtse hand wacht ik tot de bestuurder definitief op z'n plek zit.
Om plaatsing op het zadel makkelijk te maken is een zadel van putty al aan de bips vastgezet (figuur steunt al met zijn jas op de motorklep).
Motorbril wilde ik sculpten maar mislukte... heb een resin koppie met zo'n bril en snap niet hoe ze zo'n detail zo strak maken 😱 voor nu dan een Italeri exemplaar...
Nieuwe riem om het middel komt ook nog ja...

twas weer gezelli, szenx for wotsjing 😀
licht ontspoord groetje
joker2_zpsc8b3a002.gif

Peter

Re: RailAway-update: van alles 16-02-16

Moooooooooooi Peter!!!! 😀

Rotsblokjes zien er overtuigend (net als de rest overigens.... 🤣 ) Leuke manier hoe je ze gemaakt hebt.

De rijplank kan inderdaad wel iets doorhang gebruiken met die Kettenkradratraftding (krijg het nog steeds niet m'n strot uit 😉 ) erop.... En misschien wat meer leven erin, ziet er beetje te netjes uit voor een rijplank.

Ga lekker door verder!!

Groetels Ditmar

Bedankt Ron 😀 nu hou ik echter wel één vinger aan de rails zodat ik wel
lichtelijk ontsporen kan, maar niet het spoor bijster raak...

Dank Ditmar 😀 doorhang inderdaad, zo'n rupsmotorfiets (beter zo? 😉) weegt bijna 1 1/2 ton.
De rijplank is nog erg vers, verwering volgt uiteraardterzake...

zonnige groeten 😀

Thanks Johann 😀 en ik ga er onverdroten mee voort (zodra de zolder wat opgewarmd is 🤣 )
Ik merk wel dat ik dat fijne prutswerk een beetje ontwend was 😱

Gelukkig mankeert er nix aan de fijne motoriek en kan ik nog steeds toe
met een +3 brilletje van DA, dus laat de i's zonder puntjes maar komen 😀

Thanks Vincent 😀

Hoi Peter,

Je hebt toch nog van dit vintage tamiya kitje iets moois weten te maken! Heb je aan de one piece tracks ook veel moeten doen?

figuurtje is ook goed gelukt.

Zou deze nu even doorzetten en lekker afwerken! 🙂

Groet,

Roger

Dankjewel Roger 😀

Die massieve rupsen heb ik wel grondig willen aanpakken, maar dan was het
eenvoudiger geweest om ze helemaal weg te slijpen en er nieuwe tracks om te leggen.
Heel lastig om tussen alle wielen de tracklinks open te werken en "los" te maken.

Heb wel (door inkrassen) de rubber blokken "los" gemaakt en ook nog de gietnaden verwijderd.
Verder ga ik m'n best doen om met schilderen een betere look te krijgen.

Door weer in de details te duiken zag ik meer en meer onjuistheden in dit modelletje,
maar heb me ingehouden om alles te gaan corrigeren.
Bovendien is deze Ketkrad reeds gebouwd zo'n 35 jaar geleden... eigenlijk een scrapyard gevalletje dus 🤣

vintage groet 😉

goed bezig naamgenoot, mooi om te zien dat je van diverse gedateerde kits een smulwerkje weet af te leveren.
En ik hoop dat je ooit de Gentle Giant weer eens oppakt, ondanks de emotionele lading.

greetz, Petuhr

Ik ben eveneens van mening dat je een pareltje maakt van dit oude beestje.
Ik vraag me af hoeveel het verschil zouden zien tussen jouw bouw- en detailleringswerk en een exemplaar van Dragon. En waarom steeds nieuw aanschaffen als je ook dit kunt doen. Veel leuker om een dergelijke uitdaging aan te gaan.
Dit is modelbouw!

Bedankt Petuhr 😀 Gentle Giant komt ook wel weer, daar zat niet zozeer een emotionele
lading aan, maar ik was er een soort detailtrauma bij gaan voelen.
De emotionele lading zat meer in dit diorama hier, waar ik volop mee bezig was toen Nelleke vertrok naar een andere wereld.
Bovendien zit er in verband daarmee een bijzonder verhaal vast aan de Harley op dit dio.

17 maart is het drie jaar geleden, en sinds een paar maanden geleden is echt de zon weer doorgebroken.
In de tussentijd ben ik verschillende nieuwe projectjes gestart (allemaal gestrand), maar nu
uiteindelijk weer aangeland bij de WIP's die geduldig wachten op een vervolg.

Het is denk ik niet toevallig dat nu juist dit diorama bovenaan m'n lijstje staat.
Ik heb er weer oprecht plezier in, en doe ook m'n best om dat er in te houden.

Ron bedankt 😀 een pareltje nog wel.... en ja... nu je het zegt... 8) 😉 🤣
Naast een exemplaar van Dragon zouden vooral de massieve tracks wel opvallen denk ik.
Vast wel meer ook vermoed ik, want veel detail en afmetingen kunnen beter aan dit modelletje.
Inderdaad erg leuk om dan zo'n oudje te pimpen met stukjes plastic, PE, lood, papier, koperdraad enz.
Heb me wel ingehouden dus, anders was het zomaar een ScratchenKraftrad geworden 😉

Happy Modeling 😀
Petah

Hoi Peter,

Heerlijk detaileerwerk op het Kettenkrad; ben'k wel van (zie mijn Horch en Tiger 🤣 )
Ook de chauff ziet er goed uit!

Heb even gemist waar dat stuk rails van is (merk; selfmade)?

Weiter machen so!

Gr Erik

Danke Erik 😀 en dat priegelwerk van jou is ook om te smullen !

De rails zaten bij de wagon, dus van Trumpeter.... beetje Trum en een beetje peter 🤣

😀

RailAway-update: bikes en biker 22-02-16

Howdy Bouwers en Gluurders 😉

Huishoudelijke mededeling
Image Shack bevalt goed, en heb ontdekt dat je groot opgeslagen foto's kleiner hier kunt plaatsen met een "verkleinlink".
Dus ziet u een "+" op de foto staan... klik! en zie de grotere.

Update Railaway
nog steeds geen bevredigende titel voor dit dio....iemand een idee misschien ?

Intussen scheuren we lekker door aan de bouwtafel (had ook bijna een PE deeltje opgerookt 🤣 )
en ook de luchtkwast was weer eens aan de beurt.

Vehikels
Vóór de primer moest aan KKrad2 nog 2 riempjes toegevoegd worden. Papier en PE met CA vastgezet en verstevigd.
De linkse afsluiter (PE) aan het deksel moest opnieuw, want zat scheef na recente herplaatsing (op foto zit-ie nog scheef).
De mini tie-downs zijn gebogen met pincet en beitelmesje.
Na de basiskleur komt de mand, de losse tarp en de rest erop.

En niet één... maar liefst twee Kettenkraftige Räder volnevelen.... de afzuiger kon z'n lichtbrommende lol niet op.
Mooi kleurtje grijs van Tamiya als primer en daarna een basiskleurmix van (T) DarkYellow + Buff.
Kleur oogt wat warm op de foto...

Dan was er nóg een kandidaat voor verf.
Een Zündapp die (in het verhaal) al aan boord van de wagon staat.

De primer is als vanouds één of andere lichtgrijs. Groen is Tamiya FieldGrey ook met een portie Buff erbij gemengd.

KettKrad Chauffeur
Plaatje nog van hoe het zadel zit

De armkap van de handschoen was te dik geworden. Kwam ook door de nogal dikke manchet.
Armkap eraf en voor sculpgemak ook beide manchetten eraf gesneden.

Nieuwe kappen erop, de rechtse hand komt later.

En de riem is ook verbeterd. Een volgende keer maak ik de riem als eerste.
Kleding aansluiten op een riem is toch makkelijker (en mooier) dan achteraf een riem plaatsen is mijn ervaring.

En oja.... om een licht doorbuigen van de oprijplaat te krijgen is deze aldus in een speciale pijnbank gezet voor ... buigen of barsten...
(sorry Herman, toch maar de plank 🤣 )

Dat wazzum alweer... bis nächste keer
hallo2_zpsoeajigzc.gif

Mazzels!

Re: RailAway-update: bikes en biker 22-02-16

Nou Peter, ik zit wederom te kwijlen hoor.... 🤣

Heel mooi! Ben net maar WEER eens op pagina 1 van je topic begonnen en alles NOG eens een keer likkebaardend bekeken. Dit is pure modelbouwkunst, wat een geduld moet jij hebben zeg! Wat rook je? 😉

Voor een titel schoot het bekende nummer van The KLF meteen door m'n hoofd: 'Last train to Trancentral' Ik weet niet waar deze wagon heen gaat, maar iets in die richting? 'Last train to .........'

ALL ABOARD!!! Carry on.... 😀

Groeten Ditmar

Wow Peter, je bent weer goed op stoom... 🤣
Bijna weer elke avond genieten van 1 van je updates, heb het wel gemist de afgelopen maanden,
hoop dat je zo bezig blijft!

suggestie voor titel: All aboard!?

greetz Peterrrr

leuke reacties waar ik ook wat mee kan, bedankt ! bij elkaar opgeteld heb ik nu :
All aboard on the last Rock & Roll Train to Trancentral 😱........ niet slecht 😉 wie vult aan...

Slabbetje voor Ditmar 😀 En ik mag graag matrassen roken (paarse).

Rico.... UBERVET
cool_zpsgdh3buwk.gif

Leuk om te horen Peter, en om bezig te blijven zal ik voorkomen om niet te werk te gaan
zoals de machinist in dat filmpje van Rico...sloom doorstomen hou ik langer vol 😀

Affijn, samengevat :
Kwijlend stampen we aan boord...tot de tanden gewapend met hete kolen storten we ons op het stoken en zullen niet staken vóóórrrr......
theorie%20du%20ok_zpsor0umece.gif
😱

nu eerst slapen 🤣
Mazzzels !
joker2_zpsc8b3a002.gif

Ditmar Tabben zei:
Voor een titel schoot het bekende nummer van The KLF meteen door m'n hoofd: 'Last train to Trancentral'
Ik weet niet waar deze wagon heen gaat, maar iets in die richting? 'Last train to .........'

ALL ABOARD!!! Carry on.... 😀
Ah ja, efkes opgezocht... lekker nummer nog altijd 😀 met een leuke clip met een modelspoortrein 😛 kijk en luister
Last train to... whoo whoo...
Tsjoek tsjoek zurückzug.... kedengkedeng kedengkedeng 😉 also sprach der Reichseisenbahnhinundherschieberführer...

groet 😉
0007_zpsb4f5c94b.gif

ow hell..... Trip down memorylane!!! 😈

Vorwärts Kameraden. Wir gehen zurück.... 🤣

Hoi Peter,

dat ziet er weer peppie uit !!! Waar zijn die 'tie' downs van; PE setje of eigenhuistuinkeukenmerk?

wat ze hier te lande veel zeggen: Die (Reichs) Bahn kommt...
Of kijk ff hier (DB wird dan Reichsbahn natürlich 🤣 ) http://www.slogans.de/slogans.php?BSelect%5B%5D=278

Grtz
Erik

Daar valt weer de nodige inspiratie op te doen, thanks Eric 😀

Die tie-downs komen uit een Aber setje. Hetzelfde waarvan die kast/deksel sluitingen gebruikt zijn.

RailAway-update: Zündapp Paint 04-03-16

alph_G_zpsf6f76c57.jpg
oeiemorgen

What's up ?
Bike fever heerst momenteel hier op zolder...met name het inkleuren ervan (de bikes, niet de zolder als U begrijpt wat ik bedoel) :
heerlijk geworstel met olieverf tubes met vastgekoekte dopjes,
reparatie van een decoupeerzaag aka paintshaker om de stevig ingezakte Vallejo pigmenten weer wakker te schudden,
stokjes met haar eraan weer tevoorschijn... het is zo lang geleden dat ik die gebruikt heb dat bij vastpakken hun haren van schrik
recht overeind stonden..... precies zoals ik het graag zie bij een penseel trouwens 8)
Oja, ook nog wat Humbrol potjes gekraakt en het pegment residu onderin met vereende krachten fijn geprakt...

Zowel beide Kettkrads alsook de Zündapp (neen, da's geen aansteker App) ondergaan nu
het verweringsproces met olieverf zonder olie (op kartonnetje eruit laten trekken).

Zündapp KS 750
Vandaag plaatjes van de Zündapp.
Men zal duidelijk de tekortkomingen aan het model zelf nog kunnen zien (evenals mijn bouwstijl van tig jaren her 🤣 )
Niet belangrijk, daar deze motorfiets enkel een figurant is in het totaalplaatje.
Waarom het zijspan mist wordt vast ergens in een oorlogsdagboek vermeld... ikzelf weet het niet...

Eerst even mijn uitprobeersel tonen wat betreft het schilderen van een leder effect :
-Basis is een bruinig geel van Humbrol (24 uur drogen) Acryl had sneller gedroogd ja...
-Meer-rood-dan-bruin mix van olieverf erover... paar uur laten drogen.
-Olieverf met beleid eraf vegen : hier wat meer als daar...2 etmalen laten drogen.
-Dan licht overschilderen met Burnt Umber en hier en daar weer zacht wegvegen.
-Na grondig drogen (yep..48 uur) nog washes met Raw Umber.
-Voor een iets warmere tint tóch nog een filter met Burnt Umber gedaan achteraf.

Tevreden ? als uitproberen zeker wel... maar de zadels gaan echter denk ik toch dat zwarte kunstleer (of kunststof?) worden.
De Tamiya zadels zijn duidelijk op dat type zadel gebaseerd.
Maar de leren koffer zit aan de linkerkant van de bike, die zit dan mooi uit het zicht....helaas 😢

Basis verwering
Oja... eerst decals 😳
Niet de goeie maat in huis.... allee..vooruitmaar... ik lul me er wel weer uit 🤣
Behalve het decal achterop. Heb geprobeerd met Micro Sol, maar dit ken echnie.
Schilder het wel weg... de Zündapp staat toch met die plaat tegen de achterwand van de wagon.

Plaatjes tonen de eerste wash/pinwashes met een roodbruinig kleurtje (enamel)
Na (en tijdens) washen zijn ook de reguliere details geschilderd (handvatten, kabels, motorblok enz.) Zulk schilderwerk doe ik graag met een dikke wash, kun je't mooi opbouwen.
Washes met wasbenzine zijn iets agressiever op de basislaag. Na droging (gaat snel) zijn vlekjes soms toch niet helemaal weg te poetsen.
White Spirit is zachter en droogt langzamer. Schildervlekjes en te wijd uitgelopen pinwashes zijn steeds goed weg te werken en/of te blenden.
Voor wie het niet weet : dat is iets wat op een matte ondergrond niet zal lukken, vandaar zorgen voor een satijn of glans basiskleur )

Olieverf verwering (links)
Met verweren ben ik links begonnen... omdat de zichtbare rechterzijde allicht wat beter lukt daarna.
Moet er weer een beetje inkomen, vandaar...

De volgende gedane stappen bestonden uit :
-Motorblok verven : basis is aluminiumkleur van Humbrol met iets gloss vernis er door (ivm washes).
-Schaduw en hooglichten aanbrengen over het geheel inclusief alle fijne details oplichten.
-Pinwashes nog eens aanscherpen/opschonen.
-Basiskleuren renderen door mijn "gevoel" met deze gebruikte motor te gebruiken als leidraad
hoe deze machine door het leven is gegaan en op die manier leven aan het model te geven met verf.
Deze stappen lopen vaak door elkaar heen, soms onvermijdelijk, soms door gebrek aan routine 😉

Men noemt het ook wel OPR (Oil Paint Rendering) Renderen zou ik vertalen als "opbouwend weergeven".
Ik ben niet erg subtiel geweest met kleurvariatie en blenden. Op de foto's oogt het soms meer vlekkerig dan
het model met eigen ogen bekeken, maar dat laat dan meteen aardig zien wat/hoe ik 't gedaan heb.
Diverse tinten olieverf op karton gedaan, uurtje laten staan om de olie eruit te trekken.
Dan lekker spelen met Verf en WhiteSpirit 😛

Heb nog efkes m'n fijnste penseel uitgeprobeerd om mee te "schrijven" 😉

Olieverf verwering (rechts)
Na een bijna voltooide linkerkant nu de kant waar men tegenaan zal kijken.
Niet een heel fraaie foto, komt denk ik door het contrast met het lichtgrijs...

De Zündapp zoals hij nu is (rechts dan tenminste 😉 en deze kant heeft duidelijk een andere tint dan de linkerkant.

Op deze laatste foto van vandage is goed te zien hoe er geschilderd is en het verschil in kleurgebruik.
Nogmaals 😳 in het echt ziet 't geheel er niet zo vlekkerig uit.

Vervolg stappen
- Nalopen van gemiste plekjes kwa wash.
-Eventueel filter om alle kleurtjes iets bij elkaar te brengen.
-Modderspatjes.
-Klein beetje stof effect.
-Loshangend "touw" vervangen door beter ogend draad of riem.
-En dat wat me nu niet te binnen schiet ook nog...

Tsoem sjloess....
Kettkrafts zijn ook in progress, wil ook de KKdriver gaan primen, want dan
heb ik tussen droog-onderbrekingen ook figuren te schilderen ...leuk ! want dan pak ik af en toe ook die Fallschirmjäger erbij.

Vragen en opmerkingen altijd goed !
Dank voor uw aandacht, wordt vervolgd...

groete met sproete Geitebreiers ! (dat kan toch helemaal niet Ome Willem....)
wavesmile_zpsa3155948.gif

Re: RailAway-update: Zündapp Paint 04-03-16

Fantastisch resultaat Peter!
Vooral het leereffect op de tas, ik heb je step-by-step gelijk opgeslagen.
Moet ik ook eens gaan proberen.

Vooral zo doorgaan!!! 🤣

Groet,
Erwin

Bedankt Erwin 😀 veel plezier met "leren" 😉

Thanx Bassie 😀 ik doe m'n best...

Ziet er goed uit die Zündapp, vooral het leer is inderdaad erg mooi gedaan! Misschien nog een wash overheen voor schaduw/vuiligheid?

Dank Vincent 😀 aangezien mijn leer verven een leergang is wil ik er inderdaad
nog wel wat verder mee gaan.
Ik krijg de kleur op de foto met camera en fotobewerking niet exact gelijk met de echte kleur, maar
het leer effect op zadels en tas kan zeker beter.
Zal zien wat ik er verder nog mee doe qua kleur, vervuiling is in dit geval verplichte kost.

gelooid groetje 😀

Hoi Peter,

goed om te zien dat je weer wat aan het schilderen bent! Zundapp ziet er goed uit.vraag mij alleen af waarom je de motor groen hebt gemaakt en niet grijs of camo?

ga zo door! 🙂

Groet,

Roger

Bedankt Roger 😀
De groene kleur was de eerste die me inviel eigenlijk, heb er geen specifieke reden voor
pardon_zps9ebbe75a.gif

De twee NSU's worden wel grijs in ieder geval.... of misschien toch één in donker geel...

Camouflage paintjob voor een dergelijk voertuig is niet zinvol :
het is vergeleken met auto's en tanks nogal klein, het beweegt meestal nogal snel,
er is weinig plaatwerk in verhouding tot het geheel incl. de berijder (ook nogal beweeglijk), dus
al oogt het cool, ik doe geen camo op motorfietsen en Kettenkraftrads.

groengrijzig geel groetje 😉

PTR,

Misschien heb je voor groen gekozen omdat de box-art van Tamiya's Kettenkraftrad en zundapp/bmw ook groen ogen!!

Hoe dan ook ziet hij er netjes uit!

Groet,

Roger

Nou Roger :
Misschien heb je voor groen gekozen omdat de box-art van Tamiya's Kettenkraftrad en zundapp/bmw ook groen ogen!!
Daar zeg je wat.... en volgens mij heb je nog gelijk ook!.... hypnotische boxart ? 😱...
laughing_zpsbebe62dc.gif

Bedankt Johann 😀

Wat een beetje verf al niet kan doen op zo'n oud dingetje, mooi schilderwerk op het motorfietsje!!

Maar uh... Kenteken-decal te klein of houder te groot (voor) en andersom achter? 😳 🙄 Minor detail... 🤣

Gr Erik

Terug
Bovenaan