Jan Coen Wijnstok
Lid van de TWENOT
Ik vergat nog iets. Je hebt de verbindingsslangen van de motor naar de knalpot roestig gemaakt, die zijn echter van rubber.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor zover mijn kennis rijkt is gevlochten staal niet gasdicht en er komt toch behoorlijk wat druk op te staan.... gewoon dunwandige geribbelde buis....Heel fraai model. Vermoedelijk is de uitlaat gewoon van gevlochten staal. Goedkoop en makelijk. Het hoeft alleen de temperatuurs uitzetting op te kunnen vangen.
Dit is de gerestaureerde pz 1van Munster in actie
Gr Bas
Dit betwijfel ik wel enigszins. Je ziet op het filmpje bij stationair lopen dat de uitlaatgassen al een paar meter ver komen. Bij hogere toeren wordt de druk dus nog veel meer. Of bedoelde je het relatief?Het idee van gevlochten staal is dat het een prima wapening is, maar dan wel OM een ander product, denk aan ommanteling van diverse rubberslangen, maar ook weer om de door mij genoemde trillingsdempers.
Overigens staat er zo goed als geen druk op een maybach uitlaat, er is geen vorm van turbolading in het spel, dus de enige echte druk in het systeem is de druk in de verbrandingsruimte, die na het openen van de uitlaatklep vrijwel gelijk weer weg is en vervolgens in druk behoorlijk afneemt en in flow toeneemt, maar gelukkig is de druk in je uitlaat dan dus minimaal, je kunt je uitlaat dus gewoon dichtduwen met een poetsdoek!
Gewoon roest dus 🤣Een uitlaat schilderen heeft eigenlijk geheel geen zin, zie dit filmpje
Niets lijkt meer op zand dan echt zand 🙂. Ziet er goed uit!@Eelke; Grondwerk is (wederom...) zand/leem uit de Eifel, erop gestrooid (zodat het gras van de grasmat ook echt uit de grond komt, en er niet bovenop geplakt zit...) en met verdunde houtlijm gefixeerd.