Panzer 1 - Instandsetzungskraftwagen

Bedankt Raymond,

Toch maar eens balsa hout aanschaffen als ik wat met een diorama wil. Zelf heb ik de papieren varens van Kamizukuri wel eens toegepast. Ze hebben door de geringe stijfheid van het papier wel snel de neiging om te gaan plakken. Maar helemaal zelf maken is zeker meer werk, ik vind dat je relatief eenvoudig een mooi effect krijgt.

Succes, ik houd je in de gaten 😉, Jan

Ik krijg trouwens niet echt de indruk dat deze, in deze vorm in gevecht is gebruikt. ik ben wel wat anders tegengekomen, ook lestanks, maar omgebouwde met houten toren en houtgas generator. En ook een bruggen legger. Vermoedelijk zijn deze tanks later ingezet bij de verdediging van Berlijn, maar wel een beetje omgebouwd.
Interessant trouwens die uitvoering met Pz 3 koepel! Vwb de versie met houten toren: deze werden niet gebruikt voor gevechtshandelingen, maar voor trainingen met de Panzerfaust. Cursisten konden dus met losse flodders op deze mikken. aldus het boek Panzers in Berlin 1945. Ook een zeer interessante versie.

Het is dat ik eigenlijk niet van de diorama's ben omdat het teveel ruimte in de kast inneemt.
Maar die sneeuw en de voetstappen doen het wel héél overtuigend!
Ik zou bijna ...

Ik vind het er prachtig uitzien, Raymond. Erg overtuigend al.
Daar ik dit voor ogen heb voor mijn FOC uitdaging zou ik graag weten wat je gebruikte materialen zijn, met name de modder en sneeuw?

groet, Tini

thanks mannen, maar ligt denk ik het spul wat ik gebruik, niet aan mezelf hoor....
@Tini : Ik heb AK muddy ground en wet ground erop gesmeerd, goed laten drogen, daarna eerst AK Snow op de sneeuw plekken gedaan, is echt grappig spul, is een soort foam / pasta. Op de plekken voor de voetstappen iets meer gedaan anders wordt die voetstap niet zichtbaar, daarna even aan laten drogen en AK microballoons erover gesprenkeld, maar ik heb daar door van die snow voor de glistering onder gedaan. Het ijs heb ik met snow sprinkles en ice sparkles gedaan met een beetje glossy vernis. Goed laten drogen en daarna her en der was glossy vernis er heeeel dun weer overheen.

Jeetje wat is dit een mooi stuk aan het worden, die sneeuwlaag, en vooral die ophoping van de open geduwde deur, top!

Terug
Bovenaan