Panzer 1 - Instandsetzungskraftwagen

Goed om je weer terug in actie te zien :) Wat waren de dingen waar je tegenop liep, en die nu schijnbaar wel overwonnen zijn?
 
Hoi Jakko,
Voornamelijk mijn eigen geduld.
Tja, met een resin kit uit 2003 en als donor kit van zvesda uit 1999. Needles to say dat het allemaal net niet helemaal lekker past. Maar ik heb het deze keer wel allemaal netjes gekregen.
gr
Raymond
 
Hoi Raymond,

maak er wat moois van, ik volg hem graag.
Je hebt me in het verleden veel materiaal bezorgd om mezelf te verbeteren, nooit vergeten, en wie weet ga ik er ook ooit nog eens eentje tot het eind brengen.

Groeten,
Rico
 
Hoi Rico,

Dank je wel voor het compliment al zou ik niet weten wat ik gedaan heb.
Maar anyway's : beetje aan het rondkijken geweest en er zijn wel heel veel nieuwe merken bij gekomen qua kits, aftermarket, verf, weathering producten etc. Eens kijken wat het allemaal is, kant en klare washes, filters, ben old skool gewent. Een wash / filter maken met olieverf of humbroll enamel, dat werkte eigenlijk altijd prima en je kon je eigen mix maken qua kleur. Zag ook dat MIG drybrush producten op de markt heeft gebracht, doet me denken een de verlinden tijd. Grappig dat het terug aan het komen is. Nog niets eens te spreken aan de overvloed voor diorama bouw producten.
Ik ga eens kijken wat ik van dat panzertje kan maken en of ik nog een beetje mee kan. :):hm:

gr
Raymond
 
Modelbouwers van nu kunnen alles kopen, maar om nu dedicated drybrushverf te kopen gaat me te ver, ik gebruik alleen een kant en klare pot wash nog van mig zn eerste poging, prima spul maar gebrande oker met de juiste verdunner is ook dikke prima, en laat ons de rest van deze oldskool conversie maar eens zien, ikzelf ben bezig met oldskool resicast spul op een nog meer oldskool universal carrier van tamiya, ziet er goed uit en ik heb er veel lol van, das misschien nog wel het belangerijkste! Als voetnoot ben ik een nieuwe border models panzer 4 f1 aan het afronden en daar heb ik ongeveer 0 plezier aan de bouw beleefd, nee, dan liever een ouwe kit om wat fraais van te bouwen!
 
Hallo Raymond,
Mooi, dat je een aantal foto's van dit voertuig hebt geplaatst.
Mijn opinie is, dat het er al heel goed uit ziet, en dat je beslissing om eerst te primen juist lijkt juist te zijn.
Een advies is om de kleuren licht te houden; met washes, enz. wordt het toch allemaal wat donkerder.
De rechthoekige kist linksvoor op bovenstaande foto bevat volgens mij de accu. Deze kist was volgens mij Elfenbeinweiss.
Het nadeel van de gereedschappen op de rupsbandafdekkingen is dat de bevestigingsgespen zo lomp zijn uitgevoerd.
Misschien kun je e.e.a. vervangen door accurate delen.
Succes met bouwen,
Hans
 
Hoi Hans
Ja, ik weet dat de toolclamps rudimentair zijn, maar ga ze niet vervangen. Ik wilde voornamelijk weer eens aan de slag met verf. Wat betreft die box, ik zal eens kijken of ik die nog voorzie van een ander kleurtje
Bedankt voor de info
Gr
Raymond
 
En zo is het, soms moet je projecten gewoon afmaken en laten voor wat het is, en aan iedereen die het leest, pak nou eens die 15 jaar oude kit met resin rommeltjes uit het jaar kruik, en maak het af, hoeveel twenotters zullen er niet een of 2 ouwe sherman projecten hebben met een zowat onhandelbare resin koepel of romp? Tuurlijk, zwaar achterhaald door tasca of asuka maar wat een overwinning als hij af is, tenminste, dat is mijn ervaring!
 
Er is niks mis met het bouwen van een modern model dat RUDD goed gedetailleerd is en waarbij alles past. Máár … ik vind wel dat er tegenwoordig veel te snel neergekeken wordt op modellen die niet aan die standaarden voldoen — en kom dan dus ook uit bij wat Timo zegt: bouw gewoon eens iets (af) dat meer werk vereist dan alleen met de doos schudden. Ik denk dat Raymonds model daar een goed voorbeeld van aan het worden is :)
 
de meeste bekende modellen zijn bij vele fabrikanten in diverse uitvoeringen te koop
wil je een wat onbekendere of afwijkend model of type hebben komt het vaak bij wat minder bekende fabrikanten vandaan en dan ook vaak van mindere kwaliteit of op after market onderdelen of je eigen creativiteit en handigheid om iets te bereiken.
en als het dan gelukt is geeft het gewoon veel voldoening.
niet bang zijn dingen uit te proberen .;):hm:
 
Zeker op de goede weg, mooie variatie aan kleuren in het binnenruim. Je titel 'Instandsetzungskraftwagen' vermoed dat je er een 'ohne Aufbau' versie van gaat maken, met alleen een reling, of ook kleine opbouw (voorwand, ...)? Je zou voor de bijrijder nog een zitje/plankje kunnen maken.
 

Bijlagen

  • c763_3.JPG
    c763_3.JPG
    54,7 KB · Weergaven: 26
Hoi Rico,

Dank je wel voor het compliment al zou ik niet weten wat ik gedaan heb.
Maar anyway's : beetje aan het rondkijken geweest en er zijn wel heel veel nieuwe merken bij gekomen qua kits, aftermarket, verf, weathering producten etc. Eens kijken wat het allemaal is, kant en klare washes, filters, ben old skool gewent. Een wash / filter maken met olieverf of humbroll enamel, dat werkte eigenlijk altijd prima en je kon je eigen mix maken qua kleur. Zag ook dat MIG drybrush producten op de markt heeft gebracht, doet me denken een de verlinden tijd. Grappig dat het terug aan het komen is. Nog niets eens te spreken aan de overvloed voor diorama bouw producten.
Ik ga eens kijken wat ik van dat panzertje kan maken en of ik nog een beetje mee kan. :):hm:

gr
Raymond
Hi Raymond, ja als er vraag naar is maken ze het en als die er niet nog is ook ;) Als je kritisch kijkt naar sommige producten dan zijn ze overbodig. Zoals de kant en klare filters die je noemt. Die kun je zelf prima maken zoals je noemt. Of wat te denken van allerlei soorten aarde. Waarom kopen als er klei in je voortuin ligt? Idem voor veel PE sets. Veel eenvoudige delen zelf simpel te maken met o.a. papier. En kijk aan de overvloed aan tinten verf. Als je de RGB kleuren hebt plus een paar veel voorkomende kleuren kun je zelf in feite alle kleuren maken. Vooral bij emaille verf ook qua kosten interessant, omdat die verf al snel bij het klein chemisch afval kan.
 
Hoi

eric : ja er kom nog een rail op, bewust even weggelaten omdat die anders in de weg zat met verfen. Zitten ook nog 2 stoeltjes is. Maar zie ik winter wash op die foto van je? Geeft nl leuk contrast

vincent : tja voor kant en klaar is ook wat te zeggen, maar ben beetje bang dat alles met die pre mix kleuren er een beetje hetzelfde qua kleur toon hetzelfde er uit gaat zien bij veel modellen.
Maar kan het ook mis hebben. Weinig ervaring mee, nog altijd van de olie en humbroll. Wil het wel eens proberen btw.

gr
Raymond
 
Hoi,
Aan het stoeien met de compositie. Idee er achter is een barn find. De 2 Duitse figuren in de schuur hebben een stoof gevonden en zijn zich aan het warmen eraan. Het geheel komt in een winterse setting. Ben er nog niet welke schuur het best erbij past. Suggesties of inzichten ?
9AE16A13-9DBC-4570-9E96-EF95052DFC45.jpeg95461B14-BCA7-4838-9C23-BBFFF47B47B9.jpegA4F16F55-7962-443E-A8F9-AD398D735464.jpeg
 
Ik ben geen kenner, maar een kruis zou op de neus gezeten kunnen hebben, er is ook een foto die wat letters laat zien, maar daar maak ik vleesch nog visch van. Ik weet eigenlijk ook niet of het ding daadwerkelijk is gebruikt in gevecht, maar het is een leuke APC eigenlijk. De schuur zullen we wel zien hoe ie eruit gaat zien, het idee is leuk in ieder geval!
 
Ik heb wel wat foto's van deze in mijn bestand, maar slechts 1 met markering verder alleen borden Fahrschule, borden met nummer en een WH nummerbord.

Eerst even een paar winterse taferelen, op de 5e foto heeft er 1 een markering, en beide een nummerbord.
 

Bijlagen

  • Wehrmacht Panzer Fahrschule 19. Panzer Division Kampfwagen I Tank ..... # E.jpg
    Wehrmacht Panzer Fahrschule 19. Panzer Division Kampfwagen I Tank ..... # E.jpg
    128,7 KB · Weergaven: 16
  • Wehrmacht Panzer Fahrschule 19. Panzer Division Kampfwagen I Tank ..... # F.jpg
    Wehrmacht Panzer Fahrschule 19. Panzer Division Kampfwagen I Tank ..... # F.jpg
    105 KB · Weergaven: 15
  • Wehrmacht Panzer Fahrschule 19. Panzer Division Kampfwagen I Tank ..... # H.jpg
    Wehrmacht Panzer Fahrschule 19. Panzer Division Kampfwagen I Tank ..... # H.jpg
    112,3 KB · Weergaven: 15
  • Wehrmacht Panzer Fahrschule 19. Panzer Division Kampfwagen I Tank ..... # I.jpg
    Wehrmacht Panzer Fahrschule 19. Panzer Division Kampfwagen I Tank ..... # I.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 13
  • 5a13547a53535d69a2f43c034186f1a20.jpg
    5a13547a53535d69a2f43c034186f1a20.jpg
    124,4 KB · Weergaven: 14
  • $_57.JPG
    $_57.JPG
    61,3 KB · Weergaven: 13
  • 22dc5aedca78716e544869ac9359776eb.jpg
    22dc5aedca78716e544869ac9359776eb.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 12
  • Fahrschule, Panzer I, Tank, Panzer-Regiment 1 Erfurt, (7) b.jpg
    Fahrschule, Panzer I, Tank, Panzer-Regiment 1 Erfurt, (7) b.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 15
En nog een paar. Als er iemand nog meer heeft, laat het even zien.
Paul
 

Bijlagen

  • 2lzf.jpg
    2lzf.jpg
    142,6 KB · Weergaven: 11
  • 23ebcf44ad7ab3cd3fe941864a3afad22.jpg
    23ebcf44ad7ab3cd3fe941864a3afad22.jpg
    106,8 KB · Weergaven: 12
  • C928 Foto Wehrmacht Gebirgsjäger Fahrschule Beute Panzer Skoda 38t Propan Gas !!.jpg
    C928 Foto Wehrmacht Gebirgsjäger Fahrschule Beute Panzer Skoda 38t Propan Gas !!.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 9
  • C930 Foto Wehrmacht Gebirgsjäger Fahrschule Beute Panzer Skoda 38t + Stug Marder.jpg
    C930 Foto Wehrmacht Gebirgsjäger Fahrschule Beute Panzer Skoda 38t + Stug Marder.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 10
  • D113 Panzer Tank Fahrschule Elitedivision - Lespanzer Special bau.jpg
    D113 Panzer Tank Fahrschule Elitedivision - Lespanzer Special bau.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 11
  • D114 Panzer Tank Fahrschule Elitedivision - Lespanzer Elitesoldaten + Wehrmacht.jpg
    D114 Panzer Tank Fahrschule Elitedivision - Lespanzer Elitesoldaten + Wehrmacht.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 11
  • PANZER TANK FAHRSCHULE 28,6,15 b.jpg
    PANZER TANK FAHRSCHULE 28,6,15 b.jpg
    133 KB · Weergaven: 11
  • PANZER TANK FAHRSCHULE 28,6,15.jpg
    PANZER TANK FAHRSCHULE 28,6,15.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 11
  • PanzerTank Soldaten Panzertruppe mit Barett (h694).JPG
    PanzerTank Soldaten Panzertruppe mit Barett (h694).JPG
    144,6 KB · Weergaven: 11
  • U195 Panzer-Regiment 11 Panzerkampfwagen I Kolonne Soldaten wrapper tank TOP.jpg
    U195 Panzer-Regiment 11 Panzerkampfwagen I Kolonne Soldaten wrapper tank TOP.jpg
    154,2 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan