Pantherstellung KLAAR! (met veeeeel foto's!)

jan peters zei:
De link heb ik niet meer gevonden 🙁 weet iemand een site waar een SBS over grondwerkjes op staat, met in de hoofdrol een T-34, schuin op een trap 'geparkeerd' 😕:
Jan 🙂

ik weet welke dio je bedoeld maar als ik goed heb is de site offline, een tijdje al. maar als je hem ergens kan vinde hoor ik t graag.
grtz bennie

Dank je, en dank je Robert, dat is 'm inderdaad!
Ik heb de pagina's ondertussen ook al doorgemaild gekregen van Gert, ik zal dit nog eens goed bestuderen 8)
Jan 😀

jan peters zei:
De link heb ik niet meer gevonden 🙁 weet iemand een site waar een SBS over grondwerkjes op staat, met in de hoofdrol een T-34, schuin op een trap 'geparkeerd' 😕:
Jan,

Op planetArmor staan de diorama's van Ian Hilly (brokeneagle). Die heeft ook veel goede SBS gemaakt, Misschien dat je daar ook wat aan hebt.

Cheers, MartinD

Gisteravond weer wat gedaan 😀
De toren verder geschilderd (met dank aan Raymond Repping 😉)
hpim4600vx1.jpg

hpim4602ni3.jpg

hpim4601dt2.jpg

hpim4606ex9.jpg

Grondwerk na wat drybrushen (nog geen pigment) en wat toegevoegd 'glas'
hpim4611xj0.jpg

hpim4612ea7.jpg

hpim4632vt9.jpg

Wat chips
hpim4625qz6.jpg

hpim4615vr7.jpg

overzicht met hulzen 8) (er moeten er meer bij!)
hpim4635pa8.jpg

Bedankt voor het kijken, Jan 😀

vet, maar komen er nog meer hulzen op? ik vind het een beetje zuinig zo, ik zou meer hulzen doen, en de granaten gewoon in een kist, misschien een of 2 ernaast, lijkt me mooier. trouwens, waar heb je dat glas gelaten, want ik zie het helemaal niet!

how, ik zie net dat er nog meer hulzen bijkomen, overheengelezen!

Timo

Jan,

Op het einde van de oorlog waren de hulzen van staal. Scherpe munitie bij een stelling op het maaiveld zoder enige vorm van bescherming in een gevechtssituatie is ook niet iets wat je zomaar tegen komt.

MVG

Marc

Timo, heeeel goed kijken, het glas ligt her en der versprijd over de ondergrond, en de panther 😉

Roy en Dom, bedankt 8)

Marc, dat weet ik, de andere hulzen worden in feldgrau aangeleverd 😉 Ik vind het contrast wel mooi zo.
De twee granaten op het dek liggen er ter illustratie... ik ben wel van plan om een (of2) blindganger(s) toe te voegen, ik weet alleen nog niet waar....

Lars, bedankt. Ik ga er niet veel puin meer aan toevoegen, alleen nog wat lege ammokisten en er komen nog 2 figuurtjes bij.
Jan 🙂

Pigment zit er op 😉
Meer stof volgt als alles op zijn plek zit. Ik zet 'm nu even aan de kant tot ik de ammo en de kisten erbij kan voegen (als ze binnen zijn)
hpim4648vu8.jpg

hpim4649vy5.jpg

hpim4650yd5.jpg

Ik ben ook met de figuren bezig, foto's zijn erg slecht 😕 Ik zal proberen betere te maken bij daglicht...
hpim4637ls0.jpg

hpim4646ha2.jpg

De 'geflambeerde' hulzen:
hpim4655yo9.jpg

De middelste is onbehandeld.

Zo nu eerst een bava... KV big turret 😉
Jan 😀

Munitiekisten zijn binnen, vanmiddag even opgehaald bij Jeroen 😀 (bedankt! 😉)
Vanavond even de kisten plakken, en nog wat puntjes bijwerken.
Jan 😀

Iets 'betere' foto'svan de figuurtjes...
Ik blijf het lastig vinden ze goed op de foto te krijgen, door de vergroting van de foto komt alles veel grover over als in het echt 😉
hpim4656rw6.jpg

hpim4666go0.jpg

hpim4673ag9.jpg

hpim4678so5.jpg

Er moet nog het een en ander aan gedaan worden, laarzen riem en details zijn bv nog niet gedaan.
Jan 🙂

Even wat fotootjes:
Ik heb eergisteren de rest van de kisten gekregen (Erik bedankt! 😀)
Meteen een vraagje, is de bovenkant van de kisten voorzien van schanieren? of is het een losse deksel?
hpim4690lk4.jpg

De 'stalen' hulzen:
hpim4689ij0.jpg

De wapens:
hpim4692gt6.jpg

Jan 🙂

Dank voor uw comments 😀
Het hout is met olieverf gedaan (burnt sienna) over een basis van desert yellow. Metaal is humbrol zwart en het timmermanspotlood 😉
De kisten..., volgens deze website met wehrmachtkisten (elke gek zijn gebrek 😛 ) zijn ze wel uitgerust met scharnieren. Tenminste, dat denk ik op te maken uit de begeleidende tekst, want ik spreek geen frans 😕
➡️ http://wehrmachts.kisten.free.fr/75mm_kwk42.htm
Kan iemand me hier mee helpen? Van 'babblefish' wordt je ook niets wijzer 😉
Jan 🙂

gevonden ,wel scharnieren en ook klemsluitingen.Jan,zoek op google.nl naar;houten munitiekisten wehrmacht.dan kun je ze zien.foto's zijn auteursrechtelijk beschermd en kan ze niet plaatsen hier. 🙄

groeten jeroen,.

Ik ook 😀
Via de link hierboven kun je ook detailfoto's bekijken, dat was me eerder niet opgevallen, waarschijnlijk omdat 'detail' in het frans geschreven was 😛
Hier is 'mijn kist' met de stalen hulzen erin 😉
intpanther_obus.gif

Bron en copyright: http://wehrmachts.kisten.free.fr
Jan 🙂

Ik sluit mij hier bij aan,orgineel en mooi!
Misschien nog wat rode stof van het puin toevoegen zoals Bouke opmerkt,maar hij is echt mooi geworden.
Verder vindt ik de hele uitvoering/lay-out mooi in balans.
Grt Jelle.

Dank voor uw comments heren 😀
Ik ben een beetje huiverig voor rode stof, ik ben bang dat het te veel overheerst. Hij staat nu naast mijn werktafel, voor verdere evaluatie, als ik nog dingetjes zie verbeter ik ze nog 😉

De rest van de beloofde foto's:

hpim4711yg4.jpg

hpim4713nb2.jpg

hpim4719rc9.jpg

hpim4720tr7.jpg

hpim4722mf5.jpg

hpim4723pq3.jpg

hpim4724tz4.jpg

hpim4729qs9.jpg

hpim4730es8.jpg

hpim4734hg6.jpg

hpim4737zq4.jpg

hpim4739oy3.jpg

hpim4740jm4.jpg

hpim4745cu0.jpg

hpim4753jo9.jpg

hpim4754kc4.jpg

hpim4757ry2.jpg

hpim4755su0.jpg

Jan 😀

Hoi Jan, ik vind hem erg mooi geworden. Probeer toch wat met stof op kleine plekken.
De figuren vind ik overigens wat minder. Volgens mij werk je teveel met drybrushtechnieken. Durf eens wat meer met echte penseelstreken contrast te krijgen. 😉
Het figuur met cape heeft geen logische looprichting. Komen hardlopen dan over de panther zijn achterdek en dan verder. Volgens mij is dat zijn oorspronkelijke richting. Ik zou ze wisselen. De andere heeft een minder snelle loophouding. Dat komt mij logischer over 🙂 🙄

Maar Jan, ik neem mijn petje af. Werkelijk schitterend. Je hebt veel lef getoond door de vele postings. Is een leuke SBS geworden.

Is een echte TWENOT dio geworden 😀 🙂 😉

Ha Jan,

dit is een geslaagd dio geworden. Het kleurverschil tussen de koepel en de hull van de tank maakt het verschil tussen een goed en een beter diorama, en deze is dus "beter".

Ik zou zeker nog ff wat stoffen, gewoon een aarde kleur en wat nuances met rood, maar niet overdrijven met dat laatste.

Voor een volgend project zou je eens moeten proberen om de ondergrond hoger te maken dan de lijst die om je dio zit. Niet dat ik zo'n ster ben met inlijsten, maar het geeft denk ik nog iets meer uitstraling.

Mijn complimenten voor deze in elk geval. Ik vind dat je veel en snel progressie maakt met elk nieuw project.

Groet,

Robert

jooo peters,
ik heb hem in real life mogen aanschouwen en je hebt dr cker iets moois van gemaakt. vooral het stuk opgelaste staalplaat vind ik een mooi extra detail. mooi kleurverschil in de koepel en de hull. vooral de hull vind ik qua kleurgebruik erg mooi. veel respect voor iemand die kleurenblind is toch steeds treffende kleuren weet te gebruiken!
niets anders dan lof. die figuren zijn gewoon de volgende stap in het leertraject 😀 zet hem maar ns naast die ouwe puma van je en je zal vast een mooi verschil zien 8)

grtz jeroen

Dank voor al uw reacties 😀

Rob, dank je 😀 Tja, met figuren heb ik nog een lange weg te gaan, maar ik blijf het proberen 😉 de figuur met de cape is voor de tank langs komen rennen, en veranderd nét van richting 🙂 De figuren andersom heb ik ook geprobeerd, maar dat vond ik niet zo... de MG schutter komt uit zijn dekking nadat hij de rest van dekkingsvuur heeft voorzien. ( goeie 'smoes' toch?) 😉 Wel zal ik hier en daar nog wat stof toevoegen.

Robert, dank je 😀
Zo'n verhoogde lijst vind ik ook wel mooi,( heb het met m'n sdkfz 223 gedaan) maar voor deze leek het me niet geschikt. Ik denk dat een ingegraven tank op een verhoging vreemd overkomt, vandaar dat ik het zo gedaan heb. Stof komt eraan 😉

Rico, dank 😀 een beetje stof alleen dan 😉

Jeroen, jij bent de eerste die 'm 'live' gezien hebt, zoals je ziet heb ik de puntjes aardig weg kunnen werken 😉 Kleurenblind is lastig, maar gelukkig kan ik goed lezen wat er op de potjes staat 🙂 De figuren zijn zeker een hele verbetering tov de crew van de puma, maar kunnen nog steeds beter.... we prutsen gewoon verder 😉

Staf, dank je 😀 Hij doet mee in de wedstrijd in Lier, dus je kunt 'm daar beter bekijken 😉 Enne paddestoelen in mei? Net zo min als in de winter 🙂
Jan 😀

HOi Jan,

ik vind vooral de dynamiek (figuren) ten opzichte van het starre lompe element (ingegraven tank) erg mooi.

Ik moet wel zeggen dat ik alles erg bruin vind. Dat is wel jammer want je had minimaal meer grijs (tegels) kunnen gebruiken.

Al in al een leuk dio.

Groeten Lars

Jan, bedankt. Een mooi stukje heb je weer neer gezet. Jummie. En wat de figuren betreft, perfect. De caped crusader is niet over de tank heen gehold, hij heeft achter de hull gelegen wachtend op zijn kans. Zijn kompaan met de de MG riep "renski" (sorry mijn russisch is niet zo goed, stoy en spasiba zijn de enige woorden die ik ken)en daar ging ie. Ik vindt het vrij logisch, maar wat is logisch aan oorlog 😉 Cheerio, Arno

Heren bedankt 😀

Lars, Is inderdaad wel behoorlijk 'bruin' geworden allemaal. Er zitten meer verschillende tinten in, alleen zie je dat op de foto's nogal slecht...

Bouke: 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 ik betrap mezelf er ook regematig op.... het is een verslaving denk ik 😳

Jan 😀

Terug
Bovenaan