PaK43/3 auf Behelfslafette KLAAR!

Hoi Jan,

Ziet er weer goed uit!
Het is echt een Jan Peters Dio dwz niet het allerdaagse werk.Het is ook goed om weer eens een diorama te zien met een geschut dat zie je vandaag de dag maar weinig (ik moet er ook maar eens aan beginnen 😉) De figuren zien er voor iemand die zelf zegt geen figuren te kunnen schilderen heel goed uit!
Enige puntje is, maar dat had ik al eerder gemeld dat ik het diorama zelf wat kleiner zou maken !O ja,en nog even een naamplaatje maken.
Zag trouwens dat je volgende keer in Het mil.modelcraft magazine komt te staan 😉

Gr,

Roger

Bedankt voor de reacties 😀

Robert Jan, de blaadjes liggen er met een reden; het is een verwijzing naar de ondergang van het derde rijk.

Eric, de granaten zijn geschilderd in acryl, het geel is van Tamiya, de granaten zelf zijn met natural steel gedaan, met daarover Tamiya smoke, Tensocrome 'grass' en 'burnt brown' voor de afgeschoten hulzen.

Rick, ik heb verschillende varianten geprobeerd, maar dit was in mijn ogen de beste (lees; hier raakt het hele figuur de grond 😉 ) Bovendien vormt het zo een soort driehoek, en wordt de aandacht naar de officier met de kaarten getrokken.

Vincent, ik snap wat je bedoeld, er is echter een probleem, zodra de papieren nat worden loopt de inkt uit, en kun je niet meer lezen wat erop staat 🙁 Wellicht dat ik er wat droog pigment op doe. Het gras moet losse pollen/ zoden voorstellen, in panzers in the gunsight staan enkele foto's van een stelling als deze, met losse pollen ervoor als camouflage.

Hoi Roger,
Ik wilde het juist niet te klein hebben 😉 Het naamplaatje is in bestelling (name-it 😉 ) dus dat wordt zsm toegevoegd. Mil modelcraft? noooooit van gehoord! 🤣

Jan 🙂

Ha Jan,
Prachtig gemaakt man! Vooral het zeildoek over die kisten vind ik briljant geschilderd. De rode grondverf van het kanon komt goed tot zijn recht...bij de bloedspetters van de Germaanse krijger die al half op weg is naar de eeuwige slachtvelden.
Mooie vormgegeven scene, die de harde realiteit van de oorlog niet schuwt...

Ik weet niet wat de mensen tegen zulke mooie plusmodel blaadjes hebben; Heb je er wel een boom bij staan en leg je ze keurig in het gelid en uitgelijnd ernaast is het ook niet goed 😉
vrolijke groeten,
Martin

Hoi Jan,

Ik vind dat ik gewoon effe kwijt wil dat ik het een bijzonder mooi dio vind. Al het andere is al gezegd.
Over de figuren zou ik mij nu maar eens geen zorgen meer maken. Zien er gewoon heel goed uit.

Ik ben jaloers op jouw creativiteit, en tempo. Met veel plezier naar gekeken en zal ik blijven kijken.

Suc6 in Moveleo!

Hi Jan,

OK het waren ook maar een paar kleinigheidjes. Ik denk dat ik trouwens Panzers in the Gunsights 2 ook maar eens ga aanschaffen 😉

Grtn,

Vincent

Hoi kunstenaar 😉 erg mooi 😱 , ik vind vooral de kleur van het gehéél erg fraai !
En de compositie is ook dik in orde......behálve :
tóch een klein puntje van kritiek dus : naar mijn mening zijn de losse bladen en
kranten iets te gelijkmatig verdeeld over het terrein. 't Geeft mij een gevoel van geordende chaos.
Misschien op 1 of 2 plekjes iets papier toevoegen, of juist weghalen ?

Je zei :
zodra de papieren nat worden loopt de inkt uit, en kun je niet meer lezen wat erop staat
misschien kun je een paar dunne laagjes met de airbrush aanbrengen ? en dan tussen elk laagje
even goed laten drogen...

Complimenten Jan ! op naar het volgende kunstwerk 😛 ,
En uit m'n hoge hoed een vrolijke groet 😀 ,
Peter

Ik heb het een en ander aan (kunst)plantaardig materiaal aangeschaft bij Reality in Scale om het dio verder aan te passen... oa meer en mooiere blaadjes, onkruid en droog gras. Ik wil onder meer de losse gras pollen beter weer gaan geven, en het blad los in de hoek laten waaien.
Komt goed voor Overloon 8)
Jan 🙂

Yo Jan,

Knap diorama! Mooie setting en dito verhaal. Het totaal plaatje gaat lekker mooi samen en met een perfect kleurenpalet.

Knap ondergrondje waar je goeie diepte hebt ingekregen.

Knap werk!

Mijn enig puntje...maar das dan smaak natuurlijk, is dat ik wat hoogte mis...een afgezaagde boomstronk achter het geschut bv

Up to the next!

Greetz Nico 😀

Heel mooi gedaan Jan, ik heb hem in Helchteren gezien en petje af.
Je bent echt een hele prima figuurschilderaar niks mis mee.
Ik heb persoonlijk geen moeite met de oppervlakte van je dio. Het is flink maar niet alle vignettes of dio's hoeven zo minimum te zijn met alles gepropt op een paar vierkante centimeter.
Nu krijg je op de een af andere manier een ander soort realisme, juist door de ruimte, en kijk je langzaam steeds meer in de hoeken en verloren plekken wat er allemaal ligt.

groeten John.

Terug
Bovenaan