[Oscar] Bergepanzer IV

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2
Schalen
  1. 1:35
Toevallig laatst op een beursje gekocht van Dragon. Smart Kit # 6438 Ik heb er erg veel zin in. Maar eerst nog even twee figuurtjes afmaken voor bij de Hetzer.

groet
Oscar

Ha die Oscar,

Naast mijn M31 op het moment van schrijven de enige W.O.II deelnemer, maar wel een mooie. Heb 'm zelf ook thuis liggen en ben nog een "Duits-bouwer" ook, maar kan het Panzer IV onderstel inmiddels wel dromen en daar had ik geen zin in.

Blijf 'm volgen.

groeten, Richard.

Bedankt Richard!

Inmiddels heb ik de Hetzer en de figuren toch maar aan de kant gezet en al een eindje op weg met deze. Ik heb er een beetje haast bij gemaakt omdat ik dacht dat het nog wel wat extra werk zou zijn om de ARV ook echt te laten zien in de situatie waar die voor gemaakt was. Dat zou dus inhouden dat er nog een extra voertuig oid gemaakt moest worden. Inmiddels heb ik een resin motorblok van een panzer 4 gevonden in de voorraad dus waarschijnlijk gaat deze ARV z´n eigen motorblok vervangen. Ben nu al twee avonden op zoek naar een foto van een panzer 4 met openstaand motorluik. Helaas nog zonder succes.

Ik zal van het weekend even foto´s plaatsen van de stavaza.

Groet
Oscar

Hierbij de huidige stand van zaken

bergepanzerIV002.jpg

bergepanzerIV001.jpg

Zoveel mogelijk worden de details nog weggelaten zodat ik makkelijker kan afplakken voor de camo. Die wordt menierood, panzergeel en wit. Het onderstel staat al in de primer. Nu gaan de rupsen erop en verder met de opbouw.

Groet
Oscar

Oscar Becker zei:
Hierbij de huidige stand van zaken

Zoveel mogelijk worden de details nog weggelaten zodat ik makkelijker kan afplakken voor de camo. Die wordt menierood, panzergeel en wit. Het onderstel staat al in de primer. Nu gaan de rupsen erop en verder met de opbouw.

Groet
Oscar

Ben benieuwd.......

Frank 😉

Hierbij de huidige stand van zaken. Hull red is redelijk bruin uitgevallen. Maar goed. Het PE is vanuit een aber fendersetje. Om een of andere reden zijn er in de kit geen voorste spatborden opgenomen. Ik heb er maar 1 uit een ander PE setje geleend.

Hogenhof050.jpg

Hogenhof049.jpg

Hogenhof047.jpg

Hogenhof045.jpg

In plaats van een extra voertuig ben ik voornemens enkele kaartende Duitse figuren te plaatsen.

Mooie sprong voorwaarts Oscar !
Ik vind hem er goed uitzien en deze lijkt ook echt al op een ARV, zelfs al voorzien van een kleurtje 😱

Wordt een mooie uitdaging jou weer in te halen, plak ze en succes,

Peter.

En hoe gaat het ermee Peter?

Hierbij mijn update:

FOCBergepanzer021.jpg

FOCBergepanzer020.jpg

FOCBergepanzer019.jpg

FOCBergepanzer018.jpg

FOCBergepanzer011.jpg

Eens kijken wat we nog kunnen doen aan figuurtjes/plankje.

Groetjes
Oscar

Kijk kijk Oscar, da's een mooie 😀 !

Ik vind 'm mooi ge-faded. Houtwerk is ook mooi. Persoonlijk zou ik het houten luik geen camo gegeven hebben en ook wat lichtere modder hebben gemaakt om wat meer kleurvariatie te creëren, maar dat is een kwestie van smaak en zeker geen kwestie van kunde!

Wel een kwestie van kunde ( 😈 🙄 😉 ...) is de uitlaat: die mag wel wat meer roesttonen hebben, eventueel ook wat meer reliëf door met Mr. Surfacer een bobbelig oppervlakte te maken.

Zou er geen dio bij maken, een plankje is precies goed.

Wat mij betreft zeker een kanshebber.

groeten, Richard.

He Oscar,

De grote broer is ook al erg ver. Leuke camo patroon hou wel van een beetje apart.

Maar zoals richard opmerkte bij mijn tracks mis ik ook de diepte bij jouw tracks.
Tevens het toegangsluik mag wel meer 'nerf' hebben.
Verder valt het me op dag hij nog wel glanst maar dan kan aan de foto's liggen.

Maar we halen de eindstreep beide denk ik wel.

Herman

Terug
Bovenaan