Opel maultier in Narwa

Roger, het is Jan, Peters is mijn achternaam 😉

Terzake; bedankt voor de uitleg, ik zal 'm zeker ook aan de collctie toe gaan voegen.
Jan 🙂

Roger, groot respect voor je werk en je gevoel voor detail(s). Je gevoel voor minimale weathering spreekt mij altijd enorm aan en toch geeft het de juiste gevoelens weer bij je model als wel je figuren.

Interessant thema en als onderdeel van onze nederlandse geschiedenis goed om het in deze kleine schaal te zien worden weergegeven.

Nordland geeft je ook veel onderwerpen om te bouwen en een mooie Panther D in een stelling in de buurt van Narwa of aan de rivier kan ook heel boeiend zijn.

JW

Top dio Roger.
Bedankt dat je dit met ons wilde delen.

Dit is voor mij persoonlijk modelbouw zoals ik het zelf zou willen doen. De compositie maar vooral ook de kleuren en hoe die van figuren tot model naadloos in elkaar overgaan is van grote klasse. Je krijgt hierdoor een mooi geheel wat, naar mijn idee, een streling voor het oog is 😉

Zou fantastisch zijn deze eens een keer in het echt te zien.

Gr,
Jeroen

Dit is gewoon super mooi! Laat daar de grote namen maar eens een voorbeeld aan nemen 🙂
Dat worden gouden plakken op de eerst volgende shows. Dat moet, dat kan niet anders.

Kan ik alvast een plaatsje reserveren 😉

Zoals Eelke ook al vermeld. Het is de ideale combinatie van meerdere modeltechnieken.

Geweldig!!

Ik kan niets anders aan de commentaren toevoegen...

Goed om te zien dat een mede-enthousiasteling vwb de Europese vrijwilligers, deze zo weet neer te zetten.

Motiveert mij om toch ook weer wat aan mijn Sporck/Nordland-dio te gaan doen...

Hallo Roger,

In een woord geweldig!!!!

Voor wat betreft het boek: "Endkampf um das Reichsgebiet 1944-1945, Ostfront" deel ik de mening van Roger. Het is een prijzig boek van €53 incl. verzenden, maar zeker de moeite waard. Ik heb de uitgever gesproken bij de KMK beurs in september. Er komt ook een deel uit over het Westfront, ook weer met bijzonder fotomateriaal (volgens de uitgever). Dus sparen maar vast...... 😉

groeten,
Jan

Iedereen bedankt voor het plaatsen van de reacties.
Ik ben zelf ook wel tevreden over dit diorama en wil dan ook deze'stijl' proberen te handhaven in een volgend diorama alhoewel er altijd wel dingen zijn die ik de volgende keer iets anders zou doen.Maar ja dat is het leuke van deze hobby,dat je elke keer weer iets bij leert.

O ja Jan peter,volgende keer noem ik je gewoon Jan! 😉

Groeten,

Roger

roger hurkmans zei:
Zo gaat dat bij mij...

[im
DSC00432.jpg
g]

Zie een aantal bekende boeken hier.

Wielen

Roger,

Schitterend. Subliem gebouwd, als scene, qua voertuigen en qua schilderwerk, maar, je maultier heeft de verkeerde voorwielen. Toen de productie van de maultieren startte was Opel al lang over op de 8 gatswielen.

Ik kom blijkbaar niet vaak genoeg op het twenotforum. Jammer dat niemand het eerder is opgevallen.

Hoi Piet,

Je hebt volgens mij gelijk.heb net wat foto's bekeken en ze zijn allemaal met acht gaten!Het ergste is dat ik ze gewoon heb liggen maar ik vond deze persoonlijk fraaier.het was mij tijdens de bouw niet opgevallen.
Kan het nu niet meer veranderen, volgende keer eerder melden 😉

Groeten,

Roger

Hoi Roger,

Een van de mooiste hoogtepunten van 2009 op het forum alhier, deze Maultier met bemanning. Zoals al gezegd, heel mooi in balans qua opbouw en kleuren...
Herken eveneens dat het lezen van boeken de foto's leveren die direct tot een model inspireren... Het Endkampf boek is een goed voorbeels!

Ik trof op Ebay deze foto en moest tegelijk aan je model denken...

besen-50.jpg

(deze en anderen te link)

Eric

Terug
Bovenaan