Af! Nog een Cuckoo!

Dit model is af!
Toppertje, ben benieuwd naar het eindresultaat

De rupsbanden heb ik geschilderd op dezelfde manier als het loopwerk: eerst heel donkerbruin gespoten, maar nu gemengd uit Tamiya matzwart en Flat Earth omdat Tamiya acrylverf veel sterker is dan de airbrushverf van Vallejo en Mig die ik voor de romp en wielen gebruikt heb. Daarna een wash van (deze keer verdunde) Army Painter Dark Tone en gedrybrusht met Humbrol Chocolate en Dark Earth. Omdat op de foto van Cuckoo op het bospad te zien is dat de rupsbanden blonken, heb ik ze daarna ook nog eens gedrybrusht met Humbrol Polished Steel, dat ik daarna licht opgepoetst heb.

En dan zitten ze er ook op:

IMG_2682.webpIMG_2683.webp

Rechts ging goed, links wat minder omdat een paar schakels gebroken waren bij het monteren, en die vlogen nu natuurlijk uit elkaar. Daarom heb ik ze eerst met secondelijm geplakt (en aan de schakel ernaast). De schakels met pennetjes heb ik uiteindelijk niet gebruikt, ik kon de uiteinden met een beetje moeite aan elkaar klikken.

Dat was de laatste grote klus. Verder heb ik nog een beetje roest op het krikblok gedaan zoals Maarten voorstelde, maar dat zie je niet zo heel goed (want roodbruin op geelbruin) en lege 75 mm hulzen op het motordek gelijmd, zoals op de beelden van bij kasteel Geijsteren. Die komen van Academy, eigenlijk hele granaatpatronen maar ik heb de granaat erafgezaagd en een opening in de huls gemaakt met een boortje en een hobbymes. Ze zijn zilverkleurig geschilderd en hebben dan een laagje Tamiya Smoke en dan matte vernis gekregen, en de opening is zwart met ook een zwarte drybrush eromheen voor een roeteffect.

Ook nog een antenne van 0,3 mm verenstaal erop (70 mm lang) en het figuurtje voor de commandant. Ik weet niet goed meer of ik die al eerder heb laten zien, maar hij is van Bronco met een hand en verrekijker uit de rommeldoos, plus koptelefoonkabel van dun koperdraad.

En dan zijn we eindelijk klaar!

IMG_2684.webpIMG_2685.webpIMG_2686.webpIMG_2687.webpIMG_2688.webpIMG_2694.webpIMG_2695.webp

Netjes, maar hij is wel erg schoon. Het was erg nat en modderig in het najaar '44, voorjaar '45 en dat zie ik niet terug behalve op de loopwielen. De sterren zijn ook nog erg wit, misschien iets afzwakken met een wash?

Hij is net schoongeregend 😉 De sterren zien er op de foto’s veel witter uit dan in het echt, vanwege de nabewerking die nodig is om het hele model er niet veel te donker uit te laten zien 🙂

Pracht exemplaar!!

Nog even een toevoeging die ik al eerder wilde doen, maar vergat: een uitgebreidere versie van de Zimmerit-sjablonen en sjablonen voor de markeringen.

Bijlagen

Op de foto lijkt hij dof maar in IJzendoorn zag ik dat er een wat matte glans op zat. Is dat bewust? Zo’n voertuig lijkt mij toppunt van matheid toch?

Er zit helemaal geen vernis op, misschien dat dat is wat je zag 🙂

Terug
Bovenaan