Nieuwe modellen!

Bij deze wat foto's. Voor de duidelijkheid, dit betreft nog het ongespoten prototype, zonder ramen en zonder alle PE-parts die nog toegevoegd moeten worden zoals ruitenwissers en dergelijke. De bij de legergroene variant bijgevoegde decals zie je op de laatste foto.

ycRGq9.jpg

8a74NJ.jpg

O5IuQq.jpg

RLxTgy.jpg

RhUxIx.jpg

i2NZ7v.jpg

LEcos8.jpg

QVMGze.jpg

v0UwCs.jpg

m4HJfx.jpg

7EGGyA.png
 
Beste allen,

Geduld is een schone zaak in modelbouwland:

Kopieer dit adres naar je browser, er komen Bedford MW's in 1:35 aan:

https://www.tapatalk.com/groups/missinglynx/gecko-models-1-35th-scale-bedford-mwc-t321876.html

Met vriendelijke groet,

Jan
 
Heren ,
In een eerdere aankondiging van deze kit op
Armorama stond een foto van een gemodificeerde Bedford
Een zgn “ Windwagen”. Van het Afrika korps ( zie hieronder)

cpllWlx.png


is er enige info en/ of nog meer foto’s van deze modificatie ?
Zo ja ......hoor ik dat graag
Greetz Ronald
 
Als ik er zo naar kijk denk ik dat als je erachter komt welke motor dat is, je verder alles uit de foto kunt halen :) Nou ja, afgezien van wat het nut van dat ding is, want dat ontgaat me toch een beetje.
 
Zandstorm maken als rookgordijn of om je tegenstander de impressie te geven dat er een colonne tanks aan komt.

De motor toont 6 inlaten bovenop, alsmede tenminste 3 klepdeksels aan de zichtbare kant, en lijkt me luchtgekoeld en uit een bommenwerper te komen vanwege de grote kegel achterop, maar met die combinatie vind ik geen motoren, jammer dat er niet meer fotos van zijn...
 
Timo de Porto zei:
Zandstorm maken als rookgordijn of om je tegenstander de impressie te geven dat er een colonne tanks aan komt.
Ah, ja, natuurlijk.
Timo de Porto zei:
De motor toont 6 inlaten bovenop, alsmede tenminste 3 klepdeksels aan de zichtbare kant, en lijkt me luchtgekoeld en uit een bommenwerper te komen vanwege de grote kegel achterop, maar met die combinatie vind ik geen motoren
Ik heb de indruk dat die kegel de helft een afwerpbare brandstoftank is, maar zeker weet ik dat natuurlijk ook niet. Is het wel een Duitse motor en geen Engelse?
 
Een engelse lijkt me zelfs waarschijnlijker, als je al schraal in je vliegtuigen zit gebruik je een werkende motor voor je eigen spul, maar engelse 6 cilinders kon ik ook al niet vinden, en t is geen merlin of aanverwante. De vorm van de prop doet me geheel onbekend aan, en volgens mij is het ook nog een 2 blads propellor, en de enige wo2 kist die ik me voor de geest kan halen met een 2 blads prop is een ju52 en die heeft weer stermotoren en niet die extra uitstulping, allicht kan eenvlieg-bouw-tuig wat licht op de zaak werpen
 
Of Italiaans? Maar ik kan ook geen Italiaanse vliegtuigen vinden met motoren en/of propellers die lijken op wat er op de foto staat.
 
Voorloper van de bladblazer.. :D

Vandaar dat het in de woestijn zo kaal is. :oeps: :oeps:

Sorry kon het niet laten :nouja:

Prettige jaar wisseling en
een goed en gezond 2020 toegewenst.

Bert
 
Ik dacht eerst aan een V6 cilinder 3 bladige prop , maar het stoeltje wat je ziet is dus geen propblad....


Vervolgens zoeken naar een (Duits) vliegapparaat met een 2 bladige prop.....
Fieseler Storch FI 156......?
En wat heeft die voor een motor ?
Een Argus AS10 V8
2fjbgya.jpg


Vergelijk met dit op de “Windwagen “
3a37LaO.jpg


I rest my case........ ;)
Greetz Ronald
 
Hij is correct hoor, de motorsteun en dergelijke zien er hetzelfde uit, niet verbazend dat ik niet op de friesler storch uit kwam, dat kun je amper een vliegtuig noemen
 
Er is een Fieseler Storch 1/35 op de markt met motor dus voor de echte scratchers, wat let je.

https://www.scalemates.com/kits/tristar-35034-fieseler-fi-156-a0-c1-storch--105657
 
Ronald Schoenmakers zei:
Vervolgens zoeken naar een (Duits) vliegapparaat met een 2 bladige prop.....
Fieseler Storch FI 156......?
Dat schiet weer op, daar had ik vanochtend ook naar gekeken maar naar een foto waar die bovenkant van de motor met die zes buisjes niet op te zien was :(
Timo de Porto zei:
niet verbazend dat ik niet op de friesler storch uit kwam, dat kun je amper een v*******g noemen
Dat zou je nog wel eens tegenvallen … hoeveel andere vliegtuigen met vaste vleugels en geen straalmotor ken je waarmee je zowel voor- als achteruit kunt vliegen? :)
 
Ik ken eigenlijk verder geen vliegdingen, en met straalmotoren al helemaal niet, brrr, een motor moet tenminste zuigers hebben, en het mooiste is als je aan de buitenkant kunt zien dat het werkt en je de toeren zowat kunt tellen, dus of een stoommachine of een langzaamloper...
 
De Fieseler Storch mocht er misschien niet spectaculair uitzien .....
Maar met een een snelheid van 50 km/u in de lucht blijven en een startbaan van 50 m en landingsbaan van 20 m
lijkt het met toch wel een bijzonder vliegapparaat......

Maar nu weer terug naar het oorspronkelijk onderwerp .....
Is er al bekend wanneer het model van Gecko uitkomt en ik ken het merk verder nog niet ...is het wat ?
Greetz Ronald
 
Ronald,

Ik heb zelf ook nog geen (bouw)ervaring met Gecko models, maar heb wel eens een A10 kit van ze ingekeken en dat zag er erg goed uit.....zoals je eigenlijk ziet bij al die nieuwe Chinese merken. Er werd eens gesuggereerd dat Gecko een dochter was van Bronco, maar later werd dat weer door anderen tegengesproken.

Wat ik las op Track-link is dat de Bedford gepland staat voor februari 2020....ik vermoed ten tijde van de Neurenberg Spielwarenmesse.

Alex
 
Terug
Bovenaan