Nieuw in modelbouwland!

Zover ik heb gezien, van foto's vooral, heeft deze een andere aansluiting op de eindaandrijving.
Ik zat meer te denken aan de andere delen waarvoor de rompafmetingen van belang zijn, zoals het motordek, de drijflichamen en zo. Diehl-rupsbanden en de bijbehorende aandrijfwielen zijn ook ergens anders vandaan te halen, dat zou geen probleem zijn, maar als het motordek niet past (en die kans is redelijk groot) dan wordt het veel meer werk om deze set met een AFV Club-model te gebruiken.

De AFV club M113 is zoveel vlakken anders, dat ik het niet heb aangeschaft, ook uit zelf bescherming, want dan gaat het knagen en moet het aangepast worden...en heb meer met Tamiya's manier van bouwen dan met AFV.
Dat ga ik wel eens doen Misschien, maar niet nu.

Zoals te verwachten was heeft Gecko de befaamde D-Day Rangers versie van hun LCA (met grappling hooks) aangekondigd :

Interessant training filmpje met deze specifieke LCA versie :

Arjan

Leuk Arjan!

Zo'n 10 jaar geleden was er een website waar werd gemeld dat er 3 originele LCA's van "Rudder" waren opgedoken in Frankrijk. De bootjes zouden gerestaureerd worden, maar afgezien van wat piepkleine detail plaatjes heb ik er (helaas) nooit meer iets van gehoord.

Merci, Interessant artikel Pascal ! Ik begrijp als ik die foto's zie ook meteen waarom het zo stil is gebleven ...... Dat is immers geen restauratie maar een nieuwbouw project !

Arjan

Een artikel over die gevonden "rangers" lca's...dateert inderdaad al uit 2015... : https://www.warhistoryonline.com/mi...on.html?firefox=1&Exc_D_LessThanPoint002_p1=1
Thanks Pascal....dat was hem inderdaad....met een link naar de website van het project zelf, die al niet meer online is. Mn geheugen laat me qua details toch een beetje in de steek, lees ik nu.
Anyway.....hopelijk gaat er nog eens iets met deze projecten gebeuren, want sinds de LCA in Arromanches naar de stort is verdwenen, is er nergens meer een intacte LCA te bekijken.

De laatst beschikbare snapshot op de Wayback Machine dateert van 18 juli 2015 — daarna zijn er nog wel een paar, maar die zijn allemaal niet meer dan een melding van de originele hostingprovider dat de site teveel data verbruikt heeft en daarom tijdelijk offline is. Blijkbaar werd ook hier tijdelijk permanent …

O, en die snapshot is ook nog eens niet meer dan de hoofdpagina zonder afbeeldingen, stijlen enz. Alle subpagina’s, laat staan de foto’s van de restoratie, zijn niet beschikbaar 🙁

Nieuw snoepje op komst... de fameuze Duitse halftrack binnenkort op grote schaal beschikbaar grappig bedoeld ja 😉

Hahaha, wel weer "toevallig" dat er weer verschillende merken bijna hetzelfde uitbrengen. Lijken me erg leuke kits.
Ik vind het een fantastische schaal om in te werken maar erg prijzig als je mee gaat in de aftermarket wereld en vooral enorm ruimte vretend wanneer gebouwd. Daarom heb ik besloten om na de aanschaf van de Stug 3 van Das Werk en de Sherman Easy Eight van Andy's Hobby Store alleen nog te zwichten voor een hele mooie late uitvoering van de Panther G en eventueel een hele mooie BMW R75, eventueel met zijspan. En dan moet het voor mij voor die schaal stoppen.

Idd, wat Dave Parker aanbied in deze schaal is schitterend, zijn .50 bijvoorbeeld is een model op zich, maar met de erg hoge verzendkosten meegerekend ga je makkelijk honderden euro's per bestelling uitgeven als je jezelf niet in de hand hebt.

wel weer "toevallig" dat er weer verschillende merken bijna hetzelfde uitbrengen.
Das Werk (een afdeling van Modellbau König) brengt niks uit dat 100% origineel eigen werk is, het zijn allemaal heruitgaves van andere merken, eventueel met andere onderdelen erbij. Ik denk dat Alex het daarom over „moeder” Trumpeter heeft.

Ik snap niet helemaal waarom ik de schwebelafette 2 cm heb omgewisseld voor de pak40 maar het betreft inderdaad de /22.

Idd, wat Dave Parker aanbied in deze schaal is schitterend
Is dat lekkers van AFV Modeller van zijn hand ? Of is het zelfs zijn bedrijf ?

Ik heb daar bijna een bestelling gedaan om de 1:16 StuG te verfraaien maar kwam daarmee in het duurste segment der belastingen en dergelijke
waardoor de goodies bijna twee keer zo duur werden 😌
Maar inderdaad zeer fraai spul wat daar aangeboden wordt 😛

Jup, ik heb destijds de saukopf en bepantsering voor het commandantenluik en de T-Rex tracks van een later type gekocht. Dat was een éénmalige actie. 😳

Bij deze de presentatie van de eerste test shots. Het complete voertuig, het chassis met motor en transmissie en de individuele runners.

Enjoy

ik zou er graag wat figuurtjes bij zien...
Die komen er vast wel. In 1/16 is natuurlijk al heel veel cerkrijgbaar, en tot nu toe zijn er voor elk 1/16 voertuig al leuke figurensets in de handel verschenen

Leuk, ik zag ze in actie in Den Helder bij de marine dagen..

Pffffff, 1/16 wordt wel heel snel steeds interessanter. 🙂

Ik vraag me af, of beide Tamiya 1:35 modellen met eventuele update niet meer voldoening geven. Die hebben er al behoorlijk goede figuren bij zitten. Vooral als je die een passende basis meegeeft.

Mijn grootste bezwaar is de ruimte die deze kits in beslag nemen, zowel gebouwd als ongebouwd.
Ik heb nu een Stug 3, een Sherman HSSV en de Willy's Jeep. Ik zal hooguit nog zwichten voor een echt hele mooie Panther G late. Dat is nu eenmaal mijn favoriet.

Intussen is het Sonder Kraftfahrzeug 251 Ausführung D van Das Werk in productie gegaan 😛
en is op het kanaal van Modellbau König een presentatie van de runners te zien (54 minuten).

Ook wordt er een gebouwd model bij betrokken en het laatste kwartiertje worden zelfs enkele kenmerken vergeleken
met het model van Trumpeter (als je die MG-42 van Trumpeter ziet.... 😱).

Geen lastige keuze als je tussen de Das Werk of Trumpeter kit moet kiezen . Mooi ook de elegante manier waarop de man met de baard de indruk probeert te vermijden dat dit gewoon een gevalletje van "rubbishing the opposition" is . Zo vraagt hij zich meerdere keren hardop af waar die Trumpeter "Jungs" nu mee bezig waren 🙂.

Groet,

Arjan

Laat trumpeter eerst maar eens met die grille H en marder 2 op te proppen komen, dan pas ga ik 1:16 overwegen, hoe verleidelijk zon 251'er ook is...

Wat een verschil in kwaliteit, maar als ik zie dat de trumpeter voor 7 tientjes gaat, en de das werk voor 110, is dat opzich ook wel te verwachten, ik denk dat beide hun eigen publiek wel creeeren

1:16 kan ik gaan overwegen op moment dat ogen echt achteruit gaan of de vingers wat stijver worden. Nu echt maatje te groot met bij diverse kits vreemd genoeg nauwelijks meer details dan 1:35. Wel opvallend dat 1:16 zo snel aan het opkomen is.

Timo,
Als die op de markt komt ga ik er ook eentje bouwen!😉..Al vind ik een 251/9 D ook wel erg fraai!
De stummel conversie is al te koop, de drilling volgens mij nog niet!
Deze is geprint door Gunnar Janson.

Laatst bewerkt:
Staat al sinds m’n Scorpion op de bucketlist, ze beloven ‘m al maanden 😕. Eindelijk!

IMG_4526.jpeg

Dienstmededeling: Ik heb net alle onderwerpen die ik kon vinden (tot begin 2017, kans dat ik later verder terugga maar nu even niet) over nieuw uitgebrachte en uit te brengen modellen, samengevoegd in dit onderwerp, om een beetje alles samen te houden. Zie je ergens op een andere site een aankondiging van een nieuw model en wil je dat onder de aandacht van de TWENOT-forumleden brengen, doe dat dan a.u.b. in dit onderwerp — b.v.d. 🙂

Terug
Bovenaan