Nieuw in modelbouwland!

tsja, het is wel de tendens dat het richting de 200 euri gaat, maar goed daar krijg je natuurlijk wel een full interior bij.
maar goed we kunnen ook een tijdje wachten tot kleine broertje hobbyboss dezelfde bouwdoos licht aangepast en zonder interieur voor 80 of 90 euri op de markt zet....

Het probleem hier is ook dat je ze moeilijk kan laten overkomen uit hong kong, want mijn ervaring is dat grotere dozen sneller tegengehouden worden door de douane...en betaal hier maar effe je douanerechten op...
pascal

Helpt het niet om er een stikkertje op te plakken dat het een gratis sample of een gift is?
enne, douanerechten zijn toch een percentage van de waarde van het object? dan zal het met een paar tientjes extra ook wel gebeurd zijn.

Giften zijn in Belgie belastingsvrij tot 22 euro...en reken even uit op die doos...21 percent van de waarde van de doos, 21 percent van de portkosten en een aanbiedingskost van 15 euro, dat is op een model als dit wel al meer dan enkele tientjes denk ik...
pascal

André Jonker zei:
Helpt het niet om er een stikkertje op te plakken dat het een gratis sample of een gift is?
Daar trappen ze schijnbaar niet zo heel erg meer in als het een zending van een bedrijf is.
André Jonker zei:
douanerechten zijn toch een percentage van de waarde van het object? dan zal het met een paar tientjes extra ook wel gebeurd zijn.
Vanaf €22 betaal je in Nederland BTW, boven de €150 invoerrechten én BTW over de prijs inclusief invoerrechten. Daar kunnen dan ook nog eens inklaringskosten bijkomen, maar hoe hoog dat alles is lijkt zo sterk afhankelijk te zijn van wat je precies in aan het voeren bent dat ik na wat zoeken niet eens zin meer heb om door de bomen het bos te proberen te zien 🙁

Willem Visser zei:
als ik dan de testshots zie en kijk naar alle flash aan de sprues

Je zet het zelf al: het zijn nog maar test shots. In de uiteindelijke kit zal al die flash wel verdwenen zijn. De ejector pin marks op de tracks zijn wel minder geinig...

Net wat Eelke zegt, daarvoor maak je testshots.....om druk in verschillende stadia, inspuittijd en shotvolume in te stellen op de spuitgietmachine. Er zijn dan nog legio tuningsmogelijkheden op de machine en in het ergste geval handelingen aan de matrijzen om flash in het eindresultaat te voorkomen. Of je moet willen dat foto's van je sprues vol flash op het web verschijnen....dat vraag ik me af.

Alex

De tracklinks van de oudere KingTiger van Trumpeter zien er ook prima uit,
Zal met deze kit niet veel anders zijn 😉

Weet niet of deze plaatjes hier al bekend zijn, ze schijnen vanaf nu in diverse winkels verkrijgbaar te zijn:

http://www.plastik-modellbau.org/bl...lt-leopard-1-von-revell-im-massstab-135/2015/
Auch die verschiedenen Geschossabweiser für den Turmdrehkranz, je nach Baulos, liegen bei. Vor allem für die niederländische Version sind alle möglichen Werkzeugkisten, verschiedene Anbauteile, andere Nebelmittelwurfanlage, neue Antennen und auch die unterschiedliche Turmbewaffnung vorhanden.

leopard-1_0019.jpg

leopard-1_0014.jpg

P1280376.jpg

gr Bas

Een dio in een doos van Masterbox, met loopgraaf, Duitsers en Engelsen

Yes!!!

Nu nog een Polsten Gun, Sd.Kfz.231 late uitvoering en een YP408 en op een hoop softskin na weet ik niets meer te verzinnen.

Aj aj aj.

Groet

Marcel 😀

http://www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/riichmodel.html

Hallo Marcel

Dat ziet er heel goed uit, je kunt niet zeggen dat RIIC niet all the way is gegaan. Photoetch hoofd onderdelen, dat zie je alleen bij de duurdere modellen.

Cheers

Erik Jan

Het ziet er inderdaad goed uit Erik Jan

We zijn met een aantal van bouwgroep Alkmaar bezig de Mark VI tank te bouwen met een soort gelijk onderstel. Ik hoop dat RIIC zijn giet/ontwerpwerk iets beter onder controle heeft dan Vulcan. Ook de 1/35 Mark VIB kit van Vulcan zag er in eerste instantie perfect uit maar dat viel toch een beetje tegen. Bijvoorbeeld waren op de loopwielen aan de voorzijde uitstoot gietsels zichtbaar. Waarom dit niet anders om was snappen we niet. Ook bleken de halve maan gaten in de romp voor de onderstellen totaal niet overeen te komen.
Er van uitgaand dat RIIC het beter voor elkaar heeft zal ik deze kit toch lekker snel op de plank hebben willen staan en waarschijnlijk ook ooit eentje bouwen.

Die etsen zijn inderdaad ook geweldig maar waarom de spatborden niet. Hopelijk wordt dit gedaan door een firma van etsen. Toch verbaast het mij dat de rupsbanden firma’s als Model Kasten of Fruil nog geen beweegbare schakels hebben gemaakt voor dit onderstel. Ik ga nu aan de tweede set niet beweegbare schakels van Model Kasten beginnen maar dat is het toch niet helemaal.

Hoe dan ook weer een mooie kit in aantocht.

Groet

Marcel 😀

Hallo Marcel

Wat je zegt over de Vulcan Mark VIB had ik nog niet ergens gelezen. Gelukkig is deze Carrier van RIIC, misschien dat zij de boel beter voor elkaar hebben.
Eerst maar eens zien wat deze kit gaat doen in de winkel....... maar ja, het blijft wel Airborne spul 8)

Cheers

Erik Jan

Ombouwen Tamiya Universal Carrier Mk.III in 1/35 ?

Voor de die-hards die toch liever de Tamiya kit ombouwen tot Airborne Universal Carrier of mensen die info zoeken:
http://arnhemjim.blogspot.nl/2012/10/the-universal-carriers-of-british.html

uni-carrier-front.jpg

uni-carrier-near-side.jpg

uni-carrier-off-side.jpg

uni-carrier-rear.jpg

List of the airborne modifications:

http://www.paradata.org.uk/search/node/universal+carrier

AoS nummers en kleuren voor de British 1st Airborne Division:

http://arnhemjim.blogspot.nl/2012/09/british-1st-airborne-division-vehicle.html

1+AB+Div+TAC+Signs.jpg

Over Carriers vd 6th Airborne Division:

http://www.6thaarr.com/universal-carrier.html

Cheers

Erik Jan

Wat een prachtige kit!
Die etsen zijn inderdaad ook geweldig maar waarom de spatborden niet.
Marcel, Ik denk dat dat een bewuste keuze van Riich is; Wil je die ronde vorm goed krijgen....voor een geoefende bouwer is dat vast geen probleem, het grote publiek zal echter al gauw een malletje nodig hebben om de juiste vorm in het messing te krijgen....zelfs wanneer het aan de binnenkant inge-etst is. Maar inderdaad.....er is vast een merk wat zich daar wel aan waagt.

quote]Ik ga nu aan de tweede set niet beweegbare schakels van Model Kasten beginnen maar dat is het toch niet helemaal.[/quote]
Respect! Volgens mij heb ik mijn Modelkasten set destijds weer verkocht en in ruil daarvoor secties track van Resicast gepakt.

Alex

Re: Tamiya 35350

Bruce, zet die info over die M10 eens in de titel van je post! Dat mag je best wat harder roepen 😉
Nu maar hopen dat een volledige nieuwe kit is en geen heruitgave van een ander merk. Vermoed gelukkig van niet.

Plaatje 😀

welnee die van tamiya ook gewoon lekker bouwen, ziet er intressant uit, ik ga em tzt wel aanschaffen verwacht ik, al is de afv ook wel erg aantrekkelijk net als hun lvt...

Martin,

Een van de natuurkundige wetten van de polysterenica is dat een nieuw model van een afv zal worden uitgebracht ná dat iemand met veel pijn en moeite iets heeft proberen te maken van de inferieure maar beschikbare kit.

Daarom is enige hulde aan je prestatie hier wel op zn plaats... 😉

Hoi,

Weet iemand of de Conqueror van Amusing Hobby binnenkort uit komt?
Hij was al aangekondigd met de Conqueror van Dragon. Toen bleef het een tijd stil. Maar begin dit jaar waren er geluiden dat die van Amusing nu binnenkort uitkomt. Maar ik kan er nog niks over vinden.

In middels zijn er plaatjes: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=22313&mode=thread&order=0

En omdat ik links en rechts al reacties lees van mensen die er een voertuig van de 21. Pz.Div. van willen maken: die divisie had deze dingen NIET!

Inderdaad niet, wel het franse 155 mm kanon op Lorraine schlepper affuit...is ook nog een modelletje dat eens mag uitgebracht worden...ik heb de versie van RPM liggen, maar heb nog niet de moed gevonden eraan te beginnen...misschien een ideetje voor panda...

pascal

TAKOM komt binnenkort met een kit uit van de AMX13 met 105mm kanon. Het is een 2 in 1 kit, waarbij ook de KL uitvoering kan worden gebouwd. Ik heb nog geen pre-views van het model gezien, dus kan niet oordelen over met name het kanon en de mondingsrem. Als die onderdelen goed zijn gegoten, is de rest detailwerk. Nu al te bestellen bij Lucky Models voor ca 31 euri.

http://www.luckymodel.com/scale.aspx?item_no=TAK-2062

TAKOM heeft ook een apart setje met rubber-blok tracks voor de AMX
Ben benieuwd.
Gert

Vorige week heeft Gabor van Minimanfactory uit Hongarije twee nieuwe kits uitgebracht. Het zijn de zware M911 trekker en de M747 heavy trailer. Deze combinatie heeft van ca 1980 to 2005 vele MBTs en pantservoertuigen van de US Army vervoerd. Ik heb de foto's aangeleverd van de trailer, die 1: 1 nog in 't Harde staat bij Sindorf Trading. Vooral de M911 is een verbetering t.o.v. de Hobby Fan kit. De combinatie kost 234 euro. Geen kattepies, maar als je daarop een M88 laadt, heb je een echte showstopper op elke TWENOT meeting. Volgend jaar wil Gabor een M746 uitbrengen; dat was het oorspronkelijke trekkend voertuig voor de M747. Voor wie nog nooit een Minimanfactory kit heft gebouwd: de kwalitiet van de resin is te vergelijken met Accurate Armour en Legends.
Alvast veel plezier
Gert

http://www.minimanfactory.com/en/m911-8x6-heavy-equipment-tractor-i41/

Terug
Bovenaan