Nieuw in modelbouwland!

Rob Landsbergen" Ik begin steeds sterker te hopen dat ze volgende week die testshots gebouwd en al laten zien. En anders vraag ik er zelf wel om. :D Nog meer details waar ik dan even op moet letten? Rob[/quote zei:
Rob,

Wellicht kan je zijdelings informeren over de Bergepanzer Leopard (1) en of die er inderdaad komt 😀 ...

Grz,

Sam.

Regel maar een paar setjes met sprues, dan bouwen we zelf wel die test shots.

Ps: en neem ter inspiratie voor de ontwerpers aldaar een foto van een Tropco mee. 8)

Veel plezier. Bas

Bas Slaats zei:
Regel maar een paar setjes met sprues, dan bouwen we zelf wel die test shots.

Kijk, dat had ik ook al in gedachten. 😀 Maar ze zullen me wel zien aankomen. 🙁 Maar niet geschoten...
Ik zal in ieder geval de Bergepanzer 1 en de tropco onder de aandacht brengen. Die laatste geef ik weinig kans (want geen Duits materiaal), maar je weet maar nooit.

Rob

Meng komt met een MKV met interieur.

http://www.network54.com/Forum/282066/message/1431687898/British+Mk.+V+male+with+full+interior+from+Meng.

Bruce

En een Mk V, en een whippet, en WO I Engelse, Franse en duitse infanterie, en zware mortieren, en een schneider, en een Saint chamont, en wapensets van alle mogelijke naties en nog meer Mk IV's , ft-17's, jongens, we hebben lang moeten wachten, maar.....gouden modelbouw tijden!

Bouw ze
Ruud

11148693_357947717747117_8235688318956132193_n.jpg

Hoi,

Eindelijk na lang wachten komt er nu een mooi model van Mirror models 1/35 de Morris Quart 25 ponder tractor MK II en MK III uitvoering. Kan niet wachten tot dat deze te koop is geeft weer leuke mogelijkheden voor diorama. Van mij mag nog veel meer Engels uitkomen.

22444711cm.jpg

Foto Morris Quart Ginkelse hei 19 september 2014 XXX corps Foto Bernard van laar

Re: Morris Quart

Deze versie (Mirror-Models) mag ook niet onopgemerkt blijven ! :

35400_box.jpg

bron : mirror-models.websnadno.cz/35400

Groet
Der Johann

Re: Morris Quart

Mirror Models heeft een nieuwe fabrikant voor de sprues gevonden,
en die is echt veel beter dan de polsdikke sprues die ze voorheen gebruikten.
Dat maakt de keuze voor de Bronco versie misschien iets minder logisch..?

Hoi

Ik denk dat de Mirror Morris Quard net zo goed is als die van Bronco, volgens mij daar ook weinig verschil in zal zitten. Misschien dat de kit van Bronco iets eerder leverbaar is.

Met vriendelijke groeten,

bernard

PS de Bedford QL van IGB heb ik in huis al klaar liggen moet alleen nog beginnen met de bouw van dit voertuig.

Zeker een mooi model, ik heb deze van ADV Azimuth gebouwd en aardig wat bij moeten knutselen wat er nu wel op de AFV standaard zit 🙂
Alleen mis ik wel een handel om de kraan te bedienenen decals maar zitten waarschijnlijk wel in de kit als hij op de markt komt.
Zit alleen te twijfelen of de werkvloer correct is want volgens mij zaten hier nog stalen strips op ter versteveging?

Hallo Ronald,

Ik heb hem ook nog in Resin liggen 😳 maar die kan dus de handel in.
Dus voor de resin liefhebber met een goed bod !!

Dus de ADV Azimuth Bussing NAG met Bilstein in de verkoop voor een goed bod.

Groet

Bert

De kit is reeds ge-released (PMMS kit news) in Japan kost-ie omgerekend € 45,-

Ik heb deze ook in resin staan van ADV/Azimut en ben (was ?) van plan de kraan + vloer van ADV te gaan plakken op de Büssing van Caliber 35....
Ga overwegen dit als nog te doen of net als Bert de resin kitjes maar te verpatsen..

Altijd een tikkie wrang als je resin voorraad wordt ingehaald door het fijner te verwerken plastic
pardon_zps9ebbe75a.gif

Ronald :
Zit alleen te twijfelen of de werkvloer correct is want volgens mij zaten hier nog stalen strips op ter versteveging?
Ik ken die vloer ook niet anders dan mét dat metalen "raamwerk".

zou de kraan van deze kit ook op een Famo gezet kunnen worden?
met enige aanpassingen natuurlijk 😉

Deze Bussing lijkt me een regelrechte parel om te bouwen ... vooral in deze variant. 😀
Peter van Hout zei:
... zou de kraan van deze kit ook op een FAMO gezet kunnen worden ? ...

Ja, dat kan zeker :!: ... Zie onderstaande link :

Wat betreft de aanschaf :
ik vrees wel een beheaurlycke aanslag op de portemonnee.
Met een schot voor de boeg ... denk ik aan 60 a 70 euro winkelprijs ... 😕

Groet,
Der J.

zou de kraan van deze kit ook op een Famo gezet kunnen worden?
met enige aanpassingen natuurlijk

Ja dat zou kunnen maar de kraan van de Bussing NAG max 3ton is een kleinere variant van de FAMO bilstein met max 6ton hijs vermogen( menskracht).
Je kunt overwegen om hem op een SdKfz 7 te plaatsen die variant heeft wel bestaan.
Groet Bert

Ik heb even niet mijn HD bij de hand met vele foto's, slechts internet...

De museummodellen (geen 100% vergelijk, maar goed) hebben een metalen zijwand met ook een bovenzijde:

Buessing_4500A_Cr_19-1.jpg

http://fahrzeuge-der-wehrmacht.de/Artikel/Buessing_4500.html

het model heeft slechts een dunne strip aan de zijkant, zonder boutjes. Daar zal wellicht een dun evergreen stripje langs de bovenrand moeten met wat boutjes...

AFV00035279_6_l.jpg

ik vind het een mooi model, ook die kast ziet er fraai uit

AFV00035279_0_l.jpg

en ja, die moet dan ook in de verzameling... heb zoveel losse motor blokken, maar ook daken van bv een StuG...

Repair3.jpg

Repair2.jpg

Dus ja, die moet er wel komen... 🙄

Erich

Inderdaad weer eens wat anders 🙂 Maar worden deze apparaten door legers gebruikt of zo? Want anders zie ik niet zo goed in waarom ze voor 1:35 gekozen hebben hiervoor.

Ik heb hem binnen ! Een pracht van een kit met veel mogelijkheden. Zo zijn aan de binnenzijde alle spanten aanwezig en moet de buitenbekleding in delen opgebracht worden. Deuren kunnen naar binnen geschoven worden.
Heb zelf de bronco de kit van de airborne jeep met de het airborne (us) kanon al eerder gekocht en ga nu deze in de Horsa plaatsen terwijl deze er uit rijd na de landing en laat dan een aantal buitendelen weg zodat de binnenzijde met daarin nog het kanon en de aanhanger goed te zien zijn.

Yes,

Nieuws waar je blij van wordt! Laat ze thuis niet horen dat ik de M22 Locust nog niet eens af heb 🙄 😉

Cheers

Erik Jan

Hoi Bert,

Klopt, die Polsten is ook een mooie. Die had Bronco nog niet, maar hopelijk is het wel The shape of things to come?
Die Bronco airborne spullen zijn wel mooi, maar zelfs met de helft van het aantal onderdelen in de doos zijn het nog steeds ingewikkelde modellen....

Cheers

EJ

Hoi Bert,

Ik ben wel blij dat er nu eindelijk weer eens wat engels uitkomt zo als de Morris Commercials zo wel van Bronco als van Mirror models. . De morris Quart met 25 ponders heb ik vorig jaar nog gezien in Lommel en later nog op de Ginkelse hei tijdens de toer van de XXX Corps

gr bernard

23277109ki.jpg

Foto bernard van Laar XXX Corps Ginkelse hei 19 september 2014
23277130tt.jpg

Foto Bernard van laar Lommer XXX corps 17 september 2014
23277165jp.jpg

foto Bernard van Laar Lommel XXX corps 17 september 2014

Mooi...maar die parts count weer, meer dan 700 onderdelen en dan nog eens 117 PE delen...daar zijn we weer voor maanden zoet mee, en zo blijven die schappen van mijn nieuwe kast maar leeg...en zal denk ik zeker niet goedkoop zijn...

pascal

Beste medeplakkers,
op onderstaande site staan de eerste testshots van de 1:16 Jagdtiger van Trumpeter.
het is mijn favoriete Duitsche Panzer. Maar ....

http://filscalemodels.ph/testshots/trumpeter16jagdtiger/trumpeter16jagdtiger.html

als ik dan de testshots zie en kijk naar alle flash aan de sprues (zie vooral halverwege de serie foto's) en de sinkholes in de tracks.
Ik twijfel of ik er de (waarschijnlijk) € 200,- + voor ga neertellen.

jagd36.jpg

Ronald S. geeft (terecht) aan dat het sprueshots zijn en de flash makkelijk te verwijderen is en wijst op het enorme aantal onderdelen.
Ik twijfel en neig naar "niet doen en afwachten hoe de eerste build-blogs uitvallen" 8)

Hartelijke groet,
Willem

Terug
Bovenaan