Nie wieder

Interesses
De meidagen '40, m.n. de rol van de 9.Panzer Division + de gebeurtenissen in NO-Brabant.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Vooral spul m.b.t. de meidagen.
Dag medeplakkers 🙂

Ik had de wachttoren van MB al een tijdje op de plank liggen.
Wilde 'm namelijk voor mijn vader maken als een soort herinnering aan onze reis samen naar Auschwitz, een jaar of 3 geleden.
Maar ik had helaas nooit inspiratie, tot er van de winter op ML een dio voorbij kwam waarbij een treinwagon naast prikkeldraad stond.
Dat heeft ertoe geleid dat ik tot onderstaand idee kwam.

Met ontzettend veel hulp van Henk & Piet van ZHZ, is het ook uiteindelijk nog eens uitgevoerd.
Mannen, nogmaals mijn dank!! Zonder jullie hulp had het niet zover gekomen 😀

Jammer genoeg doen de foto's het niet helemaal recht, want de figuren glimmen veel meer dan ze in werkelijkheid doen.
Ik had jammer genoeg geen erg in reflectie van dag-/zonlicht.... Foto's maken blijkt toch weer een kunst op zich...

Nu benieuwd of het volgende week ook gewaardeerd wordt 😉 🤣

Groet, Erwin

img3409medium.jpg

img3410medium.jpg

img3404medium.jpg

img3411medium.jpg

img3412medium.jpg

Indrukwekkend en mooi gedaan! Eigenlijk moet je hier niets over willen vertellen maar gewoon kijken. Gezien het bezoek van het voetbalteam van Oranje weer, gelukkig, extra aandacht aangegeven in de diverse media. "mooie" herinnering aan een reis samen met je vader!

Gr.JW

Erwin,

Technisch erg goed uitgevoerd, zeker de ondergrond met het gras en sneeuw.

Persoonlijk mis ik een beetje, ondanks dat je weet welk onderwerp het is, een duidelijk beeld van wat het dio moet laten zien. De inspiratie ken ik, duidelijk beeld wat daar gebeurd met de gevangene en het weg kruien van kleren ed. Zoiets mis ik eigenlijks bij jou stukje kunst....

Gr,
Jeroen

zeker een bijzonder dio,ik kon alleen niet langs de vogel heen kijken,misschien is hij als je het dio zelf ziet juist maar op de foto vind ik hem los van het geheel.mocht ik ooit tot de uitvoering van zoiets komen dan zou ik hem op het halt-bordje plaatsen.Had wel meteen een liedje in mijn hoofd,''en de vogels vliegen van oost naar west berlijn,worden niet teruggefloten,ook niet neergeschoten...."vind dus wel dat de vogel iets wezenlijks toevoegd aan het verhaal,
groeten,bert

Knap dio, alleen dat opschrift "Minen" lijkt me niet zo logisch vlak voor een wachttoren waar veel geloop is van Duitse bewakers. Misschien vervangen door " Achtung 10000 Volt " of zoiets, ik heb ooit een foto van een concentratiekamp gezien met zo'n plaat voor of op de prikkeldraad, maar kan hem niet direct vinden dus ik weet niet hoeveel volt er op die draden stonden.

Eddy

Heren,

Dank voor de positieve reacties! Erg leuk te lezen!

@ Eddy, op het bordje staat "Halt" i.p.v. "minen" 🙂
En dat is weer geïnspireerd op deze foto:

mg58122large.jpg

Op dit bordje staat Halt / Stoj, en is te vinden in Auschwitz I.

Copyright van "mine" 😉

Groet, Erwin

Hoi Erwin,

Zeer treffend en voor zich sprekend.
Zet je wel ff tot denken aan de donkere zijde van onze hobby.
Ik zelf had een uitgemergerde gevangene in streepjes pak er bij geplaatst voor de ultieme nie wieder bootschap.

Maar even goed, erg goed gedaan en goed over na gedacht.

10+ van mij.

gr Steven

Hoi Erwin,

Technisch inderdaad heel mooi, geen klachten.

Maar ik mis ook een (desnoods kleine) verwijzing naar de slachtoffers, dat zou het idee vervolmaken.
Misschien een stukje gerafelde en gestreepte gevangeniskleding ? Hangend aan het prikkeldraad ?

Hoeft niet veel te zijn, maar alleen al de suggestie.....

Evengoed knap stukje werk !

Bouwgroeten, Wim

Een heel mooie en sfeervolle vignette, met een donker en somber karakter!

Wordt een blikvanger in je collectie en op beurzen.

Terug
Bovenaan