- Schalen
- Echte voertuigen
- 1:35
- Nu bezig met
- Goeie vraag..... volgende vraag..
Tja, mijn "Eckinger-projekt" is haast klaar en ik had behoefte aan een kleinschaliger dingetje, in afwachting van een aantal grotere "builds".
Na een bezoek aan de diverse musea in de Ardennen, en dan met name die in Bastogne, ontsproot er een idee aan mijn brein, dat ik meteen mooi kon inbedden in een nieuwe Armorama-campagne: Airborne.
Ik wilde een eenvoudig dio'tje doen met daarin een Kettenkrad + PaK 36 in een winterse omgeving. Kan ik meteen het een en ander uitproberen vwb de sneeuw, die straks in een ander projekt ruimschoots terug zal komen.
Voeg daarbij het 101st Airborna, Bastogne-kitje van Dragon, et voila....
Deze Kettenkrad is de ouwe van Tamiya, gebruikt als stand-in.
Zo zag het geheel eruit na de eerste voorzichtige stapjes:
En daar was ik eigenlijk niet zo happy mee. Het oogde veel te rommelig en te vol. Met name de dode Duitser vormde een esthetisch storend elemant.
Nu ziet 't geheel er zo uit:
en dat bevalt veel beter. De nieuwe, dode Duitser past veel beter in het geheel en het geheel oogt veel natuurlijker en rustiger, zonder afbreuk te doen aan het verhaal. Integendeel.
Een close-upje, gevoeld door de inspirator:
En? Wat denken jullie?
Na een bezoek aan de diverse musea in de Ardennen, en dan met name die in Bastogne, ontsproot er een idee aan mijn brein, dat ik meteen mooi kon inbedden in een nieuwe Armorama-campagne: Airborne.
Ik wilde een eenvoudig dio'tje doen met daarin een Kettenkrad + PaK 36 in een winterse omgeving. Kan ik meteen het een en ander uitproberen vwb de sneeuw, die straks in een ander projekt ruimschoots terug zal komen.
Voeg daarbij het 101st Airborna, Bastogne-kitje van Dragon, et voila....
Deze Kettenkrad is de ouwe van Tamiya, gebruikt als stand-in.
Zo zag het geheel eruit na de eerste voorzichtige stapjes:
En daar was ik eigenlijk niet zo happy mee. Het oogde veel te rommelig en te vol. Met name de dode Duitser vormde een esthetisch storend elemant.
Nu ziet 't geheel er zo uit:
en dat bevalt veel beter. De nieuwe, dode Duitser past veel beter in het geheel en het geheel oogt veel natuurlijker en rustiger, zonder afbreuk te doen aan het verhaal. Integendeel.
Een close-upje, gevoeld door de inspirator:
En? Wat denken jullie?