Nederlands-Indië, periode 1945-1946

Hallo, ik ben op zoek naar de emblemen, voertuig-naam en nummers van PAW van Huzaren van Boreel. Deze wil ik laten printen zodat ik deze voor 1/35 schaal de voertuigen na kan maken. Ik links en/of website, boeken of persoonlijke verslagen waar ik deze info kan vinden. overige corpsen zoals infanterie, logistiek zijn welkom. periode 1945-1949. typefoutje in de titel

Laatst bewerkt:
Jouw vraag is te algemeen om een behoorlijk antwoord op te geven. Als het nu zou gaan om 1 specifiek voertuig van 1 specifieke sub-eenheid dan zou dat soms wel lukken maar even alles benoemen voor elk voertuig van elke eenheid dat dus net niet.

Tuurlijk zijn er boeken over de specifieke eenheden die onderdeel waren van de Huzaren van Boreel maar al die boeken zijn alleen tweedehands in de handel. De originele 'bataljonsboeken' als ze al worden aangeboden, zijn fors aan de prijs. En dan ook zijn die vaak niet erg scheutig met de door jou gezochte informatie. Een moderner overzichtswerk als deel 2 van 4 eeuwen Nederlandse Cavalerie door Bartels laat bijvoorbeeld wel al die eenheden de revue passeren maar voor informatie over emblemen-namen-nummers kom je er niet ver mee.

Wil je weten wat voor titels er bestaan? Download dan dit boekwerkje;

Heb je al op onze website bij de 'Handige Voertuiglinks' gekeken want daar staan diverse links voor de Indie periode

Laatst bewerkt:
Hoi Henry, je hebt gelijk dat de vraag algemeen is en dat is nu bewust gedaan omdat alle info welkom is. Wat weet ik
3e eskadron: Demon afbeelding op een rond schild
4e eskadron: leidse sleutel op een wit schild
5e eskadron; schild met kleuren geel/rood met een ridder
6e eskadron: tweede afbeelding

Bijlagen

• embleem 2st esk. hvb.webp
    embleem 2st esk. hvb.webp
    10,2 KB · Weergaven: 1
  • 6e_Esk embleem.webp
    6e_Esk embleem.webp
    19,5 KB · Weergaven: 1
  • embleem HvB.webp
    embleem HvB.webp
    9,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_6640.webp
    IMG_6640.webp
    36,1 KB · Weergaven: 1
  • Vechtwagens_KNIL-A-1.webp
    Vechtwagens_KNIL-A-1.webp
    20,4 KB · Weergaven: 1
Hoi Marcel,

De Regimentscommandant van het Regiment Huzaren van Boreel, de kolonel BD van Dalen, heeft er een boek over geschreven. En volgens mij heb ik er 1 van. Ik ben alleen niet thuis nu (vakantie). Kan dus niet eerder kijken dan bij thuiskomst. Maar als het haast heeft, kun je het ook proberen via het museum in Amersfoort. Daar hebben ze misschien ook wel wat (en het boek). En ze kunnen je zelfs wel met de kolonel in contact brengen denk ik.

Terug
Bovenaan