Nederlands-Indië, periode 1945-1946

Hallo, ik ben op zoek naar de emblemen, voertuig-naam en nummers van PAW van Huzaren van Boreel. Deze wil ik laten printen zodat ik deze voor 1/35 schaal de voertuigen na kan maken. Ik links en/of website, boeken of persoonlijke verslagen waar ik deze info kan vinden. overige corpsen zoals infanterie, logistiek zijn welkom. periode 1945-1949. typefoutje in de titel

Laatst bewerkt:
Jouw vraag is te algemeen om een behoorlijk antwoord op te geven. Als het nu zou gaan om 1 specifiek voertuig van 1 specifieke sub-eenheid dan zou dat soms wel lukken maar even alles benoemen voor elk voertuig van elke eenheid dat dus net niet.

Tuurlijk zijn er boeken over de specifieke eenheden die onderdeel waren van de Huzaren van Boreel maar al die boeken zijn alleen tweedehands in de handel. De originele 'bataljonsboeken' als ze al worden aangeboden, zijn fors aan de prijs. En dan ook zijn die vaak niet erg scheutig met de door jou gezochte informatie. Een moderner overzichtswerk als deel 2 van 4 eeuwen Nederlandse Cavalerie door Bartels laat bijvoorbeeld wel al die eenheden de revue passeren maar voor informatie over emblemen-namen-nummers kom je er niet ver mee.

Wil je weten wat voor titels er bestaan? Download dan dit boekwerkje;

Heb je al op onze website bij de 'Handige Voertuiglinks' gekeken want daar staan diverse links voor de Indie periode

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan