Morris CD/SW LightBreakdown figuur update 18 mei 2012

bouw-update 24 april 2012

Hophop huphup... weer een grade, maar dan úp 😉

Hallo allemaal !

Het lichte britse werkpaardje vordert gestaag.
Ben verder met de bak, maar ook het rek voor de contragewichten heb ik eindelijk
eens onder handen genomen (zag ik niet zo zitten....).

Heb nog effe de koffiemetmelkkleurechtheidstest gedaan. Het kastje linksvooraan op de cabinevloer is in de officieuze kleurmix.
Dsc05304S.jpg

Beide helften van het contragewichtrek "moesten" eerst van sluitpalletjes worden voorzien.
Die zijn gemaakt van plastic strip : hulplijntje erop en gaatjes boren.
Na elke boring een stukje afgestoken, dan doormidden gestoken en beetje afgerond.
Op de steun geplakt en na harding gaatjes geboord voor de vleugelmoertjes. Daarna klinknagels erop.
Dsc05329sa.jpg

Dsc05330S.jpg

Dsc05335S.jpg

Dsc05351S.jpg

Dsc05361S.jpg

Binnenkort zal het rek geplaatst worden.... moet evenwijdig en waterpas en loodrecht (mét 2 stangen ertussen)....aiai...

Verder met de aankleding van de bak :
Bovenop de materiaalkasten staan aan weerszijden afneembare ondiepe bakken (opslagruimte der rupskettingen voor de achterwielen).
Vond de handgrepen niet helemaal historisch correct dusss......
Dsc05299S.jpg

Dsc05300S.jpg

Dsc05301S.jpg

Dsc05302S.jpg

Dsc05303S.jpg

Dsc05366S.jpg

Onder die "rupskettingbakken" zijn pennen opgeborgen waarmee een "Holdfast" in de grond vastgezet kan worden. 8 stuks aan elke zijde.
Er komt 1 vent bij te staan die ze los heeft gemaakt en eruit trekt.
Je ziet het orginele onderdeel, en de losgezaagde en opengeboorde pennen (7 stuks, want 1x KIA 🤣 )
Dsc05306S.jpg

Met de scalpel tekeer gegaan om de handvatten van de tommycans(6x) wat op te leuken....... maar was vergeten dat er een kap overheen komt.... :x ....achja....
Dsc05315S.jpg

Kisten en kannen en bakken (sorry, geen kruiken...)
Dsc05320S.jpg

Eventjes de boel eropgezet. Nog een handjevol klinknagels toegevoegd en de orginele houtbalken (een resinblok) vervangen door echte houtbalkjes.
Dsc05371s.jpg

Dsc05370s.jpg

De krom staande Tommy krijgt met een aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid de lierkabel in handen. (Die andere is de Opper Tommy uit een ander verhaaltje 😉 )
Dsc05350S.jpg

Vragen en opmerkingen altijd welkom, dus wil je meer uitleg : schroom niet te vragen.

Potten vol plakplezier! (met échte stukjes groet erin) 😀
Peter

Re: Morris CD/SW LightBreakdown update 24 april 2012

Voor zoiets moet je dus prettig gestoord wezen.

En wederom overduidelijke foto's, het ziet er geweldig uit tot zover,

prettig gestoord groetje,

Rico

Graag gedaan Rico 😀

Nano nano 😉

Vrolijk gestoord klinkt een stuk vriendelijker 🤣 Wat meer melk in de koffie en je hebt de kleur vrijwel geheel benaderd, of de koffie dan nog smaakt .....

De bak ziet er goed uit met leuke details. Zijn er onderdelen van vooral de kit of is het meeste toch zelfbouw?

Veel bouwplezier!
Grt Johanna

Johanna, de kit is van zichzelf goed gedetaileerd, en behoeft weinig extra's voor een uitstekend eindresultaat.

Vanwege het open karakter van het voertuig wilde ik extra nadruk leggen op al die kleine details.
Vooral de uitdaging om te kijken of ik zulk detail voor mekaar kan krijgen, drijft me naar een oplossing,
óf me erbij neerleggen dat het met mensenhanden niet gedaan kan worden (en wachten op een nano-replicator...).

Tot nu toe is aan zelfbouw gedaan :
Frame voor het ruitje,
Rek voor ballastgewichten,
Luchtfilter,
Borging voor de motorslinger.

Rest zijn toevoegingen en verbeteringen, al dan niet 100% getrouw aan het orgineel (maar ik doe m'n best) 😉

toedels 😀

Ha Peter,

Verbazing, verbazing 😱
Heb het wagentje al een keer in het echt mogen bewonderen, maar met die bak erachterop wordt tie toch wel weer een stukje gaver!!
Wederom prachtige plaatjes, super scherp!
Alleen dat stof op die kruiken, hoort dat daar? Dat hoort toch in kannen? 🙂

Gaat zo door makker!

Vrolijk vriendelijke groeten uit Stroe,
Corné

Fraai werk weer Peter en een zeer fraai kleurtje! SCC2 is my favorite!

Die cans zou ik persoonlijk ik het ronde archief mikken....komen op mij niet echt over als de echte POW cans. Op de echte POW cans zit het handvat diagonaal op de can en zijn alle zijwanden voorzien van een geperst randje. Bovenden heeft het messing dopje een "kroontje". Ultracast en Armorscale hebben hele mooie....en ook Resicast heeft ze binnenkort. Burgeruitvoeringen waren voorzien van sierlijke geperste "Shell" en "BP" logo's....War department cans hadden alleen belettering op de bovenzijde, of zelfs helemaal geen bedrukking.

Alex

p.s. ik doe nog steeds alles om het project te vertragen, maar je gaat nog steeds als de brandweer 🤣

Morris CD/SW LightBreakdown update 26 april 2012

Good afternoon lady's and gents 😉 Already time for another episode of "antscrewing" 🤣

Bedankt kameraad Corné 😀 dat stof kan inderdaad beter op die kruiken zitten ja,
beter dáár dan in m'n longen 😉 .

Bedankt Alex 😀 ook voor de "Tommycan" tip. Ik zal 'ns kijken wat ik ermee ga doen :
vervangen of handmatig opwaarderen...

Goed, ik heb nog wat gedaan aan de bak en wel het volgende :

Om die kwetsbare PE-kettinkjes te monteren (en ik wil dat die écht goed zitten) wil ik ze vastzetten met een pennetje,
dat aan het kettinkje vast zit. Wanneer de ketting dan in de juiste "houding wordt gebracht hoef ik niet erg benauwd te zijn dat het losschiet.
Hier is 0,3mm koperdraad gebruikt. Procedure : aan 1 uiteinde van koperdraad klein stukje platknijpen en stukje omkrullen met pincet>>
ketting aan draad rijgen>>ketting in de kromming laten hangen en met pincet de kromming dichtknijpen>> op maat afknippen of procedure herhalen aan andere zijde.
Dsc05373s.jpg

Dsc05376s.jpg

Het lipje aan het hangende uiteinde is het stukje van de PE-fret wat je normaal gesproken wegknipt of vijlt. Nu is het bruikbaar als montage-pennetje.
Uiteindelijk heb ik de ketting andersom gemonteerd dan hier op de foto te zien is. Dat scheelde me het maken van de borgpen aan 't andere uiteinde van de ketting...
Dsc05380s.jpg

En aldus hangen de kettinkjes er vast en vredig bij. Linker ketting is van Aber, rechts is van PlusModel.
Dsc05384s.jpg

Dsc05385s.jpg

En zo zit het wanneer men op weg moet : Zeker en vast 😉
Dsc05382s.jpg

Dsc05383s.jpg

In de kit ontbreekt ieder spoor van verlichting aan de achterkant. Op foto's vond ik echter genoeg bewijs, dat die er wel degelijk op zat.
Omdat ik verschillende uitvoeringen tegenkwam (1 lamp, 2 lampen, al dan niet met kentekenplaat) heb ik gekozen voor een lampsteun met 2 lampjes.
De manier waarop het zit is m'n eigen ontwerp, dus mocht iemand willen roepen dat het niet klopt, krijgt hij of zij volkómen gelijk van mij,
en de mededeling dat ik het absoluut niet ga overdoen, want deze lampencontraptie heeft me uren gekost (en een paar zenuwen met bijbehorende hersencellen...)
Met name omdat tijdens de montage van het geheel het onderste lampje (met z''n eigen beugeltje) van de hoofdsteun losbrak.
Een andere oorzaak van de moeizame montage was, dat ik te dik koperdraad heb gebruikt voor de bedrading (en geen trek had alles opnieuw te fabriceren 🤣 ).
Ik zeg er eerlijk bij dat het niet de mooiste creatie is, maar vind 't al heel wat dat dit gelukt is, en al zegt m'n PietjePreciesBrein dat het over moet : ik ben er tevreden mee 😛 .
Dsc05388s.jpg

Dsc05389s.jpg

En als laatste laat ik alvast de verbetering aan de de trekhaak zien. De haak is nog niet aan de beurt, maar wilde 't gewoon al even showen 8)
Dsc05390s.jpg

HA!! d'r komt hier net zo'n rooie britse dubbeldeks bus voorbij 😛

Vrolijke dubbeldekselse groeten en tot de volgende keer 😀
Peter

Re: Morris CD/SW LightBreakdown update 26 april 2012

Hoi Peter,

Ik volg dit project nu al een tijdje en ik blijf genieten van je liefde voor elk klein detail. Ik herken mezelf er ook een beetje in. Je bent erg goed aan het antscrewen, ga zo door! 😀

Beetje jammer dat je aan het verslappen bent met de lampensteun Peter, niet goed is opnieuw en anders vraag je maar tijd bij tjop tjop

Wederom bravo 🤣

Hey Peter,

PB me ff je adres. Ik heb nog van die mooie blikken van armorscale liggen en doe daar niets mee.

toedels

Hallo collega's 😀

Eelke zei :
Ik volg dit project nu al een tijdje en ik blijf genieten van je liefde voor elk klein detail. Ik herken mezelf er ook een beetje in. Je bent erg goed aan het antscrewen, ga zo door! 😀
Bedankt Eelke, en ik kan wel zeggen dat dat wederzijds is !

Elco zei :
Beetje jammer dat je aan het verslappen bent met de lampensteun Peter, niet goed is opnieuw en anders vraag je maar tijd bij tjop tjop
Wederom bravo 🤣
Dank je Elco, en zo zie je maar weer... ik doe dus ook niet altijd wat ik hardop beweer 😳 😉

Bas zei :
Hey Peter,
PB me ff je adres. Ik heb nog van die mooie blikken van armorscale liggen en doe daar niets mee.
Bedankt Bas ! vol verwachting klopt mijn Morris 😉

Niels vroeg :
Ik heb een vraag .
Waarom doe je niet het hele model bouwen en dan spuiten ? Nu doe je het in delen ,maar ik zie het voordeel er niet van in.
Weederom een mooi model.
Bedankt Niels !
Antwoord op je vraag : Ik doe dat omdat ik bepaalde onderdelen (of "gebieden") dan precies zo kan beschilderen zoals ik het in gedachten heb.
De cabine bijvoorbeeld, zou ik niet zo kunnen beschilderen wanneer alle delen op hun plek hadden gezeten, simpelweg omdat die delen dan in de weg zitten.
De bak ga ik ook zo doen. En pas wanneer het voertuig compleet in elkaar zit komt het chippen en vervuilen en verstoffen.
Men zegt wel : als je het kunt zien, kun je het schilderen, maar dat gaat écht niet altijd op.
Voor bepaalde verftechnieken heb je nu eenmaal ruimte nodig voor de beweging die daarvoor nodig is.

Voor wat betreft spuiten : er zijn genoeg plekjes die bijna niet te bereiken zijn met de airbrush, en dan moet je die hoekjes maar vol zien te blazen,
waardoor de omgeving extra verf vangt, en je bovendien veel van je mengsel verspilt.

Af en toe echter, overdrijf ik met deze benadering. Dat komt dan omdat ik dénk dat ik 't niet goed verven kan nádat ik het vastgeplakt heb....
Soms moet je niet denken maar dóén!..... ja, maar...... nix jamaar, HUP!! auf die Beine !
En mocht men zich afvragen waarom ik alles ónder de bak zo uitgebreid beschilderd heb ? vond ik gewoon leuk om te doen 😛 .
Maar ook ik ben nog lang niet uitgeleerd, dus wie weet hoe ik een volgende keer te werk ga... 🙄

Bedankt voor de reacties en ik groet u vrolijk zwaaiend 😀 met de handen vol oranje vlaggetjes (u weet wel... 😉 )

Pedor

Driver voor Morris CD/SW LightBreakdown 2 mei 2012

Hallo mensen 🙂

Aldus was de machine in het wild (lief hè?) :

CDSW-LB-le_02s.jpg

Opassen geblazen, af en toe droom ik van Morrisdingen...

Ben maar 'ns aan de gang gegaan met een chauffeur.
Mede geïnspireerd door Roger Hurkmans z'n geknutsel met putty, ben ik er ook maar 'ns voor gaan zitten... próóst Roger 😉

De pose had ik reeds in gedachten bij dit figuur (achterover hangend, hand aan 't stuur, omkijkend) :

Dsc04973s.jpg

Converteren zou veel te ingewikkeld worden, dus tijd voor draad, putty en wat basis delen.

Dsc05400s.jpg
Dsc05399s.jpg

Het schot achter de bestuurder zit nog immer los, en dat is handig én lastig 🙄 en danmaar gaan zoeken naar de houding...
Poseren op een poef voor de spiegel 🙂 maar je kunt goed zien en voelen wat het vege lijf doet. Helpt enorm bij poseren van een draadfiguur.
Dsc05396s.jpg

Dsc05397s.jpg

Dsc05398s.jpg

Na HEELVEEL passen en buigen was de pose dusdanig goed dat het onderlijf aan de stoel vastgezet kon worden met putty.
Later zal met putty de zitting weer opgehoogd worden en op die manier aansluiten op de kleding (incl. Jerkin).
Nu het onderlijf vast zit kunnen de benen en voeten gecorrigeerd worden.

Daarna het hoofd en de armen met handen. Handjes : Hornet en gepimpt-Tamiya. Schoenen uit een heel klein schoenedoosje van een onbekend fabrikaat.
Koppie weet ik ook niet zeker...en ook niet zeker of dit hoofdje definitief is.

En nu ik de foto's zie wil ik de linkerarm misschien anders : achterlangs die kabelhaak (naast de houweel-stelen) en de hand tussen die stelen en haak,
dus net als bij die groene plastic germaan hierboven. We zulle sien...
Dsc05422s.jpg

Het begint in ieder geval ergens op te lijken zo.
Dsc05423s.jpg

Dsc05424s.jpg

Tijdrovend werk, dat poseren, vooral dit figuur, maar heel leuk om te doen 😛
Eerst nog de linker arm doen, dan moet de rechter hand op de stuurknop en ook het hoofd moet nog vast.... nog genoeg om handen dus 😉

Meine Damen und Herr'n.....Aufwiederschitzel 😀
Peter

Re: Morris CD/SW LightBreakdown figuur update 2 mei 2012

Kijk, dat vind ìk nou leuk!!!
Ziet er goed uit Peter,

Veel succes,

Luc klinkers 😉

Re: Morris CD/SW LightBreakdown figuur update 2 mei 2012

Luc zei :
Kijk, dat vind ìk nou leuk!!!
.... oei, de meester kijkt mee 😉
Bedankt Luc !

Vrolijk gesculpt groetje 😀

Morris CD/SW LightBreakdown figuur update 3 mei 2012

Hoi allemaal 😉

de broek zit er voor 75% aangekneed.
Rechter broekpijp moet eerst uitharden voor het linker onderbeen wordt gesculpt.
Dit moet precies gebeuren (om de motor afdekkap) dus sculpten gaat soms stukje voor stukje.

Bij deze de 3/4 broek :
Dsc05434s-1.jpg

Dsc05439s-1.jpg

Dsc05435s-1.jpg

Kort maar krachtig updeetje,

I'll be back,

hasta la pasta 😀
Peter

Re: Morris CD/SW LightBreakdown figuur update 3 mei 2012

Je hebt een mooie houding gemaakt met dit figuurtje Peter.De broek ziet er ook goed uit!.Ik ben er inmiddels achter dat wanneer je het sculpten een beetje onder de knie hebt(wat jij zeker hebt 😉 ) dit uiteindelijk makkelijker en sneller werkt dan uren te zoeken naar de juiste arm of been + je kunt meer flexibel werken omdat je alle houdingen kunt maken.Ik heb ook regelmatig als een achterlijke voor de spiegel gestaan maar we doen alles voor een goed resultaat nietwaar? 😀

Groeten,

Roger

Bedankt Roger 😀 en je hebt volkomen gelijk :
Converteren is eigenlijk alleen zinvol voor kleine veranderingen in de houding, een ander hoofdje,
of het veranderen (of vernieuwen) van de kleding.

Vrolijk gespiegeld groetje 😀
Peter

Nomnomnom, ziet er goed uit Peter!
Kleurtje van je Morris heeft ook de juiste uitstraling. Ik ben benieuwd om deze in in het echt te zien.

Herintredend groetje, MartinD

Bedankt Martin, je zei :
Kleurtje van je Morris heeft ook de juiste uitstraling.
en dat is fijn om te horen 😀
Enne, herintredend groetje ? Ga je weer bouwen en het fotoalbum volstorten ?

En ook Leon bedankt 😀

Olijke groet 😉
Petah

peter van dijk zei:
Enne, herintredend groetje ? Ga je weer bouwen en het fotoalbum volstorten ?
Volstorten, dat nog niet. Ben op dit moment bezig wel met een Tamiya kit, lekker SFTB en dat bevalt wel.

Pleziermakende groetjes, MartinD

Martin D. reageerde :
Ben op dit moment bezig wel met een Tamiya kit, lekker SFTB en dat bevalt wel.
Recht zo die gaat Martin, welkom terug (al was je nooit echt weg 😉 ),

Vrolijk groetje, recht uit de doos 😀
Peter

dubbel gepost : verwijderd N/T

.

Morris CD/SW LightBreakdown figuur update 6 mei 2012

Goeiemiddag mensen 😀

de chauffeur vordert langzaam maar zeker.

Het linker onderbeen is gedaan en zit goed tegen de motorafdek kap.
Dit geeft (samen met de stoelbasis) twee zekere paspunten die het mogelijk maken
de armen correct te poseren.
Dsc05442s.jpg

Het schot is nu tijdelijk met wat stipjes CA vastgezet, zodat de linkerhand er correct op geposeerd kan worden.
Deze afwijking moest gecorrigeerd :
Dsc05443s.jpg

Daarvoor werd de onderarm weer losgezaagd en een pietsie omlaag gebogen.
Dan werd duidelijk dat de duim een goede zit tegenhield.
Duim aanpassen resulteerde in een afgebroken duim, dus een nieuwe gemaakt met stukje ijzerdraad en wat GreenStuff :
Dsc05446s.jpg

Dsc05450s.jpg

Dsc05448s.jpg

Het is ook gebleken dat de figuur met stoel en al makkelijk op z'n plek te zetten is mét het vastgezette schot.

En toen eens even kijken hoe het met de rechterarm verder zou moeten, want daar speelt het stuur een belangrijke rol in het poseren :
Dsc05451s.jpg

Effe schrikken, want het stuur kannie op z'n plek vanwege het linkerbeen wat (door het vullen met putty) nu te hoog is geworden 😳 :x
De vijl in het dijbeen om ruimte te maken voor het stuur.
De bovenkant moet misschien verder verlaagd voor het aangezicht, want het moet er niet uitzien alsof het stuur in het been zit.
En dan het bijwerken van plooien d.m.v. schuren/vijlen, en wellicht ook een toefje putty.
Hier het begin van de aanpassingen :
Dsc05452s.jpg

Tot zover was ik met de arbeid en de fotootjes...

de groet'n 😀
Peter

Hallo allemaal 😀

12 dagen geleden alweer, maar had geen zin om tussentijds up te daten.

De chauffeur is klaar (op z'n neuspiercing na) en bij deze een fotoverslagje van 't proces :

Ik was gebleven bij de rechterarm en het stuur, maar besloot eerst een goeie kop uit te zoeken.
Is een Hornet koppie geworden. Een koppie met haar, maar daar moest dus nog een baret op.
Eerste plaatjes : het vormen van de basis : de rand om 't hoofd met daarna de top.
morris_driver_head_a.jpg

Na uitharding van het basismodel is met schuurpapier en vijl de baret in de juiste vorm bijgewerkt.
Hier de "voor en na" plaatjes :
morris_driver_head_b.jpg

En onderwijl was ik bezig met de body :
De rechterarm gebogen tot de hand goed op 't stuur lag.
morris_driver_18s.jpg

Rechterarm gefixeerd met putty, en het torso eens lekker volgedouwd met putty.
Het plooiwerk is wat dramatisch hier, maar plooien is nog geen routine voor me, dus maar 'ns lekker losgaan om het gevoel te pakken te krijgen.
Er komt tóch nog zo'n lederen Jerkin overheen dus....
morris_driver_20s.jpg
morris_driver_21s.jpg

morris_driver_22s.jpg

Hier zie je links de gladgekwastte (nog zachte) putty en rechts na harding nog met glasvezelstift geborsteld voor een meer egale afwerking.
morris_driver_25s.jpg

En dan de nieuwe kop erop, nu kan de kraag worden gemaakt. Ook een richtlijn in de voorkant gekrast voor waar de Jerkin zich sluit.
D'r is hier al een soort 'hals' geputtied (spreek uit : gu-póe-tiet 🙄 ).
morris_driver_26s.jpg
morris_driver_27s.jpg

Dan de linker bovenarm. Die moet op twee punten goed passen : tussenschot en kabelhaak. Terwijl de putty nog zacht is, figuur op z'n plek geduwd.
Na harding de sleuven nabewerkt voor een "perfect fit" (detailfoto's zijn incl. Jerkin en kraag van het uniform).
morris_driver_36sa.jpg

morris_driver_36sb.jpg
morris_driver_36sc.jpg

De linker mouw afgewerkt, en hier is ook te zien dat er wat putty weggesneden is bovenaan het torso ivm de totale dikte.
Kraag komt erop nádat de Jerkin is gemaakt.
Knopendetail en jasrand had niet zover gedaan hoeven worden, maar oefening baart kunst niewaar ? 😉
morris_driver_36s.jpg

foto links :De rechterarm. Eerst een manchette maken met een wormpje putty rond de pols (wormpje is het dunne 'ringetje' aan het eind)
Dan de arm volstorten met toefjes putty.
foto rechts : nu nog enkel rekening houden met belangrijkste basisvormen (elleboog, aansluiting op schouder) en de aansluiting op de manchette.
morris_driver_37s.jpg

foto's boven : Met vochtige tool alle naadjes weg blenden en dan de hele arm even gladstrijken. Natte vinger werkt goed.
foto onder : Nu ook een toefje putty op het been aangebracht.
Het stuur in de nog soepele putty tussen arm en been geplaatst, (uiteraard alle raakgebieden licht ingevet met vaseline zodat je
na uitharding nuttige paspunten hebt zitten en dus het stuur nog kan wegnemen en terugplaatsen tot de definitieve montage).
morris_driver_39s.jpg

Maar voor de putty hard wordt gaat de chauffeur incl. stuur de Morris in en wordt het stuurwiel
dusdanig gemanipuleerd tot de aansluiting op de stuuras correct uitgelijnd is .
Wanneer dan de putty taaier wordt nog detailleren, en zodra tevreden.... afblijvuh en hard laten worden...
En aldus valt er voor de chauffer weinig meer te mouwen over kippenvel op de armen 😉
Het stuur zit nu goed op 't been.... nu nog een Jerkin...
morris_driver_44s.jpg
morris_driver_45s.jpg

morris_driver_46s.jpg

En dan nu de vetlederen Jerkin:
1.. eerste rand ruwweg aanbrengen met wurm putty (zoals op pic.2)
2.. het begin van een kledingrand.
3.. wurm beetje aangedrukt en afgekort.
4.. wurm naar binnen weggesmeerd en de basisvorm bepaald.
morris_driver_47s.jpg

5.. rekening houden met plek voor 't stuur.
6.. eerst weer de buitenrand van de opening en dan aan de binnenkant opvullen.
Toen kwam ik erachter dat ik beter eerst het rechter jaspand had kunnen doen omdat het linker óver het rechterpand sluit, grrètverrr 😳 .... is goedgekomen...
morris_driver_51s.jpg

En zo istie geworden (ook de zitting is afgewerkt).
Op neuspiercing en andere puntjes op de ï ná, is de chauffeur bijna klaar voor een bakkie special paint.
morris_driver_54.jpg

morris_driver_55.jpg

morris_driver_56.jpg

morris_driver_57.jpg

morris_driver_58.jpg

morris_driver_59.jpg

morris_driver_60.jpg

En weer poseren met een collega van Bronco.... ik weet nog steeds niet zeker wat de setting gaat worden 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄
morris_driver_64.jpg

morris_driver_67.jpg

morris_driver_65.jpg

morris_driver_66.jpg

En jawel... de oplettende kijker heeft uiteraard zo'n kettingtakeltje achterin zien liggen.
Als toetje van dit puttyrijke verslag een vertrouwd stukkie resin met wat koperwerk 😉
Dsc05546s.jpg

Dsc05597s.jpg
Dsc05599s.jpg
Dsc05600s.jpg

Dat wassut weer voor deze keer,
zondag 20 mei komt de Morris mee naar Overloon, maar zal helaas niet mee doen op het Militrack-parcours... volgend jaar misschien....

Iets te vragen of meer uitleg over het puttygedoe ? wees niet verlegen...

Vrolijke groet en wellicht tot ziens in Overloon 😀
Peter

Geweldige update weer! Gemotiveerd door je geputty toch weer eens de potjes van de schap gehaald en n Duitser zn winterbroek gegeven die toch wel nodig was in Narwa 🤣 maar toch weer last van mn ogen gekregen.. heb m afgemaakt maar echt sculpen zal er helaas niet inzitten jammer genoeg.. je ziet het resultaat wel een keer 😉

Voor de rest ..ach hebben we weer wat te bespreken onderweg naar Overloon 🤣

He Peter,

Absoluut weer prachtig top-werk !
Ik zou deze graag live willen zien zoalsm ie er nu bijstaat, maar helaas ben ik zondag niet in Eindhoven.
is er een categorie waar je deze zou kunnen inschrijven ??

groet Frank

Goedemiddag 😉

bedankt Robert M ! en wanneer ik iemand kromgebogen over de Morris zie, ben jij dat dus 😉

Bedankt Elco ! en wat wreed eigenlijk dat je geïnspireerd raakt, en dan met spul moet werken dat je irriteert :x
Ik kom gauw 'ns kijken ja... maar eerst zondag elkaar gék lullen 😉 lukt wel met z'n vieren...

Bedankt Frank ! jammer dat je Overloon moet missen !
Zoals de Morris er nu bijstaat zou-ie in de categorie "half naked" kunnen 🤣

Hoi Rico, deze wist ik nog niet :
Resicast geeft voor het beste Commonwealth voertuig een voucher van 50,00 als prijs die te besteden is bij http://www.resicast.com/ Dus extra stimulans om veel Brits mee te nemen 🤣 🤣 🤣 🤣
Gr.JW

Winnaar? 😉
ach, de Morris zal vast (zo)als (de)beste getest worden, maar of-ie er als beste uit zal komen ? half geschilderd ? niet afgebouwd.... hoe dan ook, toffe actie van Resicast !

Fijne avond allen 😀
Peter

Peter,

alleen al voor de moeite die je hebt genomen,
de inzet die je toont,
de drive die je velen geeft...

Nou hou ik op,
anders krijg ik weer comments op mijn proza...

Je motiveert mij enorm,
net die ene stap... 😉

Gemotiveerd prozaïsch groetje... 😱

Rico 😉

Het doet me deugd te horen dat je er zo door wordt gemotiveerd Rico 😀

Enne.... beter Proza dan Prozac 😉 nu mijn proza :

"Graven graven graven en nog 'ns graven...."

Dit korte stukje klinkt niet bijzonder mooi, maar gaat wel diep 🙂

Ik spreek je zondag vast nog wel...

Mazzel 😀

Bedankt Luc en Vincent 😀

Zonnig groetje 😀
Peter

peter van dijk zei:
Goedemiddag 😉

bedankt Robert M ! en wanneer ik iemand kromgebogen over de Morris zie, ben jij dat dus 😉

Goeie smorgens!

haha die kans is aanwezig ja, maar ik denk dat er nog veel meer kromgebogen figuren (al dan niet kwijlend 🤣 ) bij je model staan 😉

Weer een mooie update Peter!

Ook goed om te zien hoe jij met een sbs een barret weet te maken.
Wat Elco's irritatie voor putty betreft,ik heb 2 maanden lang met magic-sculp gewerkt maar heb nergens geen last van terwijl mijn pa het laatst voor een maquette heeft gebruikt en er zelfs een rood geirriteerd hoofd van kreeg 🙄 .zou kunnen dat ik er inmiddel immuun voor ben 😀 .

Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke setting Peter.

groeten,

Roger

Terug
Bovenaan