Mercedes 701 ambulance en Krupp Protze

Hoi allemaal,

na een lange periode van afwezigheid (wegens technische problemen) ben ik weer helemaal terug met mijn modellen en als het goed is betere foto's 😉
Maar goed ik heb dus een hele poos niets kunnen showen maar ik heb wel gebouwd natuurlijk en zoals bijna altijd bouw ik OOTB. Twee van deze modellen zijn de Mercedes 701 (in ambulance uitvoering) en een Krupp Protze.
Hieronder enkele foto's van deze modellen na alle bewerkingen te hebben gehad.
Allereerst de M701
plaatje 1
M701Amb007.jpg

plaatje 2
M701Amb002.jpg

plaatje 3
M701Amb004.jpg

plaatje 4
m701Amb.jpg

plaatje 5
M701Amb006.jpg

plaatje 6
M701Amb001.jpg

plaatje 7
M701Amb003.jpg

en dan nu de Krupp Protze
plaatje 1
Kruppprotzea.jpg

plaatje 2
Kruppprotzef.jpg

plaatje 3
Kruppprotzeb.jpg

plaatje 4
Kruppprotzed.jpg

plaatje 5
Kruppprotzec.jpg

plaatje 6
Kruppprotzee.jpg

Zo dat was het dan weer voor vandaag mijn eerste twee topics (er is er ook een geplaatst bij een ander forum) zijn weer geplaatst en er zullen er zeker meer volgen.
Veel kijk plezier
Groet to all
Eric

Ha die Eric,

Bouwtechnisch vind ik ze in orde, zeker omdat ik net als jij vrijwel altijd RUDD bouw. Wel vraag ik me bij de Mercedes af wát het is, dat 'm nu een ambulance maakt? Ik bedoel, wanneer je de decals achterwege had gelaten dan had niemand gezien dat het een ambulance is.

Bij de Krupp zou ik dat prikkeldraad (dat is het toch?) achterwege laten. Persoonlijk vind ik het veel te grof en glimmend.

Vraagje: hoe is de pasvorm van die Mercedes cabine t.o.v. de carroserie? Zelf heb ik 'm ook liggen, maar Italeri heeft over het algemeen geen goede vrachtwagens...

Al met al mooie modellen 🙂 !

groeten, Richard.

Eric,
de Mercedes ziet er goed uit, echter de decals moeten een beetje vuiler gemaakt worden waardoor ze meer één geheel vormen met de ondergrond.
Ze knallen er nu uit.
Ook zou ik eerst een glans lak over de basis spuiten om silvering te voorkomen, dit is duidelijk zichtbaar bij de tactische tekens op de voorspatborden.

De op de Protze aanwezige rol prikkeldraad zou ik met een paar donkerbruine washes wat minder glimmend maken.

groeten, Willem

Hoi Richard,

allereerst thanx voor je compliment.
Nou ik had geen problemen met het bouwen van de mercedes, dus ook niet met de cabine past goed hoor in tegenstelling tot sommige nieuwe modellen van italeri die passen dan weer voor geen hout!
en ach in de oorlog kon het volgens mij zo ineens wel eens voorkomen dat er bepaalde voetuigen omgedoopt werden, eigenlijk een beetje all round kun je wel zeggen.
En wa betreft dat prikkeldraad dat ligt er los op hoor , gewoon om eens te kijken hoe het staat en het is derhalve daarom ook niet bewerkt. Is trouwens ook een heel leuk model om te doen.
By the way moicht jeje bedenken qua het bouwen van de M701 dan weet ik er nog wel iemand voor 😉

Groet
Eric

Hoi Willem,

ook jij bedankt voor het compliment.
Voor wat betreft die silvering bij plaatje 1 en 3 das de schuld van het licht van buitenaf, in het echie zie je er weinig van.
En de prikkeldraad is nog een optie vandaar ook niet bewerkt maar jou tip in deze is wl bruikbaar voor bewerking waarvoor dank.

Groet
Eric

Apart om de Krupp Protze in Sand Gelb te zien, meestal zijn ze grijs. 🙂
Over het prikkeldraad zelf zal ik niks meer zeggen, dat is al gedaan. Maar het ligt op dit moment wel heel los op de motorkap, een keer remmen en het ligt o de grond. 😀
Op de meeste foto's van een Krupp protze met een rol draad zie je een soort beugel (meer een gebogen metaalstrip) boven aan de motorkap waar de rol over hangt (of is het toch de draagsteun voor de ruit? 😕 ).

GJ

Terug
Bovenaan