Re: Marder III M - Brandschade begin [25042010]
Dank René voor de suggesties, maar dit is het geworden ...
Dan voorlopig de laatste update.
Op het model heb ik van alles uitgeprobeerd en uiteindelijk toch een geheel proberen te vormen.
Allereerst een plaatje van de aangeschoten en verbrande kant.
Aan de andere kant is minder schade door de op de inslag volgende brand en daar laat ik zien dat de Marder na de inslag uit de koers is geraakt en van alles heeft aangeraakt voordat het voertuig tot stilstand kwam. Ik heb diverse chiptechnieken geprobeerd.
Op onderstaande foto is dit beter te zien en een stukje binnenkant is ook zichtbaar alwaar roest, roet en vervorming is opgetreden door de hitte.
De achterkant is verroest met grote roestplekken, mapping, spatters en stippeling.
Op deze foto is een stukje achterkant, de andere binnenkant en de zijkant te zien die wat meer last van brand heeft gehad. Ook hier wat chip technieken en roestlopers.
Nu een serie foto's van bovenaf, te beginnen met de achterkant. De geschuttoren is leeggehaald en wat achtergebleven is zijn wat gereedschap en riemen voor de granaten. Dat is op een vloer versmolten tot een aslaag. Op de zijkanten is de primerlaag te zien met diverse roestplekken.
Dan verschuiven we het beeld naar de motorcabine. Hier is de inslag te zien, verwrongen staal en een deels verbrandde motor. De fender aan de linkerkant is gebarsten bij de inslag, stukken staan omhoog en is verder uit zijn lood geraakt. Het is een messingstuk wat ik gebogen heb om een beetje als een fender te laten lijken. Vooraan de foto is het gat van de bestuurderluik te zien. Ik heb alles verwijderd omdat het model zogenaamd al een tijdje ergens staat.
De volgende foto laat de voorkant boven zien, met de bestuurders- en motorluik weg, as, roet, roest etc.
Tot slot een totaalplaatje van de bovenkant.
Dit was een uitleefproject na alle pech wat ik met dit model had. Nu vind ik het mooi geweest, het is zelfs een aardig geheel geworden, al is dat mijn persoonlijke mening natuurlijk. Wat ik hier verder mee ga doen???? Geen idee ....
Veel kijkplezier!
Grtz