Machtig De tank van de generaal 1/35

Frank Langeler

Als ik het niet kan 3D printen dan........
Lid van de TWENOT
Interesses
WOII Duits, Slag om Arnhem
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
King Tiger 1/16, Ammo Trailer M10
Naar aanleiding van een topicje over een soort van traillertje heeft een medeplakker @Arne Ρоirοt ondergetekende benaderd met een ideetje en of ondergetekende daar ook voor openstond. En dat stond ondergetekende wel.... (p.s. dit ideetje zal geen nadelig effect hebben op het reeds genoemde trailer projectje)

Ondergetekende is dus aan de gang gegaan maar, ook omwille van een reeds eerder genoemd projectje, wil nog niet al te veel prijs geven over het aangevangen ideetje.

Wel willen we, ik en de reeds genoemde medeplakker, een tipje van de sluier oplichten door middel van het hier geplaatste screenshotje van de computerdroedel van ondergetekende:

Top view.png

Suggesties over het gestarte ideetje zijn welkom en kunnen aanleiding zijn tot vele hilariteit en meerdere projectjes..... :rofl:

Gr. Frank en Arne
 
Lijkt op een organisch dubbelmagazijn in een dipolaire draagtas, offuh Maagdenburger Halve bollen? 🤔
 
We hebben een winnaar... je gaat door voor de koelkast Henry ;) (had het niet zo snel verwacht :huil:)
 
Truus 2.pngIk ben nog niet zover maar kom al aardig in de richting ;)
 
De TWENOT heeft er ook ooit een model van laten maken, voor het …jarig jubileum.
 
De TWENOT heeft er ook ooit een model van laten maken, voor het …jarig jubileum.
Dat was voor Arne de aanleiding en dan nu in 1:35... heb het 1:72 jubileum model een klein beetje als voorbeeldje gebruikt🤔
 
De TWENOT heeft er ook ooit een model van laten maken, voor het …jarig jubileum.
Tsjek. Dat zakje lag al sinds 2001 (25-jarig jubileum) ongeopend in de kast. Het is niet mijn schaal.

IMG_0780.jpg
Maar als je goed kijkt zie je welk een meesterwerk de actiegroep "KLEIN IS FIJN" toen heeft geleverd.
1622314662488.png en even voor de duidelijkheid: dit is 1:72 ! Knap werk hoor.

Maar in oktober bestaat de club 45 jaar. Reden voor een feestje of iets bijzonders.
Onlangs kocht ik de eerste Pep waarin de generaal is verschenen: nr. 29 van 10-16 juli 1971.
(En voor de oplettenden onder ons: JA, volgende maand 50 jaar DE GENERAAL. Da's ook al een reden voor een bijzonder project)

IMG_0847.jpg

En zo is dit de eerste afbeelding van DE TANK die in de PEP verscheen.
asfa.jpg
Voor de liefhebber: dit is de Mk I, nog zonder toprollers.

Mooi dat Frank de uitdaging heeft aangenomen.
Ik zal hem bij het bestuur ter zijner tijd voordragen voor de "roodkopen fluit van verdienste"



Ik citeer de dagdromen van de naar de reiniging overgeplaatste agent Dreutel:
Maar ik laat het er niet bij zitten. Eerst zal ik een briljante carrière bij de reiniging opbouwen, mijn veegwerk zal zich onderscheiden van al het andere veegwerk. Het volk zal het met verbijstering aanschouwen en dan zullen ze roepen: “wat!” zullen ze roepen. “Waarom werkt een man die zoiets kan bij de reiniging. Nuttig werk wat gedaan moet worden, zeker, maar niet door zo’n man. Zo’n man hoort bij ons corps gemotoriseerde politie.” En dan zeg ik: “Daar was ik, maar mijn chef vreesde mijn capaciteiten en plaatste mij over naar de reiniging”. En dan zal het volk zijn verontwaardiging over zulk onrecht tonen. Zij zullen hun vertegenwoordigers in het parlement aanroepen en hun vragen: “Hoe verklaart u zulk een onrecht?” En de vertegenwoordigers op hun beurt zullen zich tot de ministers wenden.
“Ministers,” zullen zij met gepaste verontwaardiging zeggen, “ministers, ons is ter ore gekomen dat er in den lande een briljante jongeman bij de reiniging werkt, terwijl het gemotoriseerde politiecorps om zulke lieden zit te springen. Ja ons bereikte zelfs het gerucht dat voornoemde jongeman van eerder genoemd corps is overgeplaatst naar de reiniging. Hoe verklaart u zulks? Waarom dient deze briljante jongeman niet langer bij het gemotoriseerde corps?” En de ministers zullen dan de koppen nerveus bij elkaar steken, maar er vervolgens ook geen bal van snappen en dan zullen ze de chef roepen en op hoge toon tekst en uitleg van hoe en waarom en zo vragen en de chef zal sputteren en mompelen van kapotte motorfietsen, maar “ha”, daar moeten ministers honend om lachen, haha, en ze zullen alles met brede gebaren wegwuiven, want zulke mensen vinden dat geheel onbelangrijk en dan zal de chef door de knieën gaan en bekennen door angst voor positie en zo gehandeld te hebben en dan zal te toorn van de ministers en volk groot zijn en zij zullen de chef willen ontslaan en mij benoemen. Maar dat zal ik weigeren. “Motoragent is voldoende voor mij,” zal ik zeggen, besmuikt wijzend naar de twaalf kindertjes van de chef, want die man heeft niet stilgezeten, die zullen verkommeren en verslonzen als hun vader brodeloos wordt. “Eenvoudig motoragent met een koperen fluit,” zeg ik dus, “meer wens ik niet.” En dan na een hele lange en diepe stilte zal het volk mij met de ministers voorop op handen naar mijn motorfiets dragen en hun jubel zal ons vergezellen. Ja! Zo zal het gaan. Zo zal het gaan. En m’n hospita zal me dan ook niet meer uitfoeteren als ik ‘ns een keertje vergeet m’n voeten te vegen.

Halverwege het tweede verhaal (de vlegeltank) in het derde boek.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig idee, Tankisti!
Ik hou van cartoon/ game modellen.
Ik schrijf me op voorhand weer in (die Frank kan nog met vervroegd pensioen zo💶😜)
En ik ga in mijn doos Pep‘s graven 📦🧎🏽‍♂️
Carry on, chaps👍🏼
 
Die van Renee is dus 15 cm hoog en dus 1/16 ;)

De versie die ik in mijn achterhoofd heb:
olitank.jpg
Blijft 1/35 maar kon ook wel eens 15 cm hoog worden.....

P.s. de details van de tank ga ik zeker overtroeven.... die van de figuren komen we vanzelf achter.....:rofl:
 
Ik zie voor het 45-jarig jubileum een heel bijzondere FOC aan komen :mooi:.

De kans is groot dat die conversie er gaat komen Frank, want ik heb alvast een (baby) olifant voor je gevonden.
De eerste 54 mm in hoogte heb je dan alvast te pakken. (een volwassen Afrikaanse olifant kan wel 10 cm hoog worden)
Let op voor de Tank: die heeft een heel andere opbouw (flensmoeren, 40 cm pantser en een snelvuurkanon) dan de tank waar je nu aan werkt ...

Schermafbeelding 2021-06-04 214616.jpg
 
Laatst bewerkt:
...areuh (en rijkelijk gesnotter)...welk één royaal en niet te vergeten monumentaal eerbetoon aan een legendarisch en onvermoeibaar strijdbaar
krijgsheer en zijn trouwe kompanen met hun formidabele strijdwagen !
Duimen omhoog voor zowel de aangever alsook de artiest in het driedimensionale !!

Welhaast tot verstomming overmand door sentimentele danwel nostalgische dwalingen der geest (en daarom zeer verblijd met de mooglijkheid
van het toetsenbord) wil ik bij deze en alhier onverbloemd mijn vreugde over dit onderwerp delen en tevens volgaarne mededelen dat ik
mij met groot enthousiasme wil intekenen voor één op schaal gerepliceerd exemplaar van de Tank die ik vervuld van jolijt zou gaan samenstellen
en schilderen, vermits (waar ik me terdege van bewust ben) het project als zodanig gaat slagen in al zijn aspecten, al heb ik groot vertrouwen
dat het talent en de praktische vaardigheden van de ontwerper (die gelijktijdig de uitvoerder genoemd mag worden), aangevuld met een
set wonderbaarlijke machines zullen leiden tot een prachtige en op zijn minst geloofwaardige replica, waarbij ik, als ik zo vrij mag zijn,
als laatste wil aantekenen dat mijn voorkeur uitgaat naar een uitvoering op rupsbanden (uiteraard inclusief roterende flensmoeren etcetera)....
...frôt..areûh...blubb....
 
Laatst bewerkt:
Beste heer @Peter van Dijk, uw prachtige proza laat het bloed sneller door de aderen van mijn aangezicht stromen als ware ik den edele vrouwe Truus zelf aan het aanschouwen.

Het ego strelende verhaal en uw vertrouwen in de mogelijkheden van mijn nederige kunnen, het presteren van mijn PC op het drie dimensionale vlak en het in staat zijn om de vloeibare resin tot een vaste vorm te kunnen stralen doen mij vervullen met vreugde. De uit de resin verrezen onderdelen kunnen wij dan met zijn allen samenstellen tot prachtige bouwsels en op deze wijze kunnen wij gezamenlijk onze vrijetijdsbesteding genaamd modelbouw naar een hoger vlak tillen.

Uw inschrijving op een replica op rupsbanden staat dan ook reeds genoteerd net zoals deze reeds genoteerd is voor @Tini Hendriks ware het niet dat Tini nog de juiste wijze van voortbeweging aan moet geven (lijkt net of je meerdere keuzes hebt).

Erop vertrouwende u in de toekomst te kunnen voorzien van een glimlach,

Met een malle groet, Frank
 
Ondertussen is ook de meer cartoonachtige versie van de tank op het beeldscherm getoverd:
Tank 1 draft.png
Tank 2 drafr drawing.png

Het totaal aantal onderdelen is nu opgelopen tot 64. Zodra ik mijn onderdeeltje voor de Phrozen Mighty binnen heb zal ik een proefprintje draaien ;)

Met een vriendelijke groet, Frank
 
Terug
Bovenaan